Ogromne zmulenie po zmniejszeniu dawki przez VAG'a
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ogromne zmulenie po zmniejszeniu dawki przez VAG'a
Witajcie!
Ostatnimi czasy zauważyłem, że autko delikatnie mi poddymia - działo się to tylko przy pełnym gazie. Np. jadąc na 4 biegu i wciskając gaz w podłogę widziałem cały czas delikatną czarną smugę za sobą.
Auto jest zachipowane - wyhamowane 125 PS - jak na AHU to sporo moim zdaniem.
Vag na wolnych obrotach wskazywał dawkę 5,0mg. Dawka została zmieniona na 7,2mg, czyli nieco zmniejszona.
Auto po tej zmianie stało się zamulone. Wprawdzie już nie dymi ani trochę, ale za to słabo jedzie. Wcześniej na 3 biegu spokojnie podjeżdżałem pod znaną mi górkę z 1800RPM. Teraz wyraźnie czuję, jak auto słabnie pod górę i trzeba głębiej wciskać gaz. Nie czuć już tego wgniecenia w fotel na dwójce i agresywnie rosnącego ciśnienia w okolicy 2000 obrotów.
Czy zmiana o 2mg/suw jest dużą zmianą, mogącą wywołać taki efekt?
Teraz nie wiem, czy wrócić do tych 5mg i podkapcać, czy zostawić 7mg bezdymne.
Dodam jeszcze, że przy zgaszonym silniku napięcie z nastawnika to 0,706V, czyli chyba ciut za mało niż powinno być (0,760V).
Pytam co robić, bo nie mam swojego vaga, a że akurat będę u znajomego w piątek, to przy okazji by mi to poprawił w vagu.
Ostatnimi czasy zauważyłem, że autko delikatnie mi poddymia - działo się to tylko przy pełnym gazie. Np. jadąc na 4 biegu i wciskając gaz w podłogę widziałem cały czas delikatną czarną smugę za sobą.
Auto jest zachipowane - wyhamowane 125 PS - jak na AHU to sporo moim zdaniem.
Vag na wolnych obrotach wskazywał dawkę 5,0mg. Dawka została zmieniona na 7,2mg, czyli nieco zmniejszona.
Auto po tej zmianie stało się zamulone. Wprawdzie już nie dymi ani trochę, ale za to słabo jedzie. Wcześniej na 3 biegu spokojnie podjeżdżałem pod znaną mi górkę z 1800RPM. Teraz wyraźnie czuję, jak auto słabnie pod górę i trzeba głębiej wciskać gaz. Nie czuć już tego wgniecenia w fotel na dwójce i agresywnie rosnącego ciśnienia w okolicy 2000 obrotów.
Czy zmiana o 2mg/suw jest dużą zmianą, mogącą wywołać taki efekt?
Teraz nie wiem, czy wrócić do tych 5mg i podkapcać, czy zostawić 7mg bezdymne.
Dodam jeszcze, że przy zgaszonym silniku napięcie z nastawnika to 0,706V, czyli chyba ciut za mało niż powinno być (0,760V).
Pytam co robić, bo nie mam swojego vaga, a że akurat będę u znajomego w piątek, to przy okazji by mi to poprawił w vagu.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
troche?? zmienilez bardzo duzoAndrzejP4 pisze:Vag na wolnych obrotach wskazywał dawkę 5,0mg. Dawka została zmieniona na 7,2mg, czyli nieco zmniejszona
fabrycznie jest 4.4 mg
wroc do fabryki
a kiedy Ci podkapca i jak?
Ostatnio zmieniony śr kwie 22, 2009 18:11 przez Adamm, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Delikatnie dymił przy bardzo ostrym ruszaniu ze skrzyżowania w momencie zmiany z 1 na 2. Jak koła zabuksują, to chyba trochę większego bąka puszcza.
W zeszłym roku podczas największych upałów lekko dymił jednostajnie w zakresie 1800-4200 (cały czas na pełnym gazie) na 4 biegu czyli prawdopodobnie brak dużego intercoolera trochę mu doskwiera.
Ustawię na próbę 4,4, ale będę musiał to przetestować. Szkoda wypluwać niespalone paliwo.
Ahm, zauważyłem, że od razu po zmianie z 5 na 7,2 silnik zaczął ciszej pracować, bardziej miękko. Kąt wtrysku jest ustawiony idealnie na niebieskiej lini.
W zeszłym roku podczas największych upałów lekko dymił jednostajnie w zakresie 1800-4200 (cały czas na pełnym gazie) na 4 biegu czyli prawdopodobnie brak dużego intercoolera trochę mu doskwiera.
Ustawię na próbę 4,4, ale będę musiał to przetestować. Szkoda wypluwać niespalone paliwo.
Ahm, zauważyłem, że od razu po zmianie z 5 na 7,2 silnik zaczął ciszej pracować, bardziej miękko. Kąt wtrysku jest ustawiony idealnie na niebieskiej lini.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
- Lokalizacja: hrubieszów
AndrzejP4, zmniejszenie dawki o 2.2mg to bardzo dużo , dlatego odczuwasz słabsze osiągi . Ja bym wrócil do starych ustawien, no cóż , wkońcu masz program i nie jest on lajtowy , a to ze poddymia to z pedałem do dechy przeciez nie jeździmy non-stop
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Dzięki za odpowiedzi.
Faktycznie nie ma co schodzić poniżej 5 - pomyliło mi się, że większa wartość oznacza mniej paliwa...
Ustawię na próbę 5,5mg i zobaczymy co się będzie działo. Jeżeli nie będzie dużej straty w mocy(w porównaniu do 5), to tak zostawię. W przeciwnym wypadku zostawiam 5 i dłużej nie będę się interesować tą sprawą.
Soft jest od znanego tunera, więc na pewno jest dobry.
Faktycznie nie ma co schodzić poniżej 5 - pomyliło mi się, że większa wartość oznacza mniej paliwa...
Ustawię na próbę 5,5mg i zobaczymy co się będzie działo. Jeżeli nie będzie dużej straty w mocy(w porównaniu do 5), to tak zostawię. W przeciwnym wypadku zostawiam 5 i dłużej nie będę się interesować tą sprawą.
Soft jest od znanego tunera, więc na pewno jest dobry.
Wtrysków nie zmieniałem, więc są ori.
Silniczek jest zdrowy, ma najechane 170 tys - realny przebieg - więc auto perełka jak na 10 latek. Może dlatego tak ładnie się podkręcił , choć szczerze mówiąc nie do końca wierzę w te 125, bo na dwójce rzadko kiedy zapiszczą kapcie. Pomiar był robiony w Zielonej Górze.
Silniczek jest zdrowy, ma najechane 170 tys - realny przebieg - więc auto perełka jak na 10 latek. Może dlatego tak ładnie się podkręcił , choć szczerze mówiąc nie do końca wierzę w te 125, bo na dwójce rzadko kiedy zapiszczą kapcie. Pomiar był robiony w Zielonej Górze.
Może masz dobre kapcie :>. Ja mam 132KM i też kapcie praktycznie nigdy na 2 biegu nie piszą. Tu raczej przebieg momentu ma znaczenie (a przynajmniej tak mi się wydaje).AndrzejP4 pisze:choć szczerze mówiąc nie do końca wierzę w te 125, bo na dwójce rzadko kiedy zapiszczą kapcie.
Pozdrawiam
yoobi
OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 195 gości