Strona 1 z 1

dymienie przy dynamicznej jezdzie..

: wt kwie 21, 2009 22:24
autor: p
Ostatnio zauwazylem ze moj TDI dymi przy dynamicznej jezdzie nie mowie tutaj nawet o pelnym bucie ale przy np gazie do polowy i wiecej. Z tym ze dymienie pojawia sie w nocy na swiatlach innych samochodow w dzien nie widze dymu w lusterku no ale w nocy widac ten dym konkretnie. W czym moze tkwic problem? Moze w dzien tez dymi tylko nie jestem w stanie tego zauwazyc w lusterku? Auto seria wszystkie oleje filtry swiezutkie, oleju od wymiany do wymiany nie dolewam auto rozgrzewane i chlodzone. Lubie miec w aucie wszystko tip top wiec zastanawiam sie o co chodzi

: wt kwie 21, 2009 22:27
autor: PiotrusVW
nie ma innej opcji zeby TDi nie dymilo... umiarkowane dymienie widoczne w nocy to norma ktorej nie ma co sie bac...

: wt kwie 21, 2009 22:53
autor: homsky
PiotrusVW pisze:nie ma innej opcji zeby TDi nie dymilo... umiarkowane dymienie widoczne w nocy to norma ktorej nie ma co sie bac...
A to ciekawe co mówisz , bo według mnie sprawny TDI zwłaszcza w serii nie powinien dymić, no chyba ze jest to tylko chwilowy bąk , ale nie non stop dymienie.

p, przyczyn moze być wiele od nieszczelności w dolocie po lejące wtryski

: śr kwie 22, 2009 00:37
autor: fleshu
Może sobie trochę oleju odma zasysa. No ale przyczyn może być wiele tak jak wcześniej napisał kolega.

: śr kwie 22, 2009 06:09
autor: PiotrusVW
napisalem UMIARKOWANE chyba no nie??

u mnie tez dymienie w nocy

: śr kwie 22, 2009 09:36
autor: krzys887
Koledzy ja mam to samo - w nocy w lusterku widze chmurke a w dzien nic nie widac. To oznacza ze dym jest dosc przezroczysty skoro nie widac go w dzien to chyba nie jest zle - wszystko sie spala jak nalezy. Mam racje ?? Bynajmniej ja sie tym nie przejmuje :-).

: śr kwie 22, 2009 10:02
autor: EnJoy
homsky pisze:A to ciekawe co mówisz , bo według mnie sprawny TDI zwłaszcza w serii nie powinien dymić, no chyba ze jest to tylko chwilowy bąk , ale nie non stop dymienie.
ja w sumie jeszcze nie spotkałem diesla który przy ostrzejszym bucie by nie dymił.. u mnie też czasem porządnie przykopci przy mocnym depnięciu, ale jak dla mnie to normalne.. duża dawka paliwa = dymek ;)

: śr kwie 22, 2009 10:02
autor: KonradzikIV
Koledzy ja mam to samo - w nocy w lusterku widze chmurke a w dzien nic nie widac. To oznacza ze dym jest dosc przezroczysty skoro nie widac go w dzien to chyba nie jest zle - wszystko sie spala jak nalezy. Mam racje ?? Bynajmniej ja sie tym nie przejmuje
czy wy wogole czytacie co piszecie ?? jak masz zobaczyc dym w dzien jak swieci słońce ?? w nocy najlpiej to widać jak jedzie ktoś z xenonem najlepiej doświetla. mi na pełnym bucie powyżej 3,5 k obrotów dymi zdrowo :D

: śr kwie 22, 2009 23:28
autor: krzys887
KonradzikIV pisze:
Koledzy ja mam to samo - w nocy w lusterku widze chmurke a w dzien nic nie widac. To oznacza ze dym jest dosc przezroczysty skoro nie widac go w dzien to chyba nie jest zle - wszystko sie spala jak nalezy. Mam racje ?? Bynajmniej ja sie tym nie przejmuje
czy wy wogole czytacie co piszecie ?? jak masz zobaczyc dym w dzien jak swieci słońce ?? w nocy najlpiej to widać jak jedzie ktoś z xenonem najlepiej doświetla. mi na pełnym bucie powyżej 3,5 k obrotów dymi zdrowo :D
KonradzikIV zalezy jakiego koloru jest ten dymek ;).

: pn lip 27, 2009 16:42
autor: mihmih
Podepnę się do tematu.
U mnie też dyyymi. Jak mocno przycisnę to w dzień też widać dobrze rozwianą szarą chmurę w lusterku (słabo ale widać). W nocy w światłach innych bardzo dobrze widach dym. Oleju wziął mi 1L przez 5tyś km. Z tym że jeżdżąc do 120km/h dynamicznie ale bez szaleństw prawie nie bierze oleju. Jak dobijam do 140km/h to po trasie zawsze troszkę brakuje.
Autko ma moc. Pali w normie. Turbinka jest lekko spocona na czarno.
Mocne dymienie zaczęło się w momencie gdy zwiększyłem lekko dawkę paliwa (obróciłem boost pin). Dawkę zwiększyłem gdyż miał problem z dynamicznym ruszeniem z miejsca i bardzo drżał przy ruszaniu (nawet po zwiększeniu obrotów jałowych na 920). Po zwiększeniu dawki jest na granicy trzęsienia ale zaczął dymić. Macie jakieś propozycje ? Mi się pomysły kończą...

: pn lip 27, 2009 21:24
autor: fleshu
mihmih, łoooł > Czyli liczymy zmiany średnio co 12 tyś > wychodzi nam że twój silniczek przegryzie ponad 2 litery oliwy > łącznie masz 4 w silniku >>>> mało ci zostanie! Wypnij odmę i patrz co się z olejem dzieje >>> poszperaj dokładnie przy silniku (wycieki?) >>> jeżeli nadal będzie przejadał to sprawdzamy zbiorniczek z płynem chłodzącym (czy nie ma w nim oliwki) i luzy na turbince.

: pn lip 27, 2009 21:55
autor: mihmih
fleshu pisze:mihmih, łoooł > Czyli liczymy zmiany średnio co 12 tyś > wychodzi nam że twój silniczek przegryzie ponad 2 litery oliwy > łącznie masz 4 w silniku >>>> mało ci zostanie! Wypnij odmę i patrz co się z olejem dzieje >>> poszperaj dokładnie przy silniku (wycieki?) >>> jeżeli nadal będzie przejadał to sprawdzamy zbiorniczek z płynem chłodzącym (czy nie ma w nim oliwki) i luzy na turbince.
Wygląda to tak:
- olej dolewam więc nie ma tak że mało zostanie ;) mam 15W40 więc wymiana co 8tys.
- plam oleju nie zostawia, jedynie trochę poci się przy turbo.
- turbina na wirniku luzu nie ma,
- w zbiorniczku oliwy nie ma a płynu nie ubywa.

Moje obserwacje i wnioski wskazują na kończące się sprzęgło lub słabą pompę paliwową gdyż dopiero przy "za dużej" dawce jest w stanie płynnie ruszyć ... i przy okazji zakopcić.
Czy dobrze kombinuje ? Czy to nie ten kierunek ?