Wymiana nagrzewnicy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Deloox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: pt cze 15, 2007 23:55
Lokalizacja: Olsztyn-Morąg-Hawaje
Kontakt:

Wymiana nagrzewnicy

Post autor: Deloox » sob kwie 18, 2009 23:14

Witam przeglądałem forum i znalazłem poradę wymiany nagrzewnicy w mk2, ale niestety do mk3 nie znalazłem. Czy w mk3 da radę wymienić nagrzewnicę bez wyciągania deski rozdzielczej? Wymieniałem filtr przeciwpyłkowy, ogrzewanie działa i to nawet bardzo dobrze, po przełączeniu na ciepłe czuć taki dziwny zapach przez chwilę, ale na momencie parują mi szyby robią się delikatnie tłuste, a odparowują delikatnie na zimnym, ale wolno ( objawy jakby uszkodzona nagrzewnica) Przeraża mnie trochę rozbebeszanie połowy auta. Ile może kosztować wymiana w jakimś warsztacie, tak przykładowo jeśli ktoś miał z tym do czynienia?Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony sob kwie 18, 2009 23:17 przez Deloox, łącznie zmieniany 2 razy.


moja była http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1196467#1196467

Awatar użytkownika
solowa123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:22
Lokalizacja: Bartoszyce/Olsztyn

Post autor: solowa123 » ndz kwie 19, 2009 00:00

niestety demontaż deski jest obowiązkowy.
Taka sprawa to dwa długie popołudnia, ale w dwie osoby.
z tego co pamiętam trzeba odkręcić śrubki:
- w kratkach nawiewowych
- pod zaślepkami koło licznika
- koło pokręteł od ogrzewania, wentylatora
- pod schowkiem
- koło bezpieczników
- nie wiedziałem jak ściągnąć uchwyt od linki przyśpieszacza obrotów to niestety trzeba było przeciąć mocowanie i wyciągnąć linkę. (nie wiem może kotoś umie to rozkręcić)
- linek z pokręteł ogrzewania, wentylatowa nie trzeba ściągać
- także udało się wyciągnąć nagrzewnice bez odkręcania metalowej belki
- do odkręcenia jest jeszcze licznik bo pod nim jest śruba zaś nakrętki są od komory silnika, jedna jest pod wygłuszeniem na wprost licznika druga chyba na środku komory silnika też pod wygłuszeniem.
- wykręcić należy tunel śrubki pod popielniczką z tyłu, i chyba z przodu koło drązka zmiany biegów
jak coś jeszcze to pytaj to może sobie przypomnę.

[ Dodano: Nie Kwi 19, 2009 00:03 ]
nagrzewnica to około 70 - 100 PLN
mi proponowano robocizna w kwocia 400 PLN

jeżeli dobrze skręcisz kokpit to nie powinno nic trzeszczeć chyba że zostanie Ci kupa śrubek.
:-)


______________________________________

Awatar użytkownika
Deloox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: pt cze 15, 2007 23:55
Lokalizacja: Olsztyn-Morąg-Hawaje
Kontakt:

Post autor: Deloox » ndz kwie 19, 2009 09:44

A jak wygląda samo wyciągnięcie tych plastików rozprowadzających powietrze, plastiku z nagrzewnicą? Dużo się różni ta wymiana w mk3 od mk2?


moja była http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1196467#1196467

Awatar użytkownika
solowa123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:22
Lokalizacja: Bartoszyce/Olsztyn

Post autor: solowa123 » pn kwie 20, 2009 22:39

są takie metalowe zatrzaski łączące plastiki nagrzewnicy z tunelem dmuchawy powietrza
a tak na marginesie to można dmuchawę z tym tunelem też zdemontować dla wygodnego wyciągnięcia nagrzewnicy bo ją trzeba będzie w prawą stronę przesuwać.

a gdzie są jakieś foty demontażu nagrzewnicy w mk2 to bede mógł zoaczyć czy podobnie jak w mk3.

[ Dodano: Pon Kwi 20, 2009 22:49 ]
a włąśnie jak ciekł płyn chłodniczy to materiał na tych klapach służących do zamykania otwierania przebiegu powietrza, bedzie do zdrapania.

na te zapadki kupiłem takie kolorowe szmatki do mycia naczyń i okleiłem je taśmą montażową zbrojoną, taką siwą, którą kneblują usta na filmach
tylko na początku przy włączaniu ogrzewania ostro śmierdzi plastikiem przez jakiś miesiąc, jak byś miał ze szrotu takie zapadki to byłoby o wiele lepiej (ja musiałem niestety "rzeźbić" by zrobić te zapadki)

w razie czego to pytaj na bieżąco cś zawsze się przypomni.
Ostatnio zmieniony pn kwie 20, 2009 22:50 przez solowa123, łącznie zmieniany 1 raz.


______________________________________

Awatar użytkownika
Deloox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: pt cze 15, 2007 23:55
Lokalizacja: Olsztyn-Morąg-Hawaje
Kontakt:

Post autor: Deloox » wt kwie 21, 2009 23:18

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Tutaj jest do mk2. Kolega zaproponował, że z innym vwmaniakiem zrobili by mi to za 150 zł. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Samemu zejdzie z dwa dni, ale zawsze to nowe doświadczenie gorzej jak coś po pierdziele. Z tego co myślę najgorsze problemy mogę mieć z wyciągnięciem już szkieletu deski i tego całego modułu z nagrzewnicą i żeby nie popierdzielić tych linek od pokręteł. Włożyć dechę i nową nagrzewnicę to chyba największy problem tej zabawy.


moja była http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1196467#1196467

Awatar użytkownika
Gr@rM!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:53
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Gr@rM! » śr kwie 22, 2009 08:35

Deloox pisze:http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Tutaj jest do mk2. Kolega zaproponował, że z innym vwmaniakiem zrobili by mi to za 150 zł. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Samemu zejdzie z dwa dni, ale zawsze to nowe doświadczenie gorzej jak coś po pierdziele. Z tego co myślę najgorsze problemy mogę mieć z wyciągnięciem już szkieletu deski i tego całego modułu z nagrzewnicą i żeby nie popierdzielić tych linek od pokręteł. Włożyć dechę i nową nagrzewnicę to chyba największy problem tej zabawy.
Zeszło mi 6 godzin :P i praktycznie wszystko robiłem sam, nie trzeba odpinać żadnych linek od pokręteł jak i również wyciągać całego modułu wraz z nagrzewnicą (wystarczy go tylko poluzować a następnie odchylić i wyciągnąć nagrzewnicę.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]

[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Deloox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: pt cze 15, 2007 23:55
Lokalizacja: Olsztyn-Morąg-Hawaje
Kontakt:

Post autor: Deloox » ndz kwie 26, 2009 00:08

Nagrzewnica wymieniona. Wszystkie problemy znikły, tylko pojawił się zapach nowej nagrzewnicy taki plastikowy. Facet w sklepie jak kupowałem nagrzewnice powiedział, że vw dało ciała w mk2 i mk3 bo zamiast zrobić zawór odłączający nagrzewnicę przy wyłączonym ciepłym to nagrzewnica grzeje się cały czas. Ogólnie wymiana trwała 8 godzin i robiłem sam. Teraz był by szybciej :D . Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.


moja była http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1196467#1196467

Awatar użytkownika
Gr@rM!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:53
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Gr@rM! » ndz kwie 26, 2009 11:36

No niestety, inżynierowie nie pomyśleli o tym. A co do zapachu to czułem go, aż do momentu sprzedaży autka, czyli jakiś rok :grin:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]

[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Deloox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: pt cze 15, 2007 23:55
Lokalizacja: Olsztyn-Morąg-Hawaje
Kontakt:

Post autor: Deloox » ndz kwie 26, 2009 13:08

Trochę mnie nie pokoi jedna rzecz. Wczoraj po założeniu nowej nagrzewnicy, uzupełniłem płyn. Po odpaleniu, trochę w zbiorniczku się pieniło ( małe bąbelki powietrza). Golf złapał temperaturę, włączył się wentylator w zbiorniczku się uspokoiło, więc zakręciłem korek. Dziś rano zszedłem do samochodu i płyn chłodniczy był poniżej min. Dolałem i postanowiłem się przejechać. Niby wszystko ok, złapał ładnie temperaturę. Jak postał chwilę, termostat puścił, oba węże były ciepłe jeśli nie gorące no ale trochę twardawe. Dało rade je ścisnąć ugnieść, ale nie tak jak na zimnym silniku. Wiem, ciepło ciśnienie robi swoje, ale zastanawiam się czy nie są za twarde.


moja była http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1196467#1196467

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14138
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz kwie 26, 2009 13:59

To normalne,że w układzie wytwarza się ciśnienie,ale równie dobrze może być walnięty korek od zbiorniczka wyrównawczego w którym jest odpowietrznik.



Awatar użytkownika
DDR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 00:38
Lokalizacja: Pyskowice koło Gliwic/Śląsk
Kontakt:

Post autor: DDR » wt lip 14, 2009 12:42

Za twarde węże to oznaka uszczelki pod głowicą.


VR6
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1252547#1252547
Polo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4118201#4118201
Serwer cs 1.6
[url=http://www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/][img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/b_560x95.png[/img][/url]

grzesiek1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 22:22
Lokalizacja: Solec nad Wisłą\ Wiesbaden
Kontakt:

Post autor: grzesiek1990 » wt lip 14, 2009 16:57

DDR pisze:Za twarde węże to oznaka uszczelki pod głowicą.
juz nie wymyslajmy bo zaraz sie okaże ze bedzie musział silnik remontowac...
wszystko kolego w porządku masz przed wymianą tez zapewne tak było tylko zapewne nawet nie sprawdzałes...


[i]285PS 575 NM[/i]

[URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/325018d74ff22ee2][img]https://images83.fotosik.pl/756/325018d74ff22ee2m.jpg[/img][/URL]

http://www.forum.mk1cabrio.pl/viewtopic.php?t=7949
[b]Wszystkie zdjecia Golfika
https://goo.gl/photos/KtgpWczeRLdzNaJS6[/b]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 221 gości