Strona 1 z 1

Dziwne stuki podczas przyspieszania

: sob kwie 18, 2009 21:45
autor: kozak
Witam zmienilem wtryski w swoim aucie, i pojawil sie nastepujacy problem ( po ok 5km)...

Podczas przyspieszania od ok 1500-3500 na 3cim biegu slychac stuki tak jakby cos obcieralo, albo zle sie ukladalo, wciskam gaz w podloge i pojawiaja sie stuki i z biegiem zwiekszania predkosci i obrotow stuki co coraz to szybsze, dzwiek nadal taki sam, nic glosniej nic ciszej. Zauwazylem to tylko na 3cim biegu, auto ciagnie normalnie, przy ok 3700rpm stuki zanikaja. Co to moze byc ? wtyski sie ukladaja ? moze ktorys jest niedokrecony ? czy ktorys wtrysk moze tak klepie ? czy moze skrzynia sie sypie ?

dodam ,ze podczas spokojnego przyspieszania jak i jazdy ze stala predokscia nic sie nie dzieje.

Silnik to 1.9 TDI AGR, pompa 11, gt 18/20, 0.230

: sob kwie 18, 2009 21:50
autor: yanosho
kozak pisze:wtyski sie ukladaja
a jakis przedmuchów przy korpusach nie zauważyłeś?
kozak pisze:czy moze skrzynia sie sypie ?
coś może w tym jest

Re: Dziwne stuki podczas przyspieszania

: sob kwie 18, 2009 21:53
autor: PinkFloyd
kozak pisze:Witam zmienilem wtryski w swoim aucie, i pojawil sie nastepujacy problem ( po ok 5km)...

Podczas przyspieszania od ok 1500-3500 na 3cim biegu slychac stuki tak jakby cos obcieralo, albo zle sie ukladalo, wciskam gaz w podloge i pojawiaja sie stuki i z biegiem zwiekszania predkosci i obrotow stuki co coraz to szybsze, dzwiek nadal taki sam, nic glosniej nic ciszej. Zauwazylem to tylko na 3cim biegu, auto ciagnie normalnie, przy ok 3700rpm stuki zanikaja. Co to moze byc ? wtyski sie ukladaja ? moze ktorys jest niedokrecony ? czy ktorys wtrysk moze tak klepie ? czy moze skrzynia sie sypie ?

dodam ,ze podczas spokojnego przyspieszania jak i jazdy ze stala predokscia nic sie nie dzieje.

Silnik to 1.9 TDI AGR, pompa 11, gt 18/20, 0.230
Wtryski stukały by tez na jałowym, hydrauliki tez bo wtedy jest na jałowym małe cisnienie oleju i by było wiadomo ze są niesprawne. Najczęściej jezeli stuki pojawiają się w zakresie obr 1500-3000 w czasie wchodzenia lub schodzenia z obrotów mogą znaczyc o zużytych panewkach. Dokładnie spróbuj zdiagnoznowac czy pochodzi to ze skrzyni czy tez z silnika.

: ndz kwie 19, 2009 02:42
autor: kozak
Jutro postaram sie to zdiagnozowac, generalnie wczesniej nie bylo zadnych stkuow, dopierdo po wlozeniu 230tek zaczely sie te stuki przy butowaniu.

Ale co, od razu by sie panewki wysypaly ? zrobilem moze z 3-4km na bucie i zaczely sie takie stuki...

[ Dodano: 19 Maj 2009 21:08 ]
Zmienilem dzisiaj przegub zewnetrzny, bo lekko stukal przy skretach, myslalem ze to to, przejechalem troche nic nie bylo, ale po jakims czasie znowu sa te stuki.

Zmienilem tez olej, i stuki moze sa troche cichsze, i nie pochodza chyba z napedu, bo nie wazne czy jade na 2gim czy 3cim biegu to pojawiaja sie w tym samym przedziale obrotow, czyli 2000-3000, to tak jakby cos o cos ocieralo, no i przy ok 4300 jak juz dociagne na maxa silnik to z silnika wydobywaja sie tez takie dziwne stuki, tez jakby obcieranie.