Strona 1 z 2

Metaliczne stuki

: pt kwie 17, 2009 21:57
autor: bongo
Jak w temacie,coś mi zaczęło dziwne odgłosy wydawać.Kiedyś jak miałem cienkiego to szklanki mi tak dzwoniły,w sumie dzwięk podobny lecz bardziej metaliczny jakby.Wzrasta w miare wzrostu obrotów.Takie "tik tik tik... :grin:
Auto ciągnie jak dawniej,olej mobil 15W40.
Jakieś sugestie?

: pt kwie 17, 2009 22:16
autor: abrams
hydropopierdółki ?? chyba ze silnik na płytkach ;]

: pt kwie 17, 2009 22:52
autor: wojtek0231
bongo pisze:Jak w temacie,coś mi zaczęło dziwne odgłosy wydawać.Kiedyś jak miałem cienkiego to szklanki mi tak dzwoniły,w sumie dzwięk podobny lecz bardziej metaliczny jakby.Wzrasta w miare wzrostu obrotów.Takie "tik tik tik...
Auto ciągnie jak dawniej,olej mobil 15W40.
Jakieś sugestie?
Siemasz. Może będziesz miał to co i umnie czyli wymienisz popychacze, sprawdzisz wtryski i kąt wtrusku będzie o.k. i dalej będzie cykać i *#cenzura#*..ć. no ale na 90% u ciebie to popychacze. A w moim? Tego niewie nikt :grrr:

: pt kwie 17, 2009 23:12
autor: grandi
Może kat wtrsyku się przestawił

: sob kwie 18, 2009 21:30
autor: wojtek0231
Witam. Dzisiaj odkręciłem pokrywe zaworów żeby sprawdzić hydropopychacze które nie dawno były wymienione i nie wyczułem żadnego luzu tylko że sześć z nich lekko się wdusza z milimetr lub mniej a na dwóch pozostałych nie wyczuwa się tej regulacji są twarde. Czy w związku z tym od tego może mi stukać cykać tykać itp.?
Podpowiedzcie coś bo strasznie mnie to cykanie wkurza.

: ndz kwie 19, 2009 11:10
autor: abrams
wojtek0231 pisze:Witam. Dzisiaj odkręciłem pokrywe zaworów żeby sprawdzić hydropopychacze
ale tóż po zgaszeniu sciągłeś pokrywe ?? to w tym wypadku brak luzu to dobrze... lekki luz do przezycia.. gorzej gdy wciskasz hydro a on wpada ... ofc krzywki o góry muszą być... sprawdz kąt wtrysku :) ja obecnie ustawiam na słuch kąt wtrysku.... gdyż nie stać mnie na sprzęt do tego :)

: ndz kwie 19, 2009 15:08
autor: bongo
U mnie winę ponosiła wydmuchana uszczelka kolektora wydechowego na jednym cylindrze.Spaliny uciekały tworząc ów metaliczny dzwięk :blush:

: ndz kwie 19, 2009 16:16
autor: wojtek0231
abrams pisze:ale tóż po zgaszeniu sciągłeś pokrywe ?? to w tym wypadku brak luzu to dobrze... lekki luz do przezycia.. gorzej gdy wciskasz hydro a on wpada ... ofc krzywki o góry muszą być... sprawdz kąt wtrysku ja obecnie ustawiam na słuch kąt wtrysku.... gdyż nie stać mnie na sprzęt do tego
Pokrywe zrzuciłem przy zimnym silniku a kąt wtrysku to powinienem opuźnić?

: ndz kwie 19, 2009 22:26
autor: abrams
wojtek0231 pisze:
abrams pisze:ale tóż po zgaszeniu sciągłeś pokrywe ?? to w tym wypadku brak luzu to dobrze... lekki luz do przezycia.. gorzej gdy wciskasz hydro a on wpada ... ofc krzywki o góry muszą być... sprawdz kąt wtrysku ja obecnie ustawiam na słuch kąt wtrysku.... gdyż nie stać mnie na sprzęt do tego
Pokrywe zrzuciłem przy zimnym silniku a kąt wtrysku to powinienem opuźnić?
nie chodzi o zimny.. ale o to ze po kilku minutach hydro po wyłączeniu silnika olej z hydro wycieka i nie poznasz czy hydro do wymiany czy nie :)

co do kąta wtrysku to nie mogę powiedzieć.. może nagraj filmik jak ja :D potem youtube.pl posłuchamy klekota :)

: ndz kwie 19, 2009 23:01
autor: Lukas-182
abrams pisze:co do kąta wtrysku to nie mogę powiedzieć.. może nagraj filmik jak ja :D potem youtube.pl posłuchamy klekota :)
Podepnę się pod temat, piszesz, że byś rozpoznał po klekocie czy kąt dobrze ustawiony?? Kurcze, bo mój niby ustawiony wg książki i opinii z forum, ale mi nadal wydaje się, że jakoś ciężko klekocze, jakbym nagrał takowy filmik i wrzucił na YT to byś coś pomógł ;) ??

: ndz kwie 19, 2009 23:07
autor: abrams
Lukas-182 pisze:
abrams pisze:co do kąta wtrysku to nie mogę powiedzieć.. może nagraj filmik jak ja :D potem youtube.pl posłuchamy klekota :)
Podepnę się pod temat, piszesz, że byś rozpoznał po klekocie czy kąt dobrze ustawiony?? Kurcze, bo mój niby ustawiony wg książki i opinii z forum, ale mi nadal wydaje się, że jakoś ciężko klekocze, jakbym nagrał takowy filmik i wrzucił na YT to byś coś pomógł ;) ??
niestety nie jestem w tym mistrzem ale napewno nagranie filmu i wrzucenie nie zaszkodzi.. a nawet ktoś może pomóż ja.. narazie przyspieszyłem wtrysk i dobrze pali na zimnym na ciepłym trudniej... ale niebieski dym zniknął ;) jutro będe chyba trochę cofał... jednak to takie wszystko na oko.. bo nie wiesz tak do końca ile cofnąłeś .... warto pokombinować ofc w granicach rozsądku ;)

pozatym Lukas-182 zapraszam do mnie obejrzeć filmik "first run" po wymianie głowicy i uszczelki :)

: ndz kwie 19, 2009 23:40
autor: To_mas
Na słuch to jednak nie ustawisz tego tak dobrze jak zegarem ... wiem bo sie z bratem bawiliśmy z tym ale możecie próbować :)
jak za wczesny to auto głośniej chodzi
jak poźny to chodzi miękko i kopci dość znacznie

: ndz kwie 19, 2009 23:42
autor: abrams
jak za wczesny to auto głośniej chodzi
i sie coś wkręcać na obroty tak nie chce....
jak poźny to chodzi miękko i kopci dość znacznie
na jaki kolor ?? pozatym ma problemy z odpaleniem...

: pn kwie 20, 2009 00:03
autor: To_mas
abrams pisze:i sie coś wkręcać na obroty tak nie chce....
zależy jak bardzo kąt przestawiony
abrams pisze:na jaki kolor ?? pozatym ma problemy z odpaleniem...
czarny :)

sprawdzeni i ustawienie kąta kosztuje chyba 50zł w mk2 TD bo tam jest bardzo fajny dostęp i prosta sprawa.