Strona 1 z 1
Niedomykajacy sie waste gate
: czw kwie 16, 2009 19:39
autor: Roggi
1z
Wczoraj mechanior po diagnozie vagiem dumnym glosem oznajmil mi,ze zawor sterujacy turbina moze nie pracowac poprawnie i dlatego auto nie zbiera sie juz tak dobrze z niskich obrotow.Czesc spalin od razu jest kierowana do wydechu zamiast na wirnik (chyba nic nie pokrecilem).
Zaproponowal zeby wykrecic turbine i oddac do piaskowania co bedzie w sumie troszke kosztowalo.
Jest jakas alternatywa?
: czw kwie 16, 2009 20:38
autor: piter_s
Roggi pisze:Zaproponowal zeby wykrecic turbine i oddac do piaskowania co bedzie w sumie troszke kosztowalo.
co!!!.
jak zawór zły to do wymiany lub próbować wyczyścić, a nie od razu turbo piaskować, możesz od spodu rozruszać sztangą trochę.
: czw kwie 16, 2009 21:20
autor: bradley
Roggi, jakbys pokazal logi grupy 11 to by naswietlilo sprawe

Mozesz zdjac niebieski przewod idacy z n75 i sie przejechac ostroznie dodajac gazu bo teraz klapa wastegatu nie bedzie sie w ogole ruszala. Jesli auto wpadnie w notlaufa z powodu przeladowania to wymien niebieski wezyk. 10zl i u mnie pomoglo

: czw kwie 16, 2009 22:42
autor: arwam
Roggi, może byż też taka sytuacja że gniazdo zaworu upustowego jest wypalone i objaw będzie taki sam że z dolnych obrotów nie chce iść
: pt kwie 17, 2009 07:12
autor: jaro31181
Witam ten twój"pseudo"mechanik moze sam sie wypiaskować...dla turbo to tylko zaszkodzi...no chyba ze sie myle poczekja na opinie innym fachowców z forum..pozdro
: pt kwie 17, 2009 07:20
autor: twardy
jaro31181 pisze:Witam ten twój"pseudo"mechanik moze sam sie wypiaskować...dla turbo to tylko zaszkodzi...no chyba ze sie myle poczekja na opinie innym fachowców z forum..pozdro
pewnie chodziło o wyczyszczenie turbiny.
Przy regeneracji piaskuja sie turbo w takich małych piaskarkach , piach jest drobniutki . pewnie o to chodziło. Pytanie tylko czy jest taka potrzeba
Ja radziłbym zrobić te logi ....
: pt kwie 17, 2009 07:25
autor: Roggi
Jak przygazuje to z okolic turbiny unosza sie drobinki pylu,a podczas jazdy na 4 i 5 biegu slychac gwizd z okolic sprezarki,ale tylko przy mniejszych temperaturach na zewnatrz badz dopoki nie przejade kilkunastu km i silnik nie zlapie 90 stopni.Pozniej pewnie powietrze w dolocie sie nagrzewa przez dopyw cieplego strumienia z odmy.W kazdym badz razie jak jest cieplo jak teraz na zewntarz to zadnego swistu nie ma.
Mozesz zdjac niebieski przewod idacy z n75 i sie przejechac ostroznie dodajac gazu bo teraz klapa wastegatu nie bedzie sie w ogole ruszala. Jesli auto wpadnie w notlaufa z powodu przeladowania to wymien niebieski wezyk. 10zl i u mnie pomoglo
To nie jest igranie z ogniem troche

?
Nie rozwale dmuchawy skoro n75 nie bedzie mogl upuscic spalin napedzajacych wirnik?Mam pomke z miernikiem cisnienia i w kazdy z tych wezykow odpowiednio duze zapodalem.Niebieski nic a nic nie przepuscil ( na wylaczonym silniku dzialalem).
: pt kwie 17, 2009 10:16
autor: arwam
Roggi,
niebieski wężyk podłącz poprstu do kolektora i będziesz widzał ale w przypadku nie domykającego się WG to nie pomoże bo bo turbo nie pompyje przy niskich obrotach a nie przeładowywuje.
Gorącą muszlę można piaskować i nic się nie stanie pod warunkiem że ją zdemontują z turbo bo wtedy jak siepył dostanie do wirników to już nie wesoło by było
: pt kwie 17, 2009 18:00
autor: Roggi
Orientuje sie ktos moze ile kosztuje nowy WG?
: pt kwie 17, 2009 20:04
autor: piter_s
Roggi pisze:Orientuje sie ktos moze ile kosztuje nowy WG?
konkretnie co masz na myśli????, n75 czy sam mechaniczny zawór w turbinie???, czy gruszkę??