Jaka jest różnica w 1.6 TD silnikow RA i SB?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MadMaxSpeed
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 15:57
Lokalizacja: Zamość - miasto Passatów

Jaka jest różnica w 1.6 TD silnikow RA i SB?

Post autor: MadMaxSpeed » czw kwie 16, 2009 00:11

Witam wszystkich Mam znowu nietypowe pytanko...

Wiem że to forum GOLF nie passat, ale Wy najwięcej wiecie o silnikach - taka jest prawda...

Silniki 1.6TD z interkulerem 80KM montowali w passatach od 1988r do 1994r,
Tu jest link
http://vwpassatb3.prv.pl/
i trzeba wejść w głównym menu w SILNIKI
- wszystko jest bardzo ładnie i czytelnie rozpisane...

Nie wiem jak w golfie było rocznikowo i z symboliką, ale są 2 oznaczenia tego 1.6 TDi
1 - oznaczenie silnika to RA
2 - oznaczenie silnika to SB

A teraz moje pytanie???
Jest jakaś różnica w tych silnikach - o co tak naprawdę chodzi miedzy RA a SA ???
oba mają 80KM czy może nie - sam już nie wiem, a może któryś jest lepszy na podkręcanie, a może tak sobie nazwali Niemiaszki tylko, aby namieszać Nam w głowach, a może jednak jest różnica, ale może Ktoś wie i może Mi odpowiedziec na Moje pytanie:

Jaka różnica jest między silnikami 1.6 TD 80KM o oznaczeniu RA i SA?

Dziękuję z góry za cenne informacje...

[ Dodano: 16 Kwi 2009 00:15 ]
PRZEPRASZAM

pomyliłem symbol napisałem SA a ma być SB w tym zdaniu:


Jaka różnica jest między silnikami 1.6 TD 80KM o oznaczeniu RA i SA?

powinno być


Jaka różnica jest między silnikami 1.6 TD 80KM o oznaczeniu RA i SB?

przepraszam jeszcze raz za pomyłkę...
Ostatnio zmieniony pt kwie 17, 2009 14:53 przez MadMaxSpeed, łącznie zmieniany 2 razy.


był ABS VW 1.8 Variant
był AAA VW 2.8 Variant
miał być: AFN VW Variant 1.9 TDI
ale jest : YAMAHA R1 2005r.
będzie w zimie: SB VW Passat 1.6 TDic
kiedyś będzie AFN wypasiony - jak ceny spadną, bo teraz cenią jak za B5...poczekamy

"..jest Moją ikoną, tarczą i życiem - Passat 35i..."

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Re: Witam - jaka jest różnica 1.6 TDi?

Post autor: eldorado84 » czw kwie 16, 2009 07:30

MadMaxSpeed pisze:Witam wszystkich Mam znowu nietypowe pytanko...

Wiem że to forum GOLF nie passat, ale Wy najwięcej wiecie o silnikach - taka jest prawda...

Silniki 1.6TD z interkulerem 80KM montowali w passatach od 1988r do 1994r,
Tu jest link
http://vwpassatb3.prv.pl/
i trzeba wejść w głównym menu w SILNIKI
- wszystko jest bardzo ładnie i czytelnie rozpisane...

Nie wiem jak w golfie było rocznikowo i z symboliką, ale są 2 oznaczenia tego 1.6 TDi
1 - oznaczenie silnika to RA
2 - oznaczenie silnika to SB

A teraz moje pytanie???
Jest jakaś różnica w tych silnikach - o co tak naprawdę chodzi miedzy RA a SA ???
oba mają 80KM czy może nie - sam już nie wiem, a może któryś jest lepszy na podkręcanie, a może tak sobie nazwali Niemiaszki tylko, aby namieszać Nam w głowach, a może jednak jest różnica, ale może Ktoś wie i może Mi odpowiedziec na Moje pytanie:

Jaka różnica jest między silnikami 1.6 TD 80KM o oznaczeniu RA i SA?

Dziękuję z góry za cenne informacje...

[ Dodano: 16 Kwi 2009 00:15 ]
PRZEPRASZAM

pomyliłem symbol napisałem SA a ma być SB w tym zdaniu:


Jaka różnica jest między silnikami 1.6 TD 80KM o oznaczeniu RA i SA?

powinno być


Jaka różnica jest między silnikami 1.6 TD 80KM o oznaczeniu RA i SB?

przepraszam jeszcze raz za pomyłkę...
praktycznie to te same silniki - te same auta, moga się różnić modelem turbinki, może pompą paliwa - oznaczenia, przełożeniami skrzyni. Moim zdaniem różnice są nie wielkie. Na pewno mają te same wtryski (obudowy wtrysków i chyba końcówki też). W ETKA części zamienne są takie same do tych oznaczeń, np: wspomniane obudowy wtrysków
069 130 201 RX (SB i RA)
069 130 201 BX (JR)
oczywiście to tylko katalogowe symbole bo w praktyce większość części pasuje i będzie spełniać swoje zadanie - i nie ważny symbol silnika (jak wyżej obudowy wtrysków będą działać jedne i drugie)


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
MadMaxSpeed
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 15:57
Lokalizacja: Zamość - miasto Passatów

Re: Witam - jaka jest różnica 1.6 TDi?

Post autor: MadMaxSpeed » czw kwie 16, 2009 08:54

eldorado84 pisze: praktycznie to te same silniki - te same auta, moga się różnić modelem turbinki, może pompą paliwa - oznaczenia, przełożeniami skrzyni. Moim zdaniem różnice są nie wielkie
Czy można określić dokładnie te różnice niewielkie czym się różnią tak naprawdę, może wypowiedzą się posiadacze takich 1.6 TDi 80KM - może wiedzą co drzemie w ich autach o tych oznaczeniach RA i SB, bo JR to nie znam - nawet nie występuje takie oznaczenie w Passacie B3, a więc jeżeli różnią się to czym tak naprawdę:

- jeżeli modelem sprężarki to jakie mają oznaczenia i która będzie mocniejsza, wytrzymalsza do podnoszenia mocy RA czy SB? - w sensie, że może zmienię tylko łopadki - jeżeli się da jak nie to zostanie seria - na początek,a zajmę się większym IC przed chłodnice...ale to już inny temat, zajmijmy się tym tematem..

- jeżeli pompą paliwa to jakie ma oznaczenie i która będzie lepsza RA czy SB do podnoszenia mocy?

- jeżeli skrzynią biegów to jakie ma oznaczenia i która by była lepsza RA czy SB aby wytrzymała moc przeniesienia momentu z silnika na koła?

pomocna będzie wypowiedz nie tylko użytkowników RA i SB co maja MODy w 1.6TDi 80KM, i nie tylko - również Ci, którzy mają pojęcie co do tematu i mają program ETKA

Dziękuję wszystkim za wypowiedzi i pozdrawiam forumowiczów


był ABS VW 1.8 Variant
był AAA VW 2.8 Variant
miał być: AFN VW Variant 1.9 TDI
ale jest : YAMAHA R1 2005r.
będzie w zimie: SB VW Passat 1.6 TDic
kiedyś będzie AFN wypasiony - jak ceny spadną, bo teraz cenią jak za B5...poczekamy

"..jest Moją ikoną, tarczą i życiem - Passat 35i..."

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » czw kwie 16, 2009 09:16

większe turbiny to : k3 i k24 - dobre do podnoszenia mocy, dobre na trasy ale na miasto troszkę za słaba - bo dół mają dobry i góra bardzo dobra

mniejsze turbinki to: k2 i k14 - troche słabsze ale też dają rade, dobre na miasto ale słabe na trasy - bardzo dobry dół ale słabsza góra

czyli turbinki moim zdanie ogólnie lepsze : k3 lub k24

pompy w tych paskach były z Boost pinem i bez (czyli ekopompa), jedną i drugą można podkręcić, ale chyba łatwiejsza w modach jest z boost pinem - i taką proponuje szukać

sprzęgła w passkach były 215 czyli lepsze niż w golfie 3 1.9TD więc teoretycznie powinny troszkę wiekszy moment wytrzymać

pompy w paskach był chyba takie co w golfie czyli 8mm - więc jeżeli chcesz modzić znacznie autko to trzeba wymienić na 10mm lub 11mm albo zakupić pompę od golfa 3 1.9TD bodajże były tam 9mm

później zprawdze przełożenia i oznaczenia skrzyń, pomp itp


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
MadMaxSpeed
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 15:57
Lokalizacja: Zamość - miasto Passatów

Post autor: MadMaxSpeed » czw kwie 16, 2009 09:37

eldorado84 - dzięki za informacje

forum GOLF - to najlepsze forum na jakim byłem
podaje się konkretny temat i dostaje się konkretną odpowiedz

:bigok: Szukam ładnego egzemplarza musi być w czarnym kolorze i w miarę dobrze wyposażony oraz w miarę utrzymany - nie rdzewiuch, ale ciężko znaleźć.
Jak już jest to - co szukam to cena kosmos jak za rok 1989, bo za tyle to kupie przejściówkię 1.9 TDI 1Z.
Jak już znajdę i jest ładny, wyposażony taki co szukam i cena OK - to znowu kolor nie taki czerwony, biały, zielony, niebieski... :grrr:

Jak miałem VR6 to dużo było takich ładnych egzemplarzy i czarnych, a teraz jak szukam to nie ma...
allegro codziennie patrzę, giełdy co niedziele - do wakacji Mam nadzieję, że znajdę auto :crazy:


był ABS VW 1.8 Variant
był AAA VW 2.8 Variant
miał być: AFN VW Variant 1.9 TDI
ale jest : YAMAHA R1 2005r.
będzie w zimie: SB VW Passat 1.6 TDic
kiedyś będzie AFN wypasiony - jak ceny spadną, bo teraz cenią jak za B5...poczekamy

"..jest Moją ikoną, tarczą i życiem - Passat 35i..."

arwam

Post autor: arwam » czw kwie 16, 2009 13:00

w silnikach RA były stosowane turbiny T3 i K24
w SB odpowiednio T2 i K14
silniki od sibie różniły się tylko turbinami i w nie wielkim stopniu dawką max bez ciśnienia doładowania.
Po za tymi dwiema różnicami nie różniły się od siebie niczym jeśli niebrać pod uwagę chłodzenia wodą turbiny w silnikach SB



Awatar użytkownika
MadMaxSpeed
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 15:57
Lokalizacja: Zamość - miasto Passatów

Post autor: MadMaxSpeed » czw kwie 16, 2009 16:07

to lepiej RA szukac bo lepsza T3 - więcej może niż w SB T2


był ABS VW 1.8 Variant
był AAA VW 2.8 Variant
miał być: AFN VW Variant 1.9 TDI
ale jest : YAMAHA R1 2005r.
będzie w zimie: SB VW Passat 1.6 TDic
kiedyś będzie AFN wypasiony - jak ceny spadną, bo teraz cenią jak za B5...poczekamy

"..jest Moją ikoną, tarczą i życiem - Passat 35i..."

arwam

Post autor: arwam » czw kwie 16, 2009 16:37

MadMaxSpeed pisze:to lepiej RA szukac bo lepsza T3 - więcej może niż w SB T2
dokładnie chociaż nawet jakbyś kupił SB to tylko turbo zmieniasz i już masz RA
zamiast T3 proponuję K24 bo w niej masz regulacją WG dzięki czemu stawisz sobie ciśnienie doładowania takie jak chcesz i nie muszisz do tego celu kupować żadnych urządzeń



Awatar użytkownika
MadMaxSpeed
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 15:57
Lokalizacja: Zamość - miasto Passatów

Post autor: MadMaxSpeed » czw kwie 16, 2009 23:04

arwam - dzięki

[ Dodano: 17 Kwi 2009 10:18 ]
jest fajny egzemplarz i czarny
tylko za rok 1990zł 5300zł i przebieg 353kkm to troche przesada jedyne co ma fajne to AF 15"


był ABS VW 1.8 Variant
był AAA VW 2.8 Variant
miał być: AFN VW Variant 1.9 TDI
ale jest : YAMAHA R1 2005r.
będzie w zimie: SB VW Passat 1.6 TDic
kiedyś będzie AFN wypasiony - jak ceny spadną, bo teraz cenią jak za B5...poczekamy

"..jest Moją ikoną, tarczą i życiem - Passat 35i..."

Awatar użytkownika
mr_jaru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
Lokalizacja: Zamość/Wrocław
Kontakt:

Post autor: mr_jaru » pt kwie 17, 2009 14:33

ciekawostka bo wujek ma golfa II z silnikiem RA i turbiną T2 chłodzoną woda


jaru

Awatar użytkownika
MadMaxSpeed
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 15:57
Lokalizacja: Zamość - miasto Passatów

Post autor: MadMaxSpeed » pt kwie 17, 2009 15:12

oo widzisz ...hmmm T2 na wodę


był ABS VW 1.8 Variant
był AAA VW 2.8 Variant
miał być: AFN VW Variant 1.9 TDI
ale jest : YAMAHA R1 2005r.
będzie w zimie: SB VW Passat 1.6 TDic
kiedyś będzie AFN wypasiony - jak ceny spadną, bo teraz cenią jak za B5...poczekamy

"..jest Moją ikoną, tarczą i życiem - Passat 35i..."

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt kwie 17, 2009 15:14

mr_jaru pisze:ciekawostka bo wujek ma golfa II z silnikiem RA i turbiną T2 chłodzoną woda
bo kolega Arwam sie prawdopodobie pomylil i RA maja sprezarki jak SB... JR mialy montowane k24 i t3 (wieksze i ciezsze niz t2/k14 ale czy duuzo wydajniejsze to juz sprawa dyskusyjna)
Ostatnio zmieniony pt kwie 17, 2009 15:14 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

arwam

Post autor: arwam » pt kwie 17, 2009 16:49

zaprzal,

ja jestem pewien Ze RA mają T3 lub K24 bo już kilka takich silników widziałem.
nie sądzę żeby we wszystkich były wymienione turba i w książce tak samo pisze



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt kwie 17, 2009 19:14

To w takim razie czym się różni JR od RA ? :chytry:

[ Dodano: 17 Kwi 2009 19:23 ]
Myślę że coś znalazłem: Otóż silniki te różnią się głowicą! :)

A konkretnie to numer głowicy jest inny w SB to 068103351AF, a w RA to 068103351AK

Na czym ta różnica polega - nie wiem, może chodzi o czujnik temperatury? Albo o zaworek, który steruje płynem na nagrzewnice?

I jeszcze taki szczególik - inne jest koło pasowe od pompy wspomagania i chyba koło z tłumikiem dragań na wale, chyba

[ Dodano: 17 Kwi 2009 19:31 ]
Tak sobie grzebię w katalogu i wyszło mi, tak przy okazji, że w RA/SB były inne tłoki niż w pozostałych td tj. JR, 1V, ME wie ktoś coś o tym?

[ Dodano: 17 Kwi 2009 19:44 ]
No i w książce jak wół - turba są te same w SB i RA
Ostatnio zmieniony pt kwie 17, 2009 19:41 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości