olej w płynie od 4 miesięcy ważne zapytanie do forumowiczów

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Jony
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt mar 02, 2007 12:52
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

olej w płynie od 4 miesięcy ważne zapytanie do forumowiczów

Post autor: Jony » śr kwie 15, 2009 22:47

witam, od 4 miesięcy w zbiorniczku płynu chłodniczego zbiera mi się olej zrobiłem tak juz 10 tyś, i z autem nie działo się nic kompletnie i w te 10 tyś nazbierało się może z 200ml oleju. chłodniczkę już wykluczyłem, przeczytałem setki stron na temat olej w zbiorniczku czy poszła uszczelka, chłodniczka i takie tam, teraz już lekko przypchało chłodnicę tym gęstym olejem w sumie tylko odpowietrzenie i zamierzam wyminić w przyszłym tygodniu uszczelkę, silnik to 1,9 tdi 94rok z audi 80 b3 czy tam b4, uszczelka najprawdopodobniej metalowa, i moje pytanie ważne czy planować głowicę? tak jak pisałem nic się nie dzieje i czy nie powinna być prosta? jest sens ja sprawdzać? przebieg 200tyś oleju wciaga w tym stanie jak jest 1l na 10000km, a mało kasy mam na to...

[ Dodano: 15 Kwi 2009 23:02 ]
są różne opinie na temet planowania głowicy, nie wiem dokładnie jak to się odnosi do uszczelki metalowej. Dodam, ze uszczelka musiała się lekko uszkodzić jak poszło mi sterowanie turbiną gt2052 i koło 2 minut z butem w podłodze pokazywało między 1,7 a 2 bary doładowania i zaraz po tym pojawił się on olej najpierw jedna malutka plameczka oczko, czasek kilka oczek wybierałem, teraz w chłodnicy zalega koło 200ml u góry, i jeszcze jedno mam pytanie sklądał ktoś pompę do m-tdi i ustwaiał ją pod wytyski z afn? chodzi mi o wyprzedzenia kąta, jak dokładnie ustawił kąt statyczny dynamiczny i odcięcie paliwa



indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: indyczes » czw kwie 16, 2009 09:52

No głowicę raczej musisz planować, jeśli chcesz aby było dobrze i za kilka miesięcy nie wracać znowu do tematu.
Pozdrawiam.



Jony
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt mar 02, 2007 12:52
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Post autor: Jony » czw kwie 16, 2009 11:15

kurcze ](*,) a gdybym pomierzył głowicę liniałem i się okazało, że nie ma ubytku ani skrzywienia, jest metalowa uszczelka, nie wydmuchało jej jakoś mocno, jak przelecę papierem sciernym faktura między 400 a 750 niec się nie stanie? benzynką, uszczelniacze warto wymieniać? 200 tyś przebiegu prawie i brał 1l na 10tyś km przy lekko lejącej turbawce, i utrzymanym poziomie oleju,

[ Dodano: 16 Kwi 2009 11:19 ]
wkurza mnie to, ze jedni twierdzą że trzeba inni że nie i pewnie zalezy to od przypadku,, czy przegrzany silnik czy metalowa uszczelka czy wydmuchało i wypaliło lekko powieżchnię głowicy, nie wiem, mój ojciec miał wymienianą uszczelkę w polonezie 1,9 D z silnikiem citroena XUD przy 200tyś, nie planował głowicy ładnie została położona nowa uszczelka i od 90 tyś niec się nie dzieje, nie wiem poważnie co robić z tym


1Z wtryski afn, pompa m-tdi, skrzynia ASD,sprzęgło G60

Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » czw kwie 16, 2009 12:44

kiedys jak mialem bmw 6 cylinrow, zdejmowalem glowice i zakladalem bez planowania tylko uszczelka musi byc nowa, zrobilem tak ok 60tys i nic sie nie stalo i gosc jezdzi do dzis bez zadnych problemow



arwam

Post autor: arwam » czw kwie 16, 2009 12:56

Jony, \

mało prawdopodobne żeby głowicę pokrzywiło.
najprawdopodobniej to podniosło Ci głowicę na szpilkach poprostu się wydłużyły
zmień na nowe lub nawet na takie jak ma kolega Euglen na sprzedaż i powinno być po problemie.
a głowicy papierkiem nawet się nieważ dotykać bo ręcznie nigdy nie wybierzesz w kazdym miejscu identycznej ilości materiału i będzie gorzej niż było



Jony
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt mar 02, 2007 12:52
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Post autor: Jony » czw kwie 16, 2009 14:13

dzięki za odpowiedzi, całkiem możliwe że podniosło jak na 2 barach się smigało z butem w podłodze pod góre przez 2 min :/ jak nie papierkiem głowicę to benzyną ekstrakcyjną wystarczy?, napewno trzaba dokładnie wszystko oczyścić, jak miałem 1,6 silnik sb to czyściłem blok, uszczelka przywarła, głowicy nie ruszałem bo była robiona planowana spawana uszczelniacze i rok wytrzymała i pękła sobie w kanale wydechowym :/ jakie śruby ma kolega euglen na sprzedaż? jakie reinz'a czy coś mocniejszego w niewygórowanej cenie? sprzedaje przez forum? dziki jeszcze raz za odpowiedzi


1Z wtryski afn, pompa m-tdi, skrzynia ASD,sprzęgło G60

arwam

Post autor: arwam » czw kwie 16, 2009 16:09

Jony pisze:dzięki za odpowiedzi, całkiem możliwe że podniosło jak na 2 barach się smigało z butem w podłodze pod góre przez 2 min :/ jak nie papierkiem głowicę to benzyną ekstrakcyjną wystarczy?, napewno trzaba dokładnie wszystko oczyścić, jak miałem 1,6 silnik sb to czyściłem blok, uszczelka przywarła, głowicy nie ruszałem bo była robiona planowana spawana uszczelniacze i rok wytrzymała i pękła sobie w kanale wydechowym :/ jakie śruby ma kolega euglen na sprzedaż? jakie reinz'a czy coś mocniejszego w niewygórowanej cenie? sprzedaje przez forum? dziki jeszcze raz za odpowiedzi
ma drogie śruby ale warte tej ceny



Awatar użytkownika
Racer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: śr mar 12, 2008 21:35
Lokalizacja: WR RACER
Auto: Golf MK2 GTi, Passat B4 GL
Silnik: PF

Post autor: Racer » czw kwie 16, 2009 16:20

Głowice planuje sie zawsze gdy sie ja zdejmuje! Zbiera sie setne czesci mm bo podczas dociagania odgniata sie stara uszczelka a nowa nie zawsze jest identyczna lub idealna. W tym przypadku albo masz peknieta uszczelke pod głowica albo nieszczelna chłodnice oleju. Nic innego raczej nie moze byc poza peknieta lub krzywa glowica co rzeczywiscie zdarza sie w tych silnikach.
Planowanie nie jest drogie a warto!!!
Ostatnio zmieniony czw kwie 16, 2009 16:22 przez Racer, łącznie zmieniany 1 raz.


Serwis, sprzedaż skuterów, motocykli, kładów... TRANSPORT aut, motocykli, quadów i innych.
Naprawy aut grupy VAG, specjalizacja GOLF II, JETTA A2.

Jony
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt mar 02, 2007 12:52
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Post autor: Jony » czw kwie 16, 2009 16:20

chyba zrobię w ten sposób, oglądałem je i nie mam tyle kasy teraz, kupię uszczelkę metal taka jaka ma być do tego silnika z audi śruby jakieś lepsze wszystko oczywiście, wyczyszczę tylko blok papierkiem i benzyną a głowicę tylko benzyną i przyglądnę się jej :chytry: czy prosta, czy nie ma nierówności powypalanych. obejże tłoki krawędzie gładzi, zmierzę jeszcze blok czy "w miarę" płaski i zakładam wszystko jak było wcześniej na nowych podzespołach, zastanawiam się jeszcze nad paskiem rozrządu, bo ma 23 tyś po wymianie ale ze 4 razy był popuszczany ze względu na modernizację pompy do m-tdi, sciągam chłodnice i muszę jakoś wyczyścić ten syf olejowy z chłodnicy i udrożnić odpowietrzenie chłodnicy które teraz jest zawalone syfem i nie puszcza nic, wymienić nagrzewnice,odpalić niech pochodzi i niech mi się plameczka oleju pojawi w zbiorniczku to auto idzie na żyletki. :bajer:

[ Dodano: 16 Kwi 2009 16:26 ]
pęknięta głowica w tdi to już byłby hardcore chyba nie? w aucie z oryginalnym przebiegiem silnika 193 tyś km, zaznaczam silnika bo auto ma 430tyśkm, i głowica z tdi 90 koni? fakt ze dostała lekko tym ciśnieniem po szpilkach ale chyba nie powinna pęknąć i mam wielką nadzieję ze to tylko uszczelka się odkleiła, pisałem juz chyba ze wykluczyłem chłodniczkę, odpiąłem ją i zrobione na odpiętej 200km i nawet kropla oleju z niej nie wyleciała. pozostaje jeszcze blok ale to już raczej byłby koszmar

[ Dodano: 18 Kwi 2009 21:49 ]
punkciki poszły, ale zobaczymy co z tego wyjdzie w przyszłym tygodniu trzymcie kciuki żeby czasem nic gorszego nie poszło w tym silniku, :chytry:

[ Dodano: 30 Kwi 2009 08:50 ]
a teraz nowinki, silnik ma 200tyś uszczelka 94 rok oryginał audi nie metalowa, przynajmniej wiem że sam ją wydmuchałem jeźdząć przy 2 barach :grin: , w związku z tym uszczelki zostało trochę dużo na głowicy odciśniętej i na bloku, pomijajac fakt że powieżchnia bloku cała był zrzarta, na 0,3mm rdzą, głowica dostała nowe prowadnice uszczelniacze docieranie gniazd i zaworów, sprawdzenie na szczelność oraz planowanie koszt 200zł z robocizną oczywiście na fuchę, i polecam zagadać do jakiegoś pracownika jak wyjdzie z firmy w którech chcecie zrobić głowicę czy nie podjął by się tego, po mniejszych kosztach ale do jego kapsy, blok szlifowałem sam klocek papier najpierw 240, potem wodny łącznie koło 1,5 godziny aż powieżchnia bloku przyjęła połyskowy kolor metalu, 200 tyś a na cylindrach zero kanty i ślady honowania, głowica zeeerooo pęknięć między zaworami, nie to co w td, założeyłęm 25 tyś przejechałem i głowica do wyciepania na złom bo se pękła znowu, polecam wszystkim tdi lub m-tdi chociaż problemów z pompą troszkę jest, widać że tdi jest konstrukcyjnie dobrym silnikiem, co do uszczelki to poszła do autka oczywiście metalowa nowe śruby i nowy pasek rozrządu, zrobiłem 600km z czego 250 na pełnym bucie przy ok 115 kucach i nic się nie dzieje nie zbiera się ciśnienie i jak narazie jest dobrze, pozdrawiam:)


1Z wtryski afn, pompa m-tdi, skrzynia ASD,sprzęgło G60

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 204 gości