Strona 1 z 2

Komplet rozrzadu

: śr kwie 15, 2009 22:14
autor: greg2
Witam!
Przymierzam sie do wymiany rozrzadu w moim 1,9 TDI 110KM i mam pytanie jakiej firmy wybrac?Chce wymienic razem z pompa wody.Czy jest to trudna operacja?wymienialem kiedys sam w MK I ale tam silnik prosty.Na co szczegolnie zwrocic uwage podczas wymiany?
Z gory dzieki za odp.

: śr kwie 15, 2009 22:32
autor: diaz34
pompe zablokój wal ustaw w okienku na skrzyni a walek zaznacz sobie bynajmniej ja tak zawsze robie bo nie usmiecha mi sie sciagac pokrywy zaworow ale to juz od ciebie zalezy...

: śr kwie 15, 2009 23:39
autor: roman58
Najprościej ściąg obudowy rozrządu ustaw wał i pompę i mazakiem zaznacz na pasku i na kołach znaki przenieś znaki ze starego paska na nowy i zakładaj spowrotem.Zmienisz tylko napinacz i naciągniesz.
Tu masz dokładnie ja ma być.
Obrazek
Obrazek

: śr kwie 15, 2009 23:45
autor: PinkFloyd
roman58 pisze:Najprościej ściąg obudowy rozrządu ustaw wał i pompę i mazakiem zaznacz na pasku i na kołach znaki przenieś znaki ze starego paska na nowy i zakładaj spowrotem.Zmienisz tylko napinacz i naciągniesz.
Fachowca poznasz po tym czy rozrząd w dieslu zakłąda na mazaki czy na znaki. A jaka masz pewnośc, zę wcześniej był dobrze założony i czy pasek po czasie nie uległ rozciagnięciu i się nie zmienił kąt wtrysku? Po dobrej wymianie należy jeszcze sprawdzić poprawność ustawienia vagiem.

: śr kwie 15, 2009 23:59
autor: fleshu
To nie jest golf 3! Na kole pasowym wałka rozrządu nie ma klina! Do ustawienia wałka konieczna jest blokadka od strony pompki vacu(bez zdejmowania pokrywy zaworów). Można znaleźć taki bajer na allegro za około 150 zł. Koło Pasowe od wałka musi być zluzowane przed napięciem paska(trzeba mieć ściągacz). Do rolki napinającej pasek musisz mieć klucz (lub trochę sprytu). Napinacz rolki ma punkt znacznikowy(właściwe napięcie paska). Po całej operacji ustawiamy kąt wtrysku na pompie (TDI-timming). Kategorycznie nie ustawiać paska na znaki zrobione markerem lub innym badźewiem! Kąt wtrysku to granica milimetra w prawa albo w lewo na pompie - nowy pasek zmieni go prawie na 100% i dodatkowo jeżeli nie luzujesz koła od wałka rozrządu to znaki się nie będą pokrywać! Rozrząd zmieniaj w całym komplecie(pompa wody nowa). Przy rozbieraniu dobrze jest zmienić uszczelniacze wałków. Trzeba zbadać stan rolek napinających paska alternatora( szczególnie rolka zwrotna pomiędzy alternatorem i pompą klimy). Napinacz od paska alternatora ma specjalny punkt do blokowania pręcikiem stalowym. Musisz odkręcić poduchę od strony rozrządu żeby nowy pasek wcisnąć. Jeżeli napinacz od paska alternatora ci dzwoni to wymień albo usztywnij czymś tulejkę dolną tego czarnego tłoczka od napinacza. Po zmianie silnik ma chodzić tak samo a nawet lepiej!( bez objawów toporności, braku mocy, lub metalicznego dźwięku) Jeżeli sam nie jesteś pewny czy dasz radę to oddaj do warsztatu - tylko dobrego! Patrz im na ręce! Kompletna zmiana w warsztacie razem z kosztem części nie powinna przekraczać 1300 zł(rolki rozrządu, paski -alternator i rozrząd, napinacz i rolki alternatora, uszczelniacze i pompa).

[ Dodano: 16 Kwi 2009 00:08 ]
Acha - warsztat ma dać gwrancje na 60 tyś km. A zły kąt wtrysku = ciężkie odpalanie zimnego silnika!

: czw kwie 16, 2009 00:23
autor: roman58
PinkFloyd pisze:
roman58 pisze:Najprościej ściąg obudowy rozrządu ustaw wał i pompę i mazakiem zaznacz na pasku i na kołach znaki przenieś znaki ze starego paska na nowy i zakładaj spowrotem.Zmienisz tylko napinacz i naciągniesz.
Fachowca poznasz po tym czy rozrząd w dieslu zakłąda na mazaki czy na znaki. A jaka masz pewnośc, zę wcześniej był dobrze założony i czy pasek po czasie nie uległ rozciagnięciu i się nie zmienił kąt wtrysku? Po dobrej wymianie należy jeszcze sprawdzić poprawność ustawienia vagiem.
Bez komentarza.

: czw kwie 16, 2009 19:30
autor: PinkFloyd
roman58 pisze:
Bez komentarza.
Jak nie umiesz zakładać rozrządu na znaki to robisz fuszerke i zakłądasz na mazaki jak domorosły mechanik. Co wg ciebie zakąłdaja w ASO i w fabryce na mazaki :rotfl: Widziałe juz raz załozony na mazaki- prawie zawsze do poprawy. Silniki chodziły ale czy tak ma być :chytry: czy ma byc dobrze ?Mazaki są dla dzieci w szkole :grin: a narzędzia dla ludzi którzy nimi umieją się posługiwać :bigok:

: czw kwie 16, 2009 20:57
autor: greg2
Dzieki za fachowe podpowiedzi.A jakiej firmy kupic i jaki jest koszt kompletu z pompa?

: czw kwie 16, 2009 21:07
autor: PinkFloyd
greg2 pisze:Dzieki za fachowe podpowiedzi.A jakiej firmy kupic i jaki jest koszt kompletu z pompa?
Ja rolki i pompę kupuję m-ki SKF a paski albo Contintech albo Gates. Ale mozna kupic juz gotowe zestawy m-ki SKF z rolkami , pompą i paskiem Gates. http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... &country=1

: czw kwie 16, 2009 23:19
autor: fleshu
Najlepiej cały zestaw tak jak pisze kolega PinkFloyd. Jeżeli chodzi o sam rozrząd to wybieraj taki pomiędzy 550 a 650 zł. Zbyt tanie może nie okazać się dobre, zbyt drogie jest przesadzone - chyba że masz dużo kasy. Robiłeś wcześniej sam w golfiku więc raczej lubisz pogrzebać w autku. Na twoim miejscu poczytał bym jeszcze troszkę o kącie wtrysku i o blokadkach, no i sam bym to robił. Ja tak zrobiłem i nawet mi się udało ściągnąć głowicę, turbawkę wyczyścić, zawory porozpinać i poczyścić - ale to inna historia. Ja to się połapałem że jest taki kabelek jak OBD2 jakieś 5 miesięcy po kupieniu autka. Nawet nie wiedziałem co to znaczy nof-a załapać. Jak raz zmienisz sam to ci sporo kasy w kieszeni zostanie! No i przyszłym razem będzie łatwiej. Sama zmiana pomimo dziwnego opisu jest prosta (mieć OBD - bo to podstawa, ściągacz do koła wałka rozrządu(sam zrobiłem). klucz do rolki - pierwsze 2 razy obeszło się - teraz sobie kupiłem, blokadka do wałka od strony vacu - ciężko jest bez tego - ale się da!, dużo chęci, samozaparcia, trochę czytania. Z kątem możesz podjechać do warsztatu - nie każdy wykresy lubi a w necie ciężko znaleźć krok po kroku. ps. dbaj o odmę - taka rurka wychodząca z talerzyka na pokrywie zaworów - silnik ma być szczelny! Wyjmij ten tależyk z pokrywy zaworów(wciśnięty tylko w gumę jest), wepchnij gumowego węża o tej samej średnicy w miejsce talerzyka i zasysaj - nie jest to zbyt zdrowy sposób! Jeżeli będzie słychać syczenie na silniku to zaraz należy uszczelnić to miejsce! To taki mój patent na błąd firmy VW w tych AHF-ach. Jeżeli silnik będzie szczelny to zrobisz na nim bardzo dużo kilometrów! Najczęściej syczy przy prowadnicy bagnetu(to żółte plastikowe badziewie - jak ma luzy to kupić za 5 zł nowe, namoczyć końcówkę w gorącej wodzie, ponakładać silicon wysokotemperaturowy i wcisnąć! Pierwszy obiaw nieszczelności tego silnika to olej na pokrywie zaworów wypływający z odmy!!!! Pozdrowionka!

: pt kwie 17, 2009 11:25
autor: greg2
Witam!
A gdzie mozna kupic blokady do rozrzadu i klucz do napinacza?
Pozdrawiam

: pt kwie 17, 2009 16:49
autor: fleshu
Klucz i blokada od strony vacu na allegro. Ściągacz to gorsza sprawa(mało tam miejsca jest przy kole) - ja sobie sam zrobiłem z płaskownika, dwóch śrub - działa na zasadzie odkręcania śruby, która trzyma koło - ona zapiera się o płaskownik i odpycha go - dwie śruby mają na końcu dwa płaskowniczki, które blokuje się po przeciwnej stronie koła pasowego a same śruby przechodzą przez główny płaskownik.

http://www.allegro.pl/item606107807_klu ... du_vw.html

Werja tania : http://www.allegro.pl/item604399282_blo ... mocja.html
Wersja droga z kołkiem do pompy: http://www.allegro.pl/item613656745_blo ... dasea.html

: pt kwie 17, 2009 21:32
autor: greg2
Witam!
czy bez sciagania kola rozrzadu mozna pozniej skorygowac kat wtrysku regulujac kolem pompy wtryskowej?

: pt kwie 17, 2009 21:49
autor: Pruszkowiak
greg2 pisze:Witam!
czy bez sciagania kola rozrzadu mozna pozniej skorygowac kat wtrysku regulujac kolem pompy wtryskowej?
Luzujesz pompę(4 śruby z tego co pamiętam) i przesuwasz ją w stronę swoją lub przeciwną