Strona 1 z 1

Wiatrak sie nie zalacza

: śr kwie 15, 2009 20:49
autor: DYM3K19
Witam mam problem z wlaczaniem sie wiatraka. Napiecie do czujnika od chlodnicy elegancko dochodzi , do silniczka tez, gdy zmostkuje to sie zaczyna krecic. CO moze byc przyczyna ze sam sie nie zalaczy?? czujnik jest na 2 wtyki a przy silniczku od wiatraka sa 3 piny. od srodkowego nic nie odchodzi jest wolny. czujkniczek kupilem nowy, rury sa cieple czyli termostat dziala bo duzy obieg sie wlacza, bo wykrecajac czujnik ucieklo mi spoko plynu chlodniczego. Prosze o podpowiedz. Pozdrawiam serdecznie

: śr kwie 15, 2009 21:05
autor: chudi01
A jaka temperatura cieczy chłodzącej ( rury ciepłe to bardzo ogólna odpowiedź) ???

: śr kwie 15, 2009 21:10
autor: DYM3K19
dokladnie nie znam temperatury ale jak w golfie masz wskaznik nagrzania to wskazowka zaszla az za ta diode ktora informuje o przegrzaniu, czyli napewno bylo ponad 95stopni. Tak sie zagrzal plyn ze az doszlo do lekkiego wycieku tego plynu ze zbiorniczka. Pozdrawiam

: śr kwie 15, 2009 21:27
autor: chudi01
Dioda o której mówisz ( ta pośrodku wskaźnika temp. ) wcale nie jest od przegrzania tylko powinna się świecić np jeżeli nie masz odpowiedniego poziomu płynu chłodniczego ( o ile masz czujnik ) u mnie wentylator załącza się dopiero gdy wskaźnik przekroczy 3/4 skali na wskaźniku ( prawdę mówiąc to załączył mi się może ze 3 razy przez rok użytkowania). tak że próbuj w tym przedziale temperatur czy działa.

A najprościej sprawdź zdejmując wtyczkę z czujnika przy chłodnicy i zmostkuj te piny kawałkiem przewodu . wentyl powinien się załączyć pomimo nieodpowiedniej temperatury cieczy jeśli nie to przeszukaj bezpieczniki...

: śr kwie 15, 2009 21:32
autor: DYM3K19
aha, bo tak jak mi radzisz ze zmostkowaniem to juz probowalem i wiatrak sie kreci , wszystko dziala. Ale powiedz czemu wyciekl mi plyn chlodniczy ze zbiorniczka ?? musiala byc strasznie duza temperatura a wiatrak i tak nie zalaczyl:( pozdrawiam

: śr kwie 15, 2009 21:53
autor: chudi01
No to wina musi leżeć po stronie tego czujnika w chłodnicy.
Skoro mostkowałeś jego wtyczkę i wiatrak się kręci tzn. że bezpieczniki są nie przepalone, wiatrak sprawny i reszta instalacji teź, czyli tylko on bruździ :chytry:

Jest jeszcze możliwość obserwacji temperatury cieczy przy pomocy termometru włożonego w zbiornik wyrównawczy - pow. 93-95 stopni powinien załączyć się wentylator - ale nie wiem czy taki znajdziesz, ewentulanie spróbuj jeszcze wykombinować inny egzemplarz czujnika w chłodnicy i wkręć go i sprawdz- nic innego nie przychodzi mi do głowy. :green_fuck:

: czw kwie 16, 2009 05:59
autor: DYM3K19
aha tylkoze czujnik jest calkiem nowy i w 10000% sprawny poniewaz juz go podgrzewalem w domu i widze ze dziala. nie wiem co to moze byc:( moze bedzie najlepiej jak wymienie cala chlodnice z wiatrakiem . pozdrawiam

: pt kwie 17, 2009 23:31
autor: arwam
to że płyn wyciekł górą oznacza że go za dużo mogło być
a czujnik u mnie się przez rok użytkowania w moim golfie włączył może z raz a w drugim golfie przez pięć lat ani razu

: sob kwie 18, 2009 00:11
autor: corben
A nie masz czasem zapowietrzonego układu? Powietrze w chłodnicy i czujnik nie ma z czego się załączyć. Kiedyś w zastavie tak miałem.
Najlepiej zlać płyn, od nowa napełnić zgodnie z instrukcją i wtedy wszystko wyjdzie.

pozdro

: sob kwie 18, 2009 09:57
autor: arwam
corben pisze:A nie masz czasem zapowietrzonego układu? Powietrze w chłodnicy i czujnik nie ma z czego się załączyć. Kiedyś w zastavie tak miałem.
Najlepiej zlać płyn, od nowa napełnić zgodnie z instrukcją i wtedy wszystko wyjdzie.

pozdro
czujnik od wentulatora jest na dole więc nawet gdyby zapowietrzony był to i tak by się załączył w razie potrzeby

: sob kwie 18, 2009 10:56
autor: corben
Tak tylko jak mu nadmucha powietrza do chłodnicy to ten czujnik jest w bąblu powietrznym ni nie ma z czego wziąć temperaturę. Tak jak napisałem wcześniej u mnie wtedy pomogło dokładne odpowietrzenie układu.

: sob kwie 18, 2009 11:35
autor: twardy
corben pisze:

Tak tylko jak mu nadmucha powietrza do chłodnicy to ten czujnik jest w bąblu powietrznym ni nie ma z czego wziąć temperaturę. Tak jak napisałem wcześniej u mnie wtedy pomogło dokładne odpowietrzenie układu.
a skąd tak dmucha ? No przyjmijmy że w układzie chłodzenia ma zamontowany kompresor to i tak powietrze w chłodnicy magazynowało by sie u góry ( grawitacja) a czujnik jest na dole :-k

: sob kwie 18, 2009 22:06
autor: chudi01
:) dlatego właśnie kocham golfa - czasem taki niby mały problem a ile radości w kombinowaniu :)