Jak prawidlowo ustawic rozrzad w 1Y?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zbychu2010
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt kwie 10, 2009 20:10
Lokalizacja: Pabianice

Jak prawidlowo ustawic rozrzad w 1Y?

Post autor: zbychu2010 » śr kwie 15, 2009 19:09

[MK3 1.9D]Witam poszukuję informacji na temat prawidłowego ustawienia paska rozrządu w mk 3 1.9 d. silnik 1y . przeglądałem to forum ale wymiana opisana jest ogólnie i przy użyciu blokad których ja nie używałem gdyż nie posiadam konkretnie chodzi mi o znaki znajdujące się na kole sprzęgła . parę dni temu wymieniałem pasek i ustawiłem zawory równo do góry na pierwszym cylindrze a znak na kole na takim nawierceniu znajdującym się pomiędzy dwoma wystającymi znakami i nie jestem pewny czy jest to dobrze ustawione silnik chodzi prawidłowo choć czuć nieduży spadek mocy . Odpiszcie czy jest to dobre ustawienie czy trzeba przestawić a jeśli tak to jak?
Ostatnio zmieniony śr kwie 15, 2009 19:31 przez zbychu2010, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » czw kwie 16, 2009 20:38

Wystarczy że trochę lżej lub mocniej naciągniesz pasek rozrządu i "odjedzie"ci kąt wtrysku od tego ustawionego przed wymianą .Ustawia się go wkręcając specjalny zegar w magistralę wtryskową i luzując pompę wtryskową przesuwa się ją nieznacznie w stronę silnika lub od silnika .Inaczej dokładnie nie ustawisz.Bez zegara pozostaje metoda na słuch metodą prób i błędów którą raczej ciężko ustawić dokładnie...Fazy rozrządu ustawiłeś raczej dobrze ,zapomniałeś tylko o tym że oprócz faz rozrządu trzeba też kąt wtrysku ustawić ...Ja po wymianie paska miałem to samo ,osłabł mi jakoś ,skombinowałem sobie zegar dorobiłem przejściówkę .Po sprawdzeniu okazało się że zapłon był trochę opóżniony i miał 0,75 mm a powinien być ok. 0,9 -1,07mm jak dobrze pamiętam dla mojego AAZ .Ustawiłem 1,00mm,po regulacji wszystko wróciło do normy
Ostatnio zmieniony czw kwie 16, 2009 20:48 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » czw kwie 16, 2009 20:46

munior pisze:Wystarczy że trochę lżej lub mocniej naciągniesz pasek rozrządu i "odjedzie"ci kąt wtrysku od tego ustawionego przed wymianą .Ustawia się go wkręcając specjalny zegar w magistralę wtryskową i luzując pompę wtryskową przesuwa się ją nieznacznie w stronę silnika lub od silnika .Inaczej dokładnie nie ustawisz.Bez zegara pozostaje metoda na słuch metodą prób i błędów którą raczej ciężko ustawić dokładnie
dobrze gada i oczywiście wiesz o tym zbychu.
Ostatnio zmieniony czw kwie 16, 2009 20:47 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości