Montarz klimatyzacji / pompa wody 1Z !?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Montarz klimatyzacji / pompa wody 1Z !?

Post autor: luzur » śr kwie 15, 2009 19:08

Witam
Od jakiegoś czasu mam już skompletowane części do zamontowania klimy w MK3 TDI.
Dziś chciałem dokupić pasek wielorowkowy i okazało się że ten mały pasek napędzający pompę wspomagania w wersji z klimą też jest dłuższy...

Okazało się że jak TDI 1Z ma klime to pompa wody jest napędzana paskiem klinowym tym samym co pompa wspomagania.

No i w związku z tym koło pompy wody jest bardziej wysunięte bo jest w płaszczyźnie pompy wspomagania...

Dobrze że to zczaiłem zanim rozkręciłem przód...

tak wygląda pompa od wersji bez klimy:


Obrazek

A tak od wersji z klimą:

Obrazek

Posta piszę gdyż przeczytałem masę postów na temat montowania klimy i nic o pompie wody nie znalazłem, pewnie dlatego że taki motyw jest tylko w 1Z.

A powód najważniejszy to pytanie :)

Czy muszę kupić całą pompę ? Czy wystarczy to koło ?

I czy może ktoś ma takie koło na zbyciu :>

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » śr kwie 15, 2009 20:23

nie jestem pewien, ale wygląda na to ze tylko jest inne koło.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr kwie 15, 2009 20:44

luzur, zglos sie do mnie to cos sie pomysli :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » śr kwie 15, 2009 21:00

Obrazek

Układ nr 1 jest bez klimy, a układ nr 2 jest z klimą.
1 tłumik drgań na wale korbowym napędzający pasek wielorowkowy i koło napędu paska klinowego
2 koło napędu pompy wspomagania
3 koło napędu alternatora
4 koło napędu pompy wody

Tak jak zauważyłeś w układzie paska wielorowkowego z kompresorem klimy pompa wody jest napędzana paskiem klinowym tym samym co pompa wspomagania.

W twoim przypadku będziesz potrzebował dwóch nowych pasków dla wersji z klimatyzacją i wystarczy samo koło pasowe pompy wody na pasek klinowy. Pompy wody są identyczne w obu przypadkach, mają tylko inne koła pasowe.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: luzur » śr kwie 15, 2009 22:32

OK. Dzięki za pomoc.

Adamm na pewno się odezwę :chytry:

będę potrzebował jeszcze pomocy w sprawdzeniu przepływomierza po zaślepieniu EGRa :grin:

Odkąd słońce świeci jeżdżę głównie jednośladem i nie mam za wiele zapału na testy Golfika :)

Pozdro.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości