[MK3 1.9 SDI AEY] Duszenie silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

maiher
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 17:50
Lokalizacja: 3miasto

[MK3 1.9 SDI AEY] Duszenie silnika

Post autor: maiher » śr kwie 15, 2009 18:30

Witam,
w moim MK3 1.9 SDI z 96r. pojawil sie nastepujacy problem. Silnik rano na zimno dziala normalnie. Wszystko jest ok dopoki go nie wylacze i nie wlacze jeszcze raz na rozgrzanym silniku. Wtedy podczas jazdy na rownych obrotach oraz czasem przy przyspieszaniu silnik na chwile traci moc, jakby go cos przyduszalo (ok 1 sek). Probem wystapil raz takze na zimnym silniku. Wtedy tez znacznie stracil moc (ciezko bylo rozpedzic sie powyzej 90km/h). Na poczatku myslalem, ze wylacza sie ktorys cylinder, ale komputer w stacji diagnostycznej nie wykazal, zadnych bledow. Ok 8-9 miesiecy temu zostal usuniety katalizator i tlumik moze byc tez do wymiany.

Czy ktos mial podobne problemy, badz wie czym moga byc spowodowane?
Ostatnio zmieniony śr kwie 15, 2009 18:31 przez maiher, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » śr kwie 15, 2009 18:57

jeśli nie ma błędów i to jest SDI to coś z układem paliwowym pewno, fajnie by było jak byś dał logi statyczne, kiedy filtr paliwa był zmieniany??, nie ma powietrza w wężykach??, może n109



maiher
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 17:50
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: maiher » śr kwie 15, 2009 20:14

filtr paliwa planuje wymienic jutro (pojutrze) jak tylko znajde chwile wolnego czasu w dzien. czy w przypadku n109 nie powienien pojawic sie blad w komputerze? sugerujesz wymienic, czy oczyscic?

chcialem dodac, ze samochod nie pali wiecej ON, ani nie dymi.
Ostatnio zmieniony śr kwie 15, 2009 20:15 przez maiher, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » śr kwie 15, 2009 20:18

n109 najpierw wyczyść i zobaczysz, nie koniecznie musi być błąd.
no i filtr paliwa nowy i powietrza jak był dawno wymieniany

[ Dodano: Sro Kwi 15, 2009 20:19 ]
maiher pisze:le komputer w stacji diagnostycznej nie wykazal, zadnych bledow
nie zawsze jest błąd, ważne są parametry ale w stacji diagnostycznej powinni sie znać i wyczaić po logach jak by coś nie tak było.



maiher
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 17:50
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: maiher » śr kwie 15, 2009 20:26

Moge prosic o jakies wskazowki jako dotrzec do n109? I jak go wymontowac? Musze przyznac sie, ze niewiele o tym wiem. Tyle co wyczytalem w innych tematach.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » śr kwie 15, 2009 20:55

maiher pisze:jako dotrzec do n109? I jak go wymontowac?
jest na górze na pompie, zaworek z jednym kabelkiem, odkręca się.



maiher
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 17:50
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: maiher » czw kwie 16, 2009 15:00

Witam,
n109 nie byl specjalnie zabrudzony i oczyszczenie go nie zmienilo sytuacji. Dodatkowo w tracie pracy zauwazylem ze na silniku pojawil sie delikatny wyciek jakies rozowo-fioletowej wydzieliny. Co to moze oznaczac?



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » czw kwie 16, 2009 15:54

maiher pisze:pojawil sie delikatny wyciek jakies rozowo-fioletowej wydzieliny. Co to moze oznaczac?
w którym miejscu???



arwam

Post autor: arwam » czw kwie 16, 2009 17:22

do wymiany filtry powietrza i paliwa. jak nie pomoże to jeśli nie ma dymienia to już tylko zostaje sprawdzić kąt wtrysku i ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy ale wcześniej wyczyść jeszcze profilaktycznie nastawnik



maiher
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 17:50
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: maiher » czw kwie 16, 2009 20:15

Wyglada to tak. Doszedlem sam do tego, ze to plyn chlodniczy i pewnie trzeba wymienic uszczelke. Czy to moze miec wplyw na wyzej opisany problem ?

Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » czw kwie 16, 2009 20:35

jak sączy tylko spod tego króćca to bez obaw, uszczelka głowicy jest ok i tylko wymień tą uszczelkę czy tam jest oring nie pamiętam i bedzie czysto, ale to nie ma nic wspólnego z twoim problemem.
najlepiej jak byś wrzucił logi.
nie szarpie ci autko w niskich obrotach??.



maiher
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 17:50
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: maiher » czw kwie 16, 2009 21:15

Nie szarpie. Sa tylko te momentalne zadlawienia, o ktorych pisalem wczesniej. Dodatkowo, o czym zapomnialem wspomniec to w trakcie jazdy na rownych obrotach silnik jakby cichnie i nie reaguje na delikatnie wcisniecie gazu (tzn. zeby podniesc obroty i przyspieszych musze dosc mocno wcisnac gaz).

Z logami moze byc problem, bo nie posiadam zadnych urzadzen, a do mechanika planuje znow podjechac, jesli wymiana filtra paliwa nic nie da, a to moze sie przesunac w sumie nawet o tydzien, bo jutro wyjezdzam i nie bede mial takiej opcji.

[ Dodano: 02 Maj 2009 19:57 ]
Witam,

mam pytanie z innej beczki zupelnie. Czy ktos wie moze jaka uszczelke powiniennem kupic w miejsce, w ktorym cieknie borygo (tak jak na zdjeciach powyzej)?

Co do duszenia silnika to wymienilem filtr paliwa i powietrza, oczyscilem n109, ale nic sie nie zmienilo. Z mechanikiem z przyczyn finansowych musze sie niestety wstrzymac.

To co zauwazylem dodatkowo to nizsze spalanie (nie przekracza 4,5l/100km), ktore jednak moze byc wynikiem nie wkrecania samochodu powyzej 2000 obr., bo tam przestaje zupelnie ciagnac oraz czasem da sie uslyszec jakby swist powietrza spod maski.

Pozdrawiam maiher
Ostatnio zmieniony śr maja 13, 2009 22:16 przez maiher, łącznie zmieniany 3 razy.



andrew1955
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr maja 13, 2009 22:30
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: andrew1955 » śr maja 13, 2009 22:34

wydaje mi sie, ze to zwykly oring, ale moge sie mylic



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 83 gości