Strona 1 z 1

Dziwne zachowanie silnika

: wt kwie 14, 2009 14:10
autor: TITORTIZ
Witam Wszystkich
Jestem tutaj nowy i prosze o wyrozumiałość

Posiadam Paska 1.9TDI 1Z 90PS no i Ostatnio wracając z pracy zauważyłem coś dziwnego a mianowicie trudno odpalił ale chodził normalnie. przyspieszał normalnie tylko problemy zaczęły sie gdy chamowalem biegiem, za każdym odpuszczeniu gazu i powtórnym wciśnięciu auto traciło moc i okropnie kopciło siwym dymem. po zjechaniu na pobocze i wciśnięciu gazu do oporu po chwili problem znikał i auto zaczynało normalnie chodzić. gdy wróciłem do domu to już nie dal się uruchomić. Kręcąc rozrusznikiem odpalał tylko ze okropnie nierówno i po chwili gasł. wymieniłem świece(sprawdzone),filtr paliwa i wężyki od przelewu i prowadzące od filtra do pompy. Z góry dziękuje za wszelka pomoc

: wt kwie 14, 2009 14:25
autor: tomek08
Witam,czy występuje u ciebie klapa do gaszenia, może spadło cięgno i to jest przyczyną. Najlepiej podłącz Vag-a. Pozdrawiam.

: wt kwie 14, 2009 19:04
autor: TITORTIZ
jestem laikiem jesli chodzi o mechanike, a nie mam mozliwosci sprawdzenia czy mam klape bo jestem w polsce a auto zostalo w angli. dopiero za tydz bede mogl to sprawdzic

: wt kwie 14, 2009 19:12
autor: Azz
Jak auto odpali, to zobacz czy nie bije Ci dolne koło zębate rozrządu (a na nim koło pasowe), jeśli bije to znaczy, że klin daje o sobie znać i zmienia się kąt wtrysku.

Ale mogę się mylić.

: wt kwie 14, 2009 19:13
autor: fixman
siwy dym kojarzy mi się z jednym z uwaloną turbiną :crazy: i jeśli to prawda to nie radzę odpalać silnika

: wt kwie 14, 2009 19:28
autor: sakuratorek
jest jakisik sposub na sprawdzenie turbiny poza warsztatem??

: wt kwie 14, 2009 19:30
autor: choleim
moim zdaniem klin na wale.AUTOPSJA.Nie próbuj odpalać tylko odrazu rozbieraj rozrząd.

: wt kwie 14, 2009 19:38
autor: TITORTIZ
a ten klin na wale sie wymienia czy jakies inne sposoby?? i czy da rady to zrobic czlowiek ktory do tej pory bawil sie WSK-ami,MZ-tkami i kapitalnym remontem silnika C-360??
przepraszam za to glupie pyt

: wt kwie 14, 2009 19:58
autor: Azz
Zdjąć małe koło zbęte, zobaczyć czy jest "wytłuczony" klin na krawędziach,
jeśli tak to szlifowanie czoła wału.

Jeśli jest w porządku to nowe koło zębate + nowa śruba na kleju i odpowiedni moment.

Ja u siebie, też to robiłem tylko u mnie auto chodziło ok, tylko koło biło troszkę (znaczy się mechanik robił :) )
(szlif wału, nowe koło zębate, nowa śruba, wymieniłem też koło pasowe na nowe) - wolałem mieć spokój i mam ;)

: wt kwie 14, 2009 20:11
autor: yanosho
tomek08 pisze:czy występuje u ciebie klapa do gaszenia
w 1Z-tach brak tego gadżetu

: wt kwie 14, 2009 20:30
autor: TITORTIZ
Dziękuje wszystkim za pomoc, a narzazie to muszę wrócić na wyspy i sprawdzić. Prawdopodobnie więcej pyt będę miał za tydz

[ Dodano: 23 Kwi 2009 13:13 ]
Witam ponownie
Po sprawdzeniu koła pasowego nie zauważyłem luzu ani bicia. Po ustawieniu wału na punkcie który widać przy skrzyni nie pasował mi bolec przy pompie. Czy na wale od strony alternatora jest jakisik punkt który pomoże przy ustawieniu?? I czy można sprawdzić kat wtrysku podpinając VAG??