Strona 1 z 1

cieknie olej z inetcoolera

: ndz kwie 12, 2009 15:10
autor: skubip
panowie pytanie zauwazylismy ze zostaja plamy oleju jakby ciekl z intercoolera co to moze byc, czy to jest grozne czy nie

: ndz kwie 12, 2009 16:10
autor: damian24
Dobrze obejrzyj miejsce wycieku. Najlepiej umyj silnik i wtedy będzie dobrze widać.
Z IC to mało prawdopodobne. Bo musiał by być nieszczelny dolot i turbo padnięte.
A samochód jeździ normalnie? Ma kopa i przyspieszenie?

: ndz kwie 12, 2009 17:52
autor: skubip
jezdzi normlanie i ma przyspieszenie, zadnych objawow ,

: ndz kwie 12, 2009 21:01
autor: damian24
Wiec wyciek na 99% nie jest z IC. Umyj motorownie i szukaj wycieku

: ndz kwie 12, 2009 21:41
autor: roman58
Nie musi puszczać turbo tylko będzie szło z przewietrzania silnika i się będzie zbierało w IC na samy dole.

wymiana oleju.niemieckie normy

: pn kwie 13, 2009 07:47
autor: Black_Smith
Witam!

Mam pytanie do doświadczonych posiadaczy GOLFA, a konkretnie do tych którzy wymieniali w swoim klekocie olej silnikowy, a nie wiedzieli jaki był wcześniej.

Ja właśnie chcę wymienić olej, a niestety nie wiem jaki był wcześniej. Posiadam za to poradnik Dietera Korpa "VOLKSWAGEN GOLF IV i BORA" i tam jest napisane że do wysokoprężnych silników należy stosować olej zgodny z niemiecką normą VW 50 500, VW 50 000 albo VW 50 101.

Niestety nie ma informacji o czym dana norma mówi i jaki to ma być olej (syntetyczny, mineralny, półsyntetyczny?)

Dlatego proszę o pomoc kogokolwiek kto mi może rozszyfrować te normy i powiedzieć jaki olej zastosować?

Acha golf jest sprowadzony z niemiec, a w książce serwisowej jest napisane, że jest zastosowany olej typu LONG LIFE (czyli wymiana co 30 000km) ja chcę go wymienić bo nie wiadomo jak długo już jest używany, niestety te tajemnicze normy mi to strasznie utrudniają.

ZA WSZELKĄ POMOC SERDECZNIE DZIĘKUJĘ

GOLF 4 TDI Variant (90KM)

Re: wymiana oleju.niemieckie normy

: pn kwie 13, 2009 09:22
autor: fixman
Black_Smith pisze:Witam!

Mam pytanie do doświadczonych posiadaczy GOLFA, a konkretnie do tych którzy wymieniali w swoim klekocie olej silnikowy, a nie wiedzieli jaki był wcześniej.

Ja właśnie chcę wymienić olej, a niestety nie wiem jaki był wcześniej. Posiadam za to poradnik Dietera Korpa "VOLKSWAGEN GOLF IV i BORA" i tam jest napisane że do wysokoprężnych silników należy stosować olej zgodny z niemiecką normą VW 50 500, VW 50 000 albo VW 50 101.

Niestety nie ma informacji o czym dana norma mówi i jaki to ma być olej (syntetyczny, mineralny, półsyntetyczny?)

Dlatego proszę o pomoc kogokolwiek kto mi może rozszyfrować te normy i powiedzieć jaki olej zastosować?

Acha golf jest sprowadzony z niemiec, a w książce serwisowej jest napisane, że jest zastosowany olej typu LONG LIFE (czyli wymiana co 30 000km) ja chcę go wymienić bo nie wiadomo jak długo już jest używany, niestety te tajemnicze normy mi to strasznie utrudniają.

ZA WSZELKĄ POMOC SERDECZNIE DZIĘKUJĘ

GOLF 4 TDI Variant (90KM)
drogi kolego niemcownia nie zalewa półsyntetyków wiec śmiało możesz zalać pełen syntetyk bez obaw ja polecam

http://www.allegro.pl/item599415956_mot ... cedes.html

:gora: :gora: :gora: :gora:

: pn kwie 13, 2009 10:18
autor: damian24
roman58 pisze:Nie musi puszczać turbo tylko będzie szło z przewietrzania silnika i się będzie zbierało w IC na samy dole.
Tylko z niego nie wyleci o ile jest szczelny a raczej jest bo kolega mówi ze jeździ normalnie.

: pn kwie 13, 2009 11:39
autor: roman58
Może się zaczynać pocić na łączeniach plastyku z żeberkami aluminiowymi lup lekkie pęknięcie.

: pn kwie 13, 2009 22:11
autor: yanosho
damian24 pisze:Z IC to mało prawdopodobne. Bo musiał by być nieszczelny dolot i turbo padnięte.
w układzie turbo ic zawsze jest tzw. film olejowy i odrobinę oleju zawsze tam znajdziesz a jeśli jest jego w nadmiarze to już turbo powoli mówi papa
co do wycieku z ic to może na połączeniu z o-rurowaniem jest jakaś nieszczelność sprawdź wszelakie połączenia bądź ic ma małą dziurkę

: wt kwie 14, 2009 20:09
autor: PCJR
Mam podobny problem i pytalem na forum co z tym zrobic. Ponizej link do mojego postu z odpowiedziami kolegow.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=227266