Strona 1 z 1

Brak mocy

: sob kwie 11, 2009 17:38
autor: Janusz.k5
Witam. Dzisiaj dostałem odczyt błedów z komputera, oto one:
449B Czujnik ciśn. w rurze dolotowej Zwarcie do plusa
462D Regulacja ciśnie. doładowania Powyżej granicy regulacji
Mam takie pytanie czy ten czujnik może być przyczyną wchodzenia w tryb awaryjny?
Silnik ASV

: sob kwie 11, 2009 18:23
autor: sagon
Kolego wszystko wskazuje na przeładowanie.Turbina dmucha za dużo,bo zapieczone są łopatki zmiennej geometrii odpowiedzialne za utrzymywanie odpowiedniego ciśnienia doładowania.
Jak już łapie przeładowanie,to musi dmuchać ponad 1.5 bara.
Czujnik nie jest przyczyna Twojego problemu.Jest nią turbina.On tylko czyta ciśnienie jakie ona wytwarza.

: sob kwie 11, 2009 20:57
autor: PiotrusVW
reasumujac wypowiedz kolegi sagon, turbinke trzeba wyjac, rozlozyc, namoczyc w ropie i wyczyscic.

: sob kwie 11, 2009 23:31
autor: edzio
skoncentruj się najpierw na czujniku zanim wyjmiesz turbinę,bo wszystko wskazuje na jego uszkodzenie,chyba ,że go rozłączałeś podczas pracy silnika. Można skasowac ten błąd?

: ndz kwie 12, 2009 14:10
autor: Janusz.k5
Oba błędy można skasować ale pojawiają się z powrotem gdy przejadę samochodem i wejdzie w tryb awaryjny.
A można jakoś sprawdzić czy ten czujnik jest uszkodzony, ile może kosztować nowy?

: ndz kwie 12, 2009 14:18
autor: edzio
Janusz.k5 pisze: A można jakoś sprawdzić czy ten czujnik jest uszkodzony
obserwowac parametry podczas pracy motoru co pokazuje ,jakie ciśnienie.Ostatnio miałem,że podczas pracy na wolnych pokazywał już ponad 2 bary,co jest oczywiście nie możliwe i okazało się,że był zachlapany olejem i umycie pomogło.