Cieknąca maglownica

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Cieknąca maglownica

Post autor: Neoarti » sob kwie 11, 2009 17:02

Witam
wczoraj zauważyłem coś strasznego okazało się że mam potworne wycieki z maglownicy (kolumny kierowniczej) przy skręcie w prawo olej dosłownie tryska po ziemi nie rozbierałem jeszcze nic lecz cieknie z pod osłony drążka kierowniczego nie wiem co jest grane
co o tym sadzicie łudzić się ze to jakaś uszczelka czy szukac już maglownicy ?
Jak jest z wymianą ? czy trzeba rozbierać pół samochodu ? da się zrobić w domowym garażu ?
Ostatnio zmieniony sob kwie 11, 2009 19:15 przez Neoarti, łącznie zmieniany 1 raz.


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
duszekm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 22:39
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Post autor: duszekm » sob kwie 11, 2009 17:39

Główną przyczyną wycieków w przekładni kierowniczej są porozrywane osłony drążków.
Listwa maglownicy np. w maglownicy
na wskutek czynników zewnętrznych takich jak: woda, piach, błoto i inne zanieczyszczenia koroduje.
Naprawa przekładni kierowniczych polega na wymianie simmeringów, o-ringów, łożysk, szlifowaniu listwy przekładni kierowniczej, szlifowaniu wałka atakującego jeżeli jest to konieczne.

Korozja na listwie maglownicy wpływa bezpośrednio na poziom zużycia simmeringów.
Simmering pod wpływem ciśnienia rzędu
60-120 bar jest dociskany do listwy i ma za zadanie uszczelnić obie sekcje maglownicy.

Standardowo różnica między listwą a wargą uszczelniacza wynosi 1,5 mm, dlatego konieczna jest bardzo duża precyzja w naprawie mierzona w 0,01-0,02 mm, co ma zasadnicze znaczenie przy regeneracji przekładni kierowniczych.

W przypadku wżerów na listwie należy zeszlifować warstwę korozji i zastosować odpowiedni uszczelniacz. Listwy na których korozja jest bardzo duża, nie nadają się do regeneracji.

Wówczas jest konieczność wymiany listwy na inną lub chromowanie do wymiaru nominalnego.


:bigok:



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » sob kwie 11, 2009 17:42

no dobra a jak wygląda jej wymiana ??


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » ndz kwie 12, 2009 10:08

Neoarti pisze:no dobra a jak wygląda jej wymiana ??
Szukaj juz przekładni, albo pewna z pewnego źródła używka ceny około 250-400 , albo regenerowana z gwarancją ceny rózne zalezy od regionu od 500 w górę . O nowej zapomnij ceny ponad 2000 !!!

Co do wymiany to jest troche zabawy , konieczny kanał , dzionek wolnego czasu i troche cierpliwości przy robocie, bo dostęp do niektórych śrub jest paskudny.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 12, 2009 10:09 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » ndz kwie 12, 2009 10:26

Ok z kupnem innej przekładni już się pogodziłem a co do montażu czy to prawda że trzeba opuścić całe zawieszenie ?? bo inaczej nie wyjdzie ?

[ Dodano: Nie Kwi 19, 2009 20:02 ]
No i jestem po wymianie maglownicy :) wymieniłem sam w warunkach polowych tzn bez kanału zajęło mi to ok 3h wszystkie śruby szły bez problemu faktycznie trzeba było opuścić belkę zawieszenia aby wyjąć maglownicę kupiłem na allegro regenerowną z gwarancją za 750 zł po odesłaniu mojej koles zwraca 200 zł więc chyba nieźle zobaczymy jak to będzie chodziło bo jak na razie zrobiłem tylko ok 10 km


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
Thomas13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt lut 19, 2008 21:12
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Thomas13 » śr cze 10, 2009 20:29

Neoarti, powiedz czy przy podczas opuszczenia zawieszenia trzeba podeprzeć silnik?



Awatar użytkownika
grzybsi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: wt sie 12, 2008 21:33
Lokalizacja: DL/WR
Kontakt:

Post autor: grzybsi » śr cze 10, 2009 21:02

aha i koniecznie ustaw sobie geometrię kół..pzodro



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » śr cze 10, 2009 21:03

Delikatnie opadnie skrzynia jak odkręcisz dolną łapę ale silnika nie trzeba podpierać


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
Thomas13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt lut 19, 2008 21:12
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Thomas13 » czw cze 11, 2009 08:50

Dzięki za podpowiedź, jutro zaczynam, mam nadzieję że obejdzie się bez niespodzianek. Będę wymieniał maglownicę (po regeneracji z nowymi drążkami i osłonami),końcówki drążków, tarcze hamulcowe i klocki.


No i po kłopocie . Maglownica (3 h), klocki i tarcze wymienione . Dzięki za podpowiedzi, przydały się.
Ostatnio zmieniony ndz cze 14, 2009 08:55 przez Thomas13, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » czw cze 11, 2009 11:03

Neoarti pisze:kupiłem na allegro regenerowną z gwarancją za 750 zł po odesłaniu mojej koles zwraca 200 zł
Masz kontakt z tym (nr.tel),co tyle płaci za uszkodzone



Awatar użytkownika
Thomas13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt lut 19, 2008 21:12
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Thomas13 » czw cze 11, 2009 11:55

http://www.allegro.pl/item659938106_vol ... adnia.html Zwrot 200zł po odesłaniu swojej.
Cytat z aukcji: ,,Podana cena jest ceną brutto (z Vat).
Podana cena obowiązuje przy zwrocie "starej" przekładni
(Przekładnia musi nadawać się do regeneracji.*)

-obudowa nie może być popękana
-listwa nie może być silnie skorodowana
-nie może mieć nadmiernych luzów.
-może być cieknąca"
Ostatnio zmieniony czw cze 11, 2009 11:57 przez Thomas13, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 191 gości