Strona 1 z 2

TDI przyspiesza jak SDI

: pt kwie 10, 2009 19:55
autor: davidson6
Witam wszystkich. Mam taki problem z golfem IV 1.9 tdi 110 ahf raz wolno wkreca sie na obroty a nie raz tylko lekko doda sie gazu i wskazywka idzie na czerwone pole tak samo jest z jazda nieraz to mieli a niekiedy tak jakby nie bylo turbo. Zauwazylem takrze ze niekiedy na biegu jalowym faluja mu obroty. I jeszcze jedno jak dodam mu ostro gazu i puszcze to tak jakby zasyczalo powietrze(moze lewe) Niewiem sam co o tym myslec, wiem ze juz podobne tematy byly ale prosze o pomoc w tym konkretnym przypatku. zgory dzieki

: pt kwie 10, 2009 19:59
autor: piter_s
sprawdzić wszystkie rury od turbo i ic.
sprawdzic przepływkę na vagu.
przewody podciśnieniowe
zawór n75

: pt kwie 10, 2009 20:12
autor: davidson6
a jak sprawdzic ten zawór n75 czy działa

: pt kwie 10, 2009 20:31
autor: reloop
davidson6 pisze:a jak sprawdzic ten zawór n75 czy działa
podmień z N18

: pt kwie 10, 2009 23:24
autor: davidson6
ten n18 to jest obok n75 tak? a ten cały egr moze miec cos wspólnego z problemami ktore opisałem wyzej a moze te wezyki od zaworka n75 sa pomylone prosze napiszcie ktory gdzie ma isc albo jakis schemat

: sob kwie 11, 2009 01:46
autor: Sztomel
davidson6 pisze:napiszcie ktory gdzie ma isc albo jakis schemat
proszę schemat :

Obrazek

1. elektrozawór N239 sterujący klapą gaszącą
2. siłownik podciśnieniowy sterujący klapą gaszącą
3. wyjście wężyka do siłownika podciśnieniowego (gruchy ze sztangą) turbiny
4. elektrozawór N18 sterowania EGRem
5. trójnik
6. elektrozawór N75 ograniczający ciśnienie doładowania (poprzez zmienę geometrii łopatek turbiny)
7. zaworek jednokierunkowy
8. wyjście do serwa hamulców
9. obudowa filtra powietrza
10. rozgałęźnik z zaworem jednokierunkowym
11. pompa podciśnienia (vacuum pompa)
12. akumulator podciśnienia
13. zawór EGR.

: sob kwie 11, 2009 08:53
autor: piter_s
davidson6 pisze:a ten cały egr moze miec cos wspólnego z problemami ktore opisałem wyzej
zrób podmianke n75 z n18 tak jak wyzej piszą, jak nie pomoze to odepnij wężyk od egr-a i zaslep sam weżyk i zrób wtedy próbę, moze sie przyciął i jest otwarty cały czas.

: sob kwie 11, 2009 10:24
autor: davidson6
Dzisiaj jak bede mail czas to podmienie te zaworki. A ten wezyk od egr co mam zaslepic to jest oznaczony 13 na schemacie? Dzieki za pomoc panowie

: sob kwie 11, 2009 10:52
autor: piter_s
tak ściąg z nr13 i zaślep sam wężyk jakąś śrubą szczelnie, ale to na końcu jak podmiana n75 z n18 nie pomoże.

: pn kwie 13, 2009 15:55
autor: davidson6
a jeszcze zauwazyłem ze sztanga od turbo wogule sie nie chce ruszac nie wiem co to moze byc

: pn kwie 13, 2009 16:36
autor: piter_s
davidson6 pisze:a jeszcze zauwazyłem ze sztanga od turbo wogule sie nie chce ruszac nie wiem co to moze byc
albo n75, albo kierownice zatarte, albo brak podciśnienia.

: pn kwie 13, 2009 16:53
autor: oddo
Witam.
Posiadam Golfa IV 1.9 TDI 110KM od miesiąca. Przez pierwszy tydzień strasznie wkurzało mnie to co nazywa sie "notlauf". Normalnie tragedia szczególnie podczas wyprzedzania. Nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z dieslem ale zrobiłem kilka rzeczy.
Wyczyściłem zaworki N75 i N18 - wypłynął z nich czarny syf. Wymieniłem już źle wyglądające wężyki i dodatkowo wyczysciłem przepływomierz (kąpiel 3 minutowa w spirytusie).
Złożyłem wszystko do kupy i wreszcie usłyszałem świst turbiny. W trakcie jazdy próbnej wywaliło rurę intercoolera. Jak sie okazało rura ściśnieta była dwiema metalowymi opaskami i to wcześniej wystarczało (orginalnie powinien byc tam chyba jakiś pierścień zaciskowy).
Rury ścisnąłem za pomocą cybanta i teraz nie ma prawa wypaść.
Auto jest wreszcie super zrywne i nie wpada w notlauf. Kocham moje TDI

: pn kwie 13, 2009 19:48
autor: davidson6
a wogole jak działa ta sztanga otwiera sie przy dodaniu gazu czy jak? porsze o opis,a jak chce reka przesunac sztange to lekko idzie a jesli sa zatarte te kierowniczki to co regeneracja mnie czeka?

: pn kwie 13, 2009 20:07
autor: piter_s
a jak chce reka przesunac sztange to lekko idzie a jesli sa zatarte te kierowniczki to co regeneracja mnie czeka?
powinno iść lekko ręką, a jak sie nie da to turbina do wyciągnięcia i do czyszczenia.