Strona 1 z 1

Problem z podwójnym kołem pompy wodnej

: pt kwie 10, 2009 19:13
autor: chudi01
Dzisiaj już musiałem coś z tym zrobić bo tak chrobotało że nie da się jeździć...

Tak ono wygląda na aucie z paskami

Obrazek

Obrazek

po ściągnięciu i rozłożeniu ukazał się taki widok:

Obrazek

Szale (wewnętrzna i zewnętrzna ) nie wyglądają tak najgorzej jednak to koło z tego co się domyślam służy tylko do prowadzenia paska napędzającego alternator ( zdjęcia na górze). pompę wody napędza drugi pasek ( ten co napędza pompę wspomagania) poprzez to mniejsze kółko.

To duże koło pomimo niezbyt zużytych szal ślizgowych i braku luzu poprzecznego wykazuje dosyć duży luz wzłużny i obciera o blok silnika i obudowę paska rozrządu ( stąd to metaliczne chrobotanie ). Jednak mam problem aby ten luz skasować bo odpowiada za to tylko ten pierścień widoczny na zdjęciu:

Obrazek

a osadzany jest na wcisk na wewnętrznej szli ruchomego koła . Później jest tylko podkładka z trzema otworami i małe koło pasowe paska wspomagania.


Obrazek



Obrazek

Obrazek

Na razie jedyne co zrobiłem to docisnąłem ten pierścień maksymalnie i zaklepałem punktowo na miejscu styku z wewnętrzną szalą ( może wytrzyma przez święta.)

Obrazek

Obrazek

Wiem że to rozwiązanie jest trochę "druciarskie" jednak tutaj proszę o pomoc i podpowiedzi jak by to można naprawić aby trochę dłużej posłużyło.
Na nowe kółko z ASO mnie nie stać ( ponad 400 zł), używanego szukałem pytałem - nie znalazłem.

I proszę o opinię : czy gdyby założyć podwójne stałe koło pasowe czy nie będzie ono "darło" pasków z tej przyczyny że na obu kołach (dużym i małym) są inne prędkości - czy może się mylę ???

(A DATĄ NA ZDJĘCIACH SIĘ NIE PRZEJMOWAĆ PRZESTAWIŁ SIĘ APARAT :okej: )

[ Dodano: 10 Kwi 2009 16:56 ]
A może ktoś ma do sprzedania takie koło w dobrym stanie ?

: pt kwie 10, 2009 22:11
autor: Michał_1977
chudi01 pisze:I proszę o opinię : czy gdyby założyć podwójne stałe koło pasowe czy nie będzie ono "darło" pasków z tej przyczyny że na obu kołach (dużym i małym) są inne prędkości - czy może się mylę ???
Nie ma takiej opcji,aby wstawić podwójne stałe koło.
Oba paski mają różne prędkości.Widać to na 1szej fotce,że koła na wale różnią się średnicami.

: pt kwie 10, 2009 22:28
autor: Lukas-182
Coś mi się wydaje, że mam takie kółko ;) Poszukam i dam znać w jakim jest stanie...

: pt kwie 10, 2009 23:18
autor: roman58
Po prostu wyrzucić to koło założyć normalne na jeden pasek,tylko trzeba poszukać o odpowiednim przestawieniu.Zakładasz mniejszy pasek na pompę wspomagania,tylko pompę trzeba trochę przestawić i po kłopocie.Pompa wody pracuje osobno i pompa wspomagania osobno.