Strona 1 z 1

Mocniejsze sprzęgło do AAZ

: pt kwie 10, 2009 17:19
autor: eldorado84
Witam zadymiacze
Mam do wymiany sprzęgło, wytrzymało 15tys :cool: Luka, auto jest po modach. Przy okazji zajżałbym jeszcze do skrzyni biegów - bo coś biegi mi ciężko wchodzą (czasem zgrzytają).
Wiem że w aaz ma 210mm na 24zęby sprzęgło. Czy podejdzie od innego vw sprzęgo (transporter td, może od passata 2.0 lub 1.6TD, może od 1.9TDI); jestem nawet przygotowany na wymianę skrzyni, ale brak mi wiedzy od czego i jaką szukać. Choć temat był parę razy wałkowany, ale w naszych modzonych klekotach to chyba jedna z rzeczy która nie wytrzymuje - oczywiście większej ilości niutonów.

: pt kwie 10, 2009 18:24
autor: souler
skrzynie zmienic albo delikatnie jezdzic. skrzynie z jakiegos tdika z 228mm nie zajezdzisz tak szybko. nawet pasek aaz ma 215mm, no ale na golfie oszczedzili.

: pt kwie 10, 2009 18:31
autor: piter_s
eldorado84 pisze:auto jest po modach.
to ile masz teraz ze sprzęgło nie wydala???.

: pt kwie 10, 2009 19:08
autor: To_mas
to ile masz teraz ze sprzęgło nie wydala???.
pewnie ze 150

: pt kwie 10, 2009 19:17
autor: piter_s
To_mas pisze:pewnie ze 150
:helm:

: pt kwie 10, 2009 20:07
autor: eldorado84
piter_s pisze:
To_mas pisze:pewnie ze 150
:helm:
:helm: haha very funy; jestem zdania że jak już coś robić to robić dobrze; sprzęgło pada i tyle, roboty jest troche przy wymianie, więc jak mam wymieniać to przydało by się coś lepszego i wytrzymalszego wstawić, moc nie ważna, nie byłem na hamowni, jak bedzie wszystko zrobione to wtedy pojade, a sprzęgło to jest jedną z tych rzeczy :grin:

[ Dodano: Pią Kwi 10, 2009 20:13 ]
souler pisze:skrzynie zmienic albo delikatnie jezdzic. skrzynie z jakiegos tdika z 228mm nie zajezdzisz tak szybko. nawet pasek aaz ma 215mm, no ale na golfie oszczedzili.
Zgadza się troszkę oszczędzili. Więc co radzisz? Skrzynia z TDI + sprzęgło i co tam jeszcze idzie ?? W TDI-ku jest na hydraulice? Bo w pasku b3 chyba jest. Gdzieś czytałem żeby wsadzić sprzęgło od paska b3 2.0 + skrzynie biegów. Wolałbym opcję najtańszą i gdzie jest najmniej przeróbek i w miarę dobrą (skrzynia + sprzęgło + no właśnie co jeszcze) lub sprzęgło jakieś wzmocnione na 24zęby jakieś 215 lub inne - ale też tu moje pytanie od czego. Gdzieś jeszcze czytałem że do golfa aaz szły sprzęgła jakieś dla taxarzy?? Czy coś takiego. Jestem otwarty na każde propozycje

: pt kwie 10, 2009 21:36
autor: piter_s
tak na poważnie.
choć będzie miał 100ps to fabryczne sprzęgło powinno wytrzymać, luk to jest to co oryginał zakładają do vw, więc myślę ze strasznie mu dajesz ze nowe sprzęgło luka wytrzymało tylko 15tyś, chyba ze było jakieś inne założone z jakiegoś benzyniaka.

: pt kwie 10, 2009 23:09
autor: To_mas
nawet i trochę ponad 100PS fabryczne wytrzyma :)) jak nie to jakoś je wzmocnić w zakładach które sie tym zajmują i tyle !!

eldorado84, skrzynia z TDI ma zbyt długie przełożenia stracisz znacznie na przyśpieszeniu zakładając ją !! odradzam.
napisz co masz zrobione w silniku jeśli to nie tajemnica... ja miałem spokojnie koło 100PS+ i seryjne sprzęgiełko chodziło lux :)

: sob kwie 11, 2009 08:41
autor: kkolekk
a może linka ci szwankuje ta z samolegulatorem ja wczoraj zmieniłem sprzęgło grubością nie różniło się niczym było troche przypalone powymianie nowe też sie ślizgało wymienilem linke i wszystko ok teraz jak siądzie to będe wysylał aby zrobili mocniejsze

: sob kwie 11, 2009 11:58
autor: eldorado84
To_mas pisze:nawet i trochę ponad 100PS fabryczne wytrzyma :)) jak nie to jakoś je wzmocnić w zakładach które sie tym zajmują i tyle !!

eldorado84, skrzynia z TDI ma zbyt długie przełożenia stracisz znacznie na przyśpieszeniu zakładając ją !! odradzam.
napisz co masz zrobione w silniku jeśli to nie tajemnica... ja miałem spokojnie koło 100PS+ i seryjne sprzęgiełko chodziło lux :)
a tak wogóle co się wzmacnia w sprzęgłach? sprężynki na tarczy się wymienia na jakieś "twardsze" czy coś takiego (??)
nie to nie tajemnica:
podkręcona turbinka k14 na 1.3bara, boost pin, pompa w aaz to chyba 9mm - więc zwiększona zawka, Lda, catch can, bez katów i tłumików (został jedynie końcowy który zmieniłem od TDI), FMIC, mod Łukiego (ustawiłem fabryczne ciśnienie)
mam do roboty / zmiany:
wtryski SB - końcówki 274, przewody od 1.9D, wydech ponad 2 cale + downpipe, suszarka k24, sprzęgło, Fmic do wymiany bo chyba nie jest tak wydajny jak bym chciał

[ Dodano: Sob Kwi 11, 2009 12:07 ]
kkolekk pisze:a może linka ci szwankuje ta z samolegulatorem ja wczoraj zmieniłem sprzęgło grubością nie różniło się niczym było troche przypalone powymianie nowe też sie ślizgało wymienilem linke i wszystko ok teraz jak siądzie to będe wysylał aby zrobili mocniejsze
Przed wymianą sprzęgła miałem linkę z samoregulatorem, po wymianie sprzęgła wymieniłem linkę z ręczną rególacją Kagera za jakieś 65zł.
Cała zabawa zaczęła się od tego ze jakieś 7miesięcy temu na biegu jałowym zaczęło coś chrobotać, ustępowało kiedy wcisnąłem sprzęgło, ale nic jeździłem dalej a pomykam dość spokojnie - ojciec mówiłe że to łożysko. I jakieś 1,5miesiąca temu na skrzyżowaniu nie mogłem wrzucić poprostu biegu - i jakoś na siłę wrzuciłem, zadzwoniłem do ojca żebym podciągną ręcznie linkę i tak zrobiłem i teraz w miarę jest dobrze, ostatnio postanowiłem ustawić pompę do fabrycznych ustawień "mod łukiego", po tym zabiegu autko wyraźnie odzyskało siłę, no ale sprzęgiełko zaczęło się ślizgać na 2,3,4,5 biegu - sprzęgło jakieś 15tys. ma.
Chyba jednak zacznę od wymiany linki z samorególatorem, zobaczymy co będzie; a potem rozbiorę sprzęgło i skrzynię i zobacze co się ogólnie dzieje

: sob kwie 11, 2009 12:08
autor: piotrekgal
eldorado84 pisze:przewody od 1.9D
dlaczego od 1,9D?

: sob kwie 11, 2009 12:11
autor: eldorado84
piter_s pisze:tak na poważnie.
choć będzie miał 100ps to fabryczne sprzęgło powinno wytrzymać, luk to jest to co oryginał zakładają do vw, więc myślę ze strasznie mu dajesz ze nowe sprzęgło luka wytrzymało tylko 15tyś, chyba ze było jakieś inne założone z jakiegoś benzyniaka.
nie wiem, mój pseudo mechanik (jakaś daleka rodzina) miał zrobić to na Tip Top, kasa się nie liczyła, miał wymienić to co było do wymiany + inne popierdółki które był w dobrym lub w miarę dobrym stanie - jak było to nie wiem; wiem że było dobrze przez pare ładnych miesięcy. Jednak trzeba robić samemu

[ Dodano: Sob Kwi 11, 2009 12:13 ]
piotrekgal pisze:
eldorado84 pisze:przewody od 1.9D
dlaczego od 1,9D?
nie wiem, tak napisał Apsik w 9tym poście tu:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... 42&start=0
napisałem do niego z tym samym zapytaniem, jeszcze nie dostałem odpowiedzi

-idealna konfiguracja do 1.9AAZ -> wtryskiwacze i koncowki od 1.6 SB i przewody od 1.9D