Strona 1 z 2

problem z uruchomieniem auta

: pt kwie 10, 2009 14:51
autor: bartekkk
Witam, mam swojego golfa 2tygodnie.. wszystko było ok do wczoraj.. po przejechaniu 100km, zaparkowałem pod blokiem. Jakieś 30min później wróciłem do auta i o dziwo po włączeniu zapłonu zaczęła migać lampka świec żarowych (sprężynka). Po włączeniu silnika po paru sekundach gasł. Po którejś próbie załapał, ale lampka świec ciągle migała. Co może się dziać z golfem ?

: pt kwie 10, 2009 14:54
autor: PiotrusVW
JA tak mialem gdy wyjalem z kluczyka to od immo. Zapalil, zgasl. Pozniej wlozylem ta kosteke od immo do kluczyka i jezdzil normalnie tyle ze wlasnie kontrolka swiec mrygala. Proponuje podpiecie pod Vaga bo ze kontrolka mryga to moze np nie byc swiatel stopu.

: pt kwie 10, 2009 15:31
autor: bartekkk
dziś będzie podpięty, zobaczymy co się stało

[ Dodano: 10 Kwi 2009 20:20 ]
naprawione, był w warsztacie, usterka związana z jakimś sterownikiem
nie wiem dokładnie o co chodziło, bo mój ojciec to załatwiał
co to mogło byc?

: sob kwie 11, 2009 00:39
autor: EnJoy
albo sterownik od Immo.. ewentualnie coś ze sterowaniem pompą wtryskową (o ile masz silnik na VP)

: sob kwie 11, 2009 01:02
autor: fleshu
Jak imo jest uszkodzone to miga lampka samochodzik z kluczykiem! Lampka od świec żarowych jest sygnalizatorem błędów ogólnych silnika i elektryki. Za każdym razem jak podpinasz Vag-a, to poproś mechanika, albo sam zapisz nr błędów. Takie czynności pomogą w następnym ustaleniu rodzaju usterki.

: sob kwie 11, 2009 12:13
autor: bartekkk
jednak nie naprawione
wczoraj było ok, dziś powtórka z rozrywki :(
ja to mam szczęście do samochodów

[ Dodano: 16 Kwi 2009 23:06 ]
samochód naprawiony..
nie jestem dokładnie w temacie, bo ojciec to załatwiał..
komputer zaprogramowany od nowa, wycięty immo
czy to raczej normalne działanie fachowca w warsztacie?
jak teraz z dorobieniem kluczyka(mam tylko1)?
trzeba będzie programować tę kostkę w środku kluczyka?

: czw kwie 16, 2009 23:15
autor: golfikk
mi sie wydaje ze nie bedziesz musial programowac ale niech sie wypowiedza jeszcze inni

: pt kwie 17, 2009 00:47
autor: fleshu
To jest tylko działanie na 10 min. Lepiej było jak by kogoś polecił kto zaprogramuje. Ale skoro to było imo to radzę sobie ten ostatni kluczyk rozebrać - w środku znajdziesz coś w rodzaju szklanej ampułki - to jest pastylka immo. Cała checa plega na tym że coś blokuje sygnał pomiędzy pastylką a pętlą imobilajzera - czarny, okrągły plastik na stacyjce (ps. nie rozbierałeś czasami kluczyka na dniach?) Może ktoś przykleił pestkę immo przy stacyjce na stałe i podczas sprzątania albo w trakcie jazdy odpadła?(robi się tak jak ktoś ma tendencje do gubienia kluczyków!) Jak wygląda twój klucz od autka? - jest to pilot(trzy przyciski) czy zwykły kluczyk? Jeżeli pestka immo nie będzie blisko stacyjki podczas odpalania autka to będziesz miał gaszenie po odpaleniu. Mechanior nie powinien tego odpinać - szkoda immo - zawsze to jakaś blokada przed złodziejaszkami jest. Czasami nie załapie jak jest coś poknopcone - ale to czasami a nie ciągle! To się raczej samo nie rozkodowuje! Koszt dodatkowych kluczyków z immo jest duży więc większość ludu kupuje całą stacyjkę z kluczami na allegro. Natomiast dokodowanie pilota nowego możesz zrobić sam - warunek - posiadać 1 orginalny pilot - inaczej to tylko znawcy immo za kasę. Tylko czasami nie do ASO - koszty tragiczne.
Miałeś czarny plastikowy pasek dodany do kluczyka? Na tym pasku jest zapasowy kodzik do immo. A kabelek OBD2 kup na allegro - koszt zakupu zwraca się po dwóch podłączeniach(wersja dla domu to jakieś 130 zeta na allegro). 90 % usterek w tym autku odczyta kabelek(to jest podstawa!). Niech Tata zapisuje kody usterek - będzie wiadomo co się dzieje!

: sob kwie 18, 2009 20:13
autor: figurel
bartekkk pisze:komputer zaprogramowany od nowa, wycięty immo
czy to raczej normalne działanie fachowca w warsztacie?
jak teraz z dorobieniem kluczyka(mam tylko1)?
trzeba będzie programować tę kostkę w środku kluczyka?
Jeśli "wycięte" immo, rozumiem że zdeaktywowane w komputerze to kluczyk oczywiście dorabiamy tylko mechanicznie. Transponder, ta kostka w kluczyku jest w takim przypadku zupełnie bezużyteczna. Oczywiście nie jest to normalne działanie fachowca. Immobilizer to mimo wszystko bardzo przydatne urządzenie.

: ndz kwie 19, 2009 21:38
autor: bartekkk
tak jak piszesz figurel
czyli mogę kupić sobie kluczyk np scyzoryk, dorobić do niego grot i to wszystko?

: ndz kwie 19, 2009 22:14
autor: figurel
bartekkk pisze:czyli mogę kupić sobie kluczyk np scyzoryk, dorobić do niego grot i to wszystko?
Wszystko.

: ndz kwie 19, 2009 23:18
autor: bartekkk
dzięki kolego!
do tej pory miałem kluczyk z oddzielnym okrągłym, oryginalnym pilotem vw
nie mam żadnego alarmu, dlatego teraz myślę o założeniu takiego
mam zamiar kupić klucz scyzoryk z trzema/czterema przyciskami.
czy nie będzie problemu z zaprogramowaniem kluczyka i alarmu?

jeśli chcę kupić sam kluczyk scyzoryk, wystarczy dorobić grot i wszystko ok.
ale co z centralnym i elektryką? nie będzie problemu w zaprogramowaniu?

: ndz kwie 19, 2009 23:49
autor: fleshu
Zaprogramować to go raczej pod moduł komfortu nie dasz rady. Alarm będzie miał osobą stacyjkę ze sterowaniem, która będzie trzeba podpiąć pod instalacje w twoim autku. Alarm będzie ten standard i twój osobny. Ja mam osobny pozakładany w autku. Jeżeli zamykam raz to tylko osobny działa ale jeżeli po zamknięciu otwieram z pilota(bez otwierania drzwi) i zamykam jeszcze raz to odpala mi się seryjniak (zaczyna migać dioda na drzwiach). Bajerki takie jak otwieranie wlewu paliwa z pilota, bagażnika czy podtrzymanie zapalonego silnika przez 2 min(stygnięcie turbo), automatyczna blokada drzwi podczas jazdy, zależą od opcji alarmu i podłączenia. Jeżeli się nie znasz na elektryce, to polecam wersję z przejściówką pod oryginalną wtyczkę modułu komfortu(nawet laik podłączy).

: pn kwie 20, 2009 01:39
autor: bartekkk
ok, ale ja nie mam teraz żadnego alarmu, dlatego chcę założyć jakiś
nie będę tego robił sam, tylko oddam do jakiegoś 'speca'
czyli da się zrobić żeby alarm był załączany z pilota scyzoryk?