Strona 1 z 2

AFN rzuca silnikiem

: czw kwie 09, 2009 14:06
autor: west_kolo
witam! mam mały problem z mk3 1.9 tdi AFN, rzuca całym samochodem aż trzęsie cała deska w środku, czy zimny czy ciepły nie ma różnicy,lekkie dodanie gazu i juz jest ok, wszystkie poduszki wymienione, auto nie kopci, pali od strzała,jak już się jedzie wszystko jest w porządku nic nie trzęsie itd, tylko na biegu jałowym jest ten problem... czy miał ktoś może podobny przypadek i wie co to może być? bo szukałem podobnych spraw na forum ale nie mogę nic znaleźć, proszę o pomoc

: czw kwie 09, 2009 14:12
autor: To_mas
kąt wtrysku dobrze ustawiony ?

: czw kwie 09, 2009 14:19
autor: west_kolo
nie mam pojęcia bo nie mam możliwości podłączenia pod kompa go jak na razie... a pali na dotyk

: czw kwie 09, 2009 15:47
autor: piter_s
to podepnij w jakims dobrym warsztacie.
może któryś wtryskiwacz sie podwiesił.
zapal autko i po kolei z osobna na wtryskiwaczu popuszczaj przewód ciśnieniowy i w ten sposób wyczaisz który ewentulnie szwankuje, jak sie nie zmieni praca silnika na danym wtryskiwaczu to znaczy ze on nawala, a na dobrym wtryskiwaczu przy popuszczeniu rurki bedzie jeszcze więcej kulał.

jak to nie pomoze to sprawdz czy nie ma powietrza w przewodach paliwowych, kat wtrysku i sprawdzić rozrząd.

: czw kwie 09, 2009 23:07
autor: arturo
A może zmień na benzyniaka to nie bedzie trzęsło :grin:

: czw kwie 09, 2009 23:17
autor: mivhal_f
po kolei z osobna na wtryskiwaczu popuszczaj przewód ciśnieniowy
chodzi o przyciskanie tego przewodu z paliwem??czy jak??w 1Z tez to przejdzie??bo tez chcialbym sprawdzic wtryski

: czw kwie 09, 2009 23:26
autor: To_mas
chodzi o przyciskanie tego przewodu z paliwem??czy jak??w 1Z tez to przejdzie??bo tez chcialbym sprawdzic wtryski
to podepnij auto pod vaga :)

: czw kwie 09, 2009 23:31
autor: mivhal_f
a w jaki sposob vagiem sprawdzic wtryski??(ktory blok i wartosc??)mam vaga i laptopa wiec moge sprawdzic ew wyslac tu

: czw kwie 09, 2009 23:42
autor: To_mas
mivhal_f, statyczny 013

: pt kwie 10, 2009 06:42
autor: piter_s
mivhal_f pisze:chodzi o przyciskanie tego przewodu z paliwem??czy jak??w 1Z tez to przejdzie??bo tez chcialbym sprawdzic wtryski
nie, chodzi o popuszczaniu przewodów ciśnieniowych tych rurek metalowych na wtryskiwaczach, po kolei z osobna i wtedy mozna wyczaić który szwankuje w przypadku kolegi co mu kuleje silnik.

co do vaga to nie do końca w 013 sie dowiesz cos o wtryskiwaczach, najlepeij wyciągnać i na maszyne.

: pt kwie 10, 2009 07:58
autor: Velthar
Może to łącznik elastyczny wydechu- takie sitko. Ja miałem wyjechane i latał jak galareta. Latanie znacznie ustało, ale może też napinacz alternatora. Przenosi drgania na silnik i ten dalej. U mnie się też to rozwaliło i zbieram kasę na nowy.

Pozdro

: pt kwie 10, 2009 12:57
autor: MarcinRoz
To_mas pisze:kąt wtrysku dobrze ustawiony ?
zapewne jest ok. Jeśli auto odpala od strzała??? Po za tym po odpaleniu ECU przejmuje kontrole nad kątem i w miarę możliwości wysterowuje go. Sprawdź ten napinacz paska wieloklinowego (gdy b. skacze jest do wymiany) może też być zatarte sprzęgło(rolka) alternatora ( ja miałem ten przypadek) wymiana na nowe i jak ręką odjął.

: pt kwie 10, 2009 14:21
autor: piter_s
MarcinRoz pisze:Po za tym po odpaleniu ECU przejmuje kontrole nad kątem i w miarę możliwości wysterowuje go
ecu steruje kątem w małym zakresie bazując od ustawienia fizycznego, jesli bedzie fizycznie ustawiony za wczesny lup za późny to ecu nic nie zdziała, obroty spadają jak jest za późny.
to zalezy jakie masz te drgania, czy telepie silnikiem czy chodzi równo tylko drży???, jak telepie to jak pisałem wyżej.

: pt kwie 10, 2009 15:25
autor: To_mas
MarcinRoz pisze:Po za tym po odpaleniu ECU przejmuje kontrole nad kątem i w miarę możliwości wysterowuje go.
ale to są minimalne przesterowania
MarcinRoz pisze:zapewne jest ok. Jeśli auto odpala od strzała???
u mnie tez odpalał ale było jednak troche źle !