Strona 1 z 1

Audi A4 TDI 90KM czasami zamula

: wt kwie 07, 2009 18:16
autor: niedziwadek
Witam wszystkich,mam problem z autkiem mianowice,auto czasmi mi zamula ale jak zgasze silnik to wszystko wraca do normy i auto zbiera sie normalnie i czytajac rózne opinie wyszło z tego ze winna jest zawór N75,zanim go wymieniłem pojechałem na komputer i wyszłó żę jest róznica regulacji cisnienia w rurze dolotowej i elektro zwór turbiny zwarcie lub przerwa,mechanik kazał mi sie przejechac i dac mu troche po gazie jak przyjechałem tych błedów juz nie było,i napewno wykluczył też przepływomierz,wiec wymieniłem zawór N75 wymieniłem węzyki które do niego szły,i sprawdziłem też dzwignie co idzie do puszki koło turbiny,i dając mu w dupe auto na 2 lub 3 biegu do 4000obr zbiera sie normalnie i na innyvh biegach również,ale jak wrzuce 5 bieg i jade tak gdzieś około 100kmh chcąc potem przyspieszyć z niższego biegu auto jest zamulone, czy ktos wie co moze byc przyczyną bo ja juz nie mam pomysłu,a mam jeszcze pytanko w jaki sposób chodzi sztanga w puszcze od turbint czy przy odpalonym silniku powinna chodzić?

: wt kwie 07, 2009 18:19
autor: Adamm
niedziwadek pisze:czy przy odpalonym silniku powinna chodzić?
nie

powinna sie ruszac jak dasz na nia cisnienie


najlepiej zrob logi dynamiczne i bedzie wtedy mozna cos wrozyc

: wt kwie 07, 2009 20:46
autor: PiotrusVW
jak ja tak mialem ze powyzej 110km\h nie szedl wiecej okazal sie urwany wezyk od turbiny chyba do kompa.

: wt kwie 07, 2009 21:13
autor: tomek08
U mnie sztanga rusza się przy odpaleniu, mowa o AFN. Ja na twoim miejscu wrzucił bym przepływkę z innego auta na próbę. Już ktoś tak miał, tylko nie pamiętam czy na tym forum, upierał się, że to nie przepływka, wymienił "pół" auta i nic w końcu zmienił przepływkę na próbę i to było to. Pozdrawiam.

: wt kwie 07, 2009 22:35
autor: Adamm
niedziwadek, ok niedziadek powiedz mi jeszcze bo nie spytalem wczesniej masz AGR czy ALH bo jesli ALH to sztanga powinna sie ruszyc po odpaleniu auta, jesli AGR tylko po podaniu cisnienia

: wt kwie 07, 2009 22:54
autor: homsky
Adamm, to jest Audi A4 jak sie domyślam model B5 , jesli to jest 90-tka to bedzie tam motor :

AHU - turbina WG
AHH - turbina VNT

ale to tak w celach edukacyjnych :bajer:

niedziwadek, zczytaj 3-literowy kod silnika z nalepki w bagażniku wtedy bedziemy wiedzieli o czym mowimy ,
Adamm pisze:najlepiej zrob logi dynamiczne i bedzie wtedy mozna cos wrozyc
Najlepiej by było zlogować auto w czasie jazdy przy pelnym bucie , wtedy bylaby pewnośc co jest grane i czego szukać.

: śr kwie 08, 2009 08:17
autor: Pruszkowiak
homsky pisze:Adamm, to jest Audi A4 jak sie domyślam model B5 , jesli to jest 90-tka to bedzie tam motor :

AHU - turbina WG
AHH - turbina VNT
1Z też tam siedziały

: pt kwie 10, 2009 16:57
autor: niedziwadek
silnik mam AHU 90KM łopatki w turbo są stałe tak żę wykluczam też że zawieszają mi sie łopatki a sprawdzałem jak mi chodzi sztanga dmuchając lub wciągając powietrze ustami ale ona ani nie drgneła,i przy odpalaniu jest to samo,ale gdyby mi nie chodziła sztanga to by wogóle nie przyspieszał tak mi sie wydaje?

[ Dodano: 10 Kwi 2009 16:59 ]
a jesli to sztanga w turbo sie zacina to moze wie ktoś jak można ją przeczyscić i czy jest możliwość odgręcenia samej puszki

: pt kwie 10, 2009 17:43
autor: Adamm
niedziwadek, jesli to AHU to ustami mozesz sovie podmuchac :P

wez pompke rowerowa lub kompresor i wtedy sprawdz

: czw cze 04, 2009 16:52
autor: niedziwadek
witam po długim czasie,w końcu udało mi sie znalesć przyczyne mojej awari okazało sie że miałem nieszczelną gume co idzie od kolektora powietrze troche kosztowała bo ąz 100zł a guma szeroka jest na jakieś 5cm i średnica gdzieś tak koło 6-7 cm