Strona 1 z 1
Olej w układzie chłodzenia i gasnący samochód
: pn kwie 06, 2009 20:52
autor: Glut
Witam wszystkich i proszę o pomoc.
Problem tak jak w temacie, pozostaje tylko kwestia przyczyny. A mianowicie sprzecznych oględzin. Mechanik stwierdził, że to uszczelka pod głowicą ale jednocześnie uznał, że nie jest pewien ponieważ w przy odpalonym silniku płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie "bulgocze". Czy może być jakaś inna przyczyna tego wycieku? Dodam jeszcze, że od wymiany oleju dolałem go około litra i na bagnecie sięga jedynie minimum.
Druga sprawa wygląda tak, że samochód czasem sam gaśnie w czasie jazdy albo nie chce odpalić jeśli długo stoi na słońcu (jeśli stoi w garażu i jest schłodzony nie ma tego problemu). Ostatnio problem się nasilił i po zgaśnięciu nie mogę go odpalić dlatego stoi w garażu i czeka na decyzje odnośnie napraw. Co waszym zdaniem trzeba wymienić/naprawić?
Szukałem podobnych tematów ale żaden nie pokrywał się z moim problemem.
Z góry dziękuje za odpowiedz...
: pn kwie 06, 2009 21:10
autor: ranczer56
90% mechanik ma rację typowe uszkodzenie uszczelki pod głowicą i oby było tylko to.Mam pytanie czy po postoju nie przybywa ci oleju i czy na korku wlewowym oleju jest emulsja czyli tłusta masa jakby rozpuszczona margaryna a w zbirnku wyrównawczym płytwające oczka oleju.Ja wybrałbymwariant uszkodzonej uszczelki.Jak będziesz miał zdjętągłowicę dobrze jej się przyjrzyj bo ona też może być uszkodzona inaczej mówiąc pęknięta. Pozytywnego badania i dobrych wyników .podaj co było.Pozdrawiam.
: pn kwie 06, 2009 21:17
autor: Glut
Na korku wlewowym oleju jest po prostu olej, żadnych niepokojących objawów. Jeśli chodzi o zbiornik wyrównawczy to nie ma tam pływających oczek, jest olej i jest go dużo. Jeśli zanurzę tam palec to jest cały czarny. Początkowo na korku zbiornika wyrównawczego była jakby gęsta śmietana tylko troche bardziej szara
Czytałem, że może to być jeszcze pęknięty blok silnika, jest taka możliwość?
: pn kwie 06, 2009 21:40
autor: mr_jaru
sprawdź najpierw chłodnicze oleju bo często ona jest przyczyna dostawania sie oleju do układu chodzenia,najlepiej połącz dwa przewody idące do chodniczki,wyczyść zbiorniczek i pojeździj trochę.jeżeli olej będzie dalej sie dostawał to uszczelka pod głowica jest padnięta.
: pn kwie 06, 2009 21:42
autor: Glut
yyyy a gdzie jest chłodniczka oleju i czy jest w 1.6D?
Były tylko w TD i w samochodach z automatyczną skrzynią biegów.... Więc to chyba nie to
: pn kwie 06, 2009 21:56
autor: roman58
Blok może nie jest pęknięty tylko gdzieś przerdzewiało od koszulki wody do kanału olejowego i to jest ten problem.Ale posprawdzaj.
: pn kwie 06, 2009 21:59
autor: Glut
Problem w tym, że sam za bardzo nie wiem jak to sprawdzić a mechanik zaraz będzie chciał wymienić pół samochodu jeśli zobaczy, że nie wiem co jest nie tak jak trzeba....
: pn kwie 06, 2009 22:12
autor: roman58
Po prostu trzeba rozebrać i wtedy musisz podjąć decyzję.Sprawdź dokładnie uszczelkę z pod głowicy w miejscu gdzie przechodzi olej z bloku do głowicy.
: pn kwie 06, 2009 22:17
autor: Glut
Dobra, więc muszę to odłożyć do weekendu. Jeśli będę miał wolne to postaram się to rozebrać chociaż moge narobić szkód
Jaki jest zbliżony koszt wymiany uszczelki pod głowicą?
: pn kwie 06, 2009 23:18
autor: mikrus99
Kolego. Zależy u kogo robisz przede wszystkim. Jeden się ceni na 800 zł za takie coś drugi na 200. Mój mechanik za rozebranie i złożenie głowicy wziął 250 zł, to się zaśmialem i dałem mu 300
a skąd jesteś?
[ Dodano: 06 Kwi 2009 23:21 ]
Częstochowa. Koleżanka z małopolski ostatnio pisała w dziale diesli że ją tam podsumowali w jakimś warsztacie na 4 kafle
nie jedź tam
: wt kwie 07, 2009 21:10
autor: ranczer56
Nie podałeś czy w misce olejowej masz wodę alemyslę sobie że sam z tym problemem sobie nie poradzisz będziesz musiałskorzystać z pomocy mechanika tu kroi się najprawdopodobniej duża naprawa .Sprawdż dokładnie uszczelkę pod głowicą mogła pójść uszczelka .pęknięta głowią i najgorsze uszkodzony blok. wtenczas wydaje mi się najlepiej wymienić motor,myślę że koledzy pomogą cośznależć.A z mechanikiem umów się na konkretną cenę rozbiórki głowicy w celu diagnostyki.Cena za tą usłgę powinna się zamknąć w granicach do 100zł mowa o rozbiórce do diagnostyki.
: śr kwie 08, 2009 19:20
autor: Glut
Brat mi polecił jakiegoś mechanika w Miotku, on robi tylko z dieslami i ma dobrą opinie. Zawiozę go po świętach żeby zobaczył co i jak a potem podejmę decyzje. Zdecydowałem, że sam nie będę go rozbierał bo kompletnie się nie znam na rzeczy i boje się, że mógłbym jeszcze pogorszyć obecny stan golfiny
Aha i nie wiem jak sprawdzić czy w misce olejowej mam wodę...
btw
Są jakieś warsztaty w okolicach Częstochowy godne polecenia? Chodzi mi o sprawy związane z silnikiem. Z reszta mogę próbować poradzić sobie sam
: śr kwie 08, 2009 20:25
autor: ranczer56
Poprostu sprawdż czy przybywa ci oleju po nocnym postoju samochodu .
[ Dodano: 08 Kwi 2009 20:29 ]
a że dajesz do mechanika to dobrze robisz skoro nie miałeś z tym doczynienia to będzie poważna zagrywka najmniej wymiana uszczelki ale było by to najlepsze. Zyczę szybkiej naprawy auta pozdrawiam R.