Strona 1 z 1

Olej w układzie chłodzenia i gasnący samochód

: pn kwie 06, 2009 20:52
autor: Glut
Witam wszystkich i proszę o pomoc.
Problem tak jak w temacie, pozostaje tylko kwestia przyczyny. A mianowicie sprzecznych oględzin. Mechanik stwierdził, że to uszczelka pod głowicą ale jednocześnie uznał, że nie jest pewien ponieważ w przy odpalonym silniku płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie "bulgocze". Czy może być jakaś inna przyczyna tego wycieku? Dodam jeszcze, że od wymiany oleju dolałem go około litra i na bagnecie sięga jedynie minimum.

Druga sprawa wygląda tak, że samochód czasem sam gaśnie w czasie jazdy albo nie chce odpalić jeśli długo stoi na słońcu (jeśli stoi w garażu i jest schłodzony nie ma tego problemu). Ostatnio problem się nasilił i po zgaśnięciu nie mogę go odpalić dlatego stoi w garażu i czeka na decyzje odnośnie napraw. Co waszym zdaniem trzeba wymienić/naprawić?

Szukałem podobnych tematów ale żaden nie pokrywał się z moim problemem.
Z góry dziękuje za odpowiedz...

: pn kwie 06, 2009 21:10
autor: ranczer56
90% mechanik ma rację typowe uszkodzenie uszczelki pod głowicą i oby było tylko to.Mam pytanie czy po postoju nie przybywa ci oleju i czy na korku wlewowym oleju jest emulsja czyli tłusta masa jakby rozpuszczona margaryna a w zbirnku wyrównawczym płytwające oczka oleju.Ja wybrałbymwariant uszkodzonej uszczelki.Jak będziesz miał zdjętągłowicę dobrze jej się przyjrzyj bo ona też może być uszkodzona inaczej mówiąc pęknięta. Pozytywnego badania i dobrych wyników .podaj co było.Pozdrawiam.

: pn kwie 06, 2009 21:17
autor: Glut
Na korku wlewowym oleju jest po prostu olej, żadnych niepokojących objawów. Jeśli chodzi o zbiornik wyrównawczy to nie ma tam pływających oczek, jest olej i jest go dużo. Jeśli zanurzę tam palec to jest cały czarny. Początkowo na korku zbiornika wyrównawczego była jakby gęsta śmietana tylko troche bardziej szara :D Czytałem, że może to być jeszcze pęknięty blok silnika, jest taka możliwość?

: pn kwie 06, 2009 21:40
autor: mr_jaru
sprawdź najpierw chłodnicze oleju bo często ona jest przyczyna dostawania sie oleju do układu chodzenia,najlepiej połącz dwa przewody idące do chodniczki,wyczyść zbiorniczek i pojeździj trochę.jeżeli olej będzie dalej sie dostawał to uszczelka pod głowica jest padnięta.

: pn kwie 06, 2009 21:42
autor: Glut
yyyy a gdzie jest chłodniczka oleju i czy jest w 1.6D?

Były tylko w TD i w samochodach z automatyczną skrzynią biegów.... Więc to chyba nie to :D

: pn kwie 06, 2009 21:56
autor: roman58
Blok może nie jest pęknięty tylko gdzieś przerdzewiało od koszulki wody do kanału olejowego i to jest ten problem.Ale posprawdzaj.

: pn kwie 06, 2009 21:59
autor: Glut
Problem w tym, że sam za bardzo nie wiem jak to sprawdzić a mechanik zaraz będzie chciał wymienić pół samochodu jeśli zobaczy, że nie wiem co jest nie tak jak trzeba....

: pn kwie 06, 2009 22:12
autor: roman58
Po prostu trzeba rozebrać i wtedy musisz podjąć decyzję.Sprawdź dokładnie uszczelkę z pod głowicy w miejscu gdzie przechodzi olej z bloku do głowicy.

: pn kwie 06, 2009 22:17
autor: Glut
Dobra, więc muszę to odłożyć do weekendu. Jeśli będę miał wolne to postaram się to rozebrać chociaż moge narobić szkód :D Jaki jest zbliżony koszt wymiany uszczelki pod głowicą?

: pn kwie 06, 2009 23:18
autor: mikrus99
Kolego. Zależy u kogo robisz przede wszystkim. Jeden się ceni na 800 zł za takie coś drugi na 200. Mój mechanik za rozebranie i złożenie głowicy wziął 250 zł, to się zaśmialem i dałem mu 300 :) a skąd jesteś?

[ Dodano: 06 Kwi 2009 23:21 ]
Częstochowa. Koleżanka z małopolski ostatnio pisała w dziale diesli że ją tam podsumowali w jakimś warsztacie na 4 kafle :) nie jedź tam :)

: wt kwie 07, 2009 21:10
autor: ranczer56
Nie podałeś czy w misce olejowej masz wodę alemyslę sobie że sam z tym problemem sobie nie poradzisz będziesz musiałskorzystać z pomocy mechanika tu kroi się najprawdopodobniej duża naprawa .Sprawdż dokładnie uszczelkę pod głowicą mogła pójść uszczelka .pęknięta głowią i najgorsze uszkodzony blok. wtenczas wydaje mi się najlepiej wymienić motor,myślę że koledzy pomogą cośznależć.A z mechanikiem umów się na konkretną cenę rozbiórki głowicy w celu diagnostyki.Cena za tą usłgę powinna się zamknąć w granicach do 100zł mowa o rozbiórce do diagnostyki.

: śr kwie 08, 2009 19:20
autor: Glut
Brat mi polecił jakiegoś mechanika w Miotku, on robi tylko z dieslami i ma dobrą opinie. Zawiozę go po świętach żeby zobaczył co i jak a potem podejmę decyzje. Zdecydowałem, że sam nie będę go rozbierał bo kompletnie się nie znam na rzeczy i boje się, że mógłbym jeszcze pogorszyć obecny stan golfiny :P Aha i nie wiem jak sprawdzić czy w misce olejowej mam wodę... :D

btw

Są jakieś warsztaty w okolicach Częstochowy godne polecenia? Chodzi mi o sprawy związane z silnikiem. Z reszta mogę próbować poradzić sobie sam :D

: śr kwie 08, 2009 20:25
autor: ranczer56
Poprostu sprawdż czy przybywa ci oleju po nocnym postoju samochodu .

[ Dodano: 08 Kwi 2009 20:29 ]
a że dajesz do mechanika to dobrze robisz skoro nie miałeś z tym doczynienia to będzie poważna zagrywka najmniej wymiana uszczelki ale było by to najlepsze. Zyczę szybkiej naprawy auta pozdrawiam R.