Dziwne odgłosy, chrobotanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marekber
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw cze 19, 2008 08:19
Lokalizacja: PRZEWORSK
Kontakt:

Dziwne odgłosy, chrobotanie

Post autor: marekber » pn kwie 06, 2009 14:08

Podczas jazdy (do 60km/h np. tak do 3biegu na mniejszych obrotach) i przy wrzuceniu na ‘luz’ słychać jakieś dziwne odgłosy z okolic silnika, zawieszenia przedniego, tak jakby od ruchu obrotowego (cos chrobotało, /nie jest to jakiś metaliczny dźwięk/ tak co jakiś czas, co 3/4obrotu), odgłosy te nie są równomierne; gdy wyłączę silnik podczas jazdy chrobotanie dalej występuje. Na biegu jałowym jak autko stoi nie słychać tych odgłosów. Objaw ten występuje podczas jazdy na wprost jak również podczas skręcania.

Byłem u kilku mechaników raczej wykluczyli dwumas, półosie, poduszki w porządku, przeguby również, ale ciężko im zdiagnozować co to.
Sugerowali że to może od skrzyni-dyferencjału.

Najgorzej że to ciężko zdiagnozować, ponieważ gdy auto podniesie się wszystko jest w porządku i żadnych dziwnych dźwięków nie słychać

Kazali jeździć aż te odgłosy będą wyraźniejsze.

W związku z tym mam pytanie:
1. Czy skrzynia biegów pracuje jak wyłączę silnik podczas jazdy?? /Bo już zbaraniałem co to może być/ Bo te dziwne odgłosy występują również na wyłączonym silniku.
2. Co może być przyczyną tych dziwnych dźwięków. Gdy autu nie jest obciążone /podniesione do góry/ nic nie słychać/??


Ps.;)
Ostatnio wyczaiłem że jest lekki luz na drązku kierowniczym. Czy to może mieć coś wspólnego z chrobotaniem. I jeszcze jedno czy lepeij wymienić cały drążek kierow. czy samą końcówkę drążka.

Autko Golf IV Variant; 1.9TDI PD, AXR; 2005r., 112 kkm. Serwisowany w Niemczech – VIN sprawdzony w ASO Polska
Ostatnio zmieniony pn kwie 06, 2009 14:22 przez marekber, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » pn kwie 06, 2009 15:43

ad1 skrzynia pracuje podczas jazdy, nawet przy wyłączonym silniku.
ad2 przyczyną "chrobotania" moga byc przeguby wewnętrzne, gdy autko podniesiesz nic niestety nie usłyszysz. Spróbój podjechac na hamownie za sprawdzenie zapłacisz 100 plnów a odrazu wykryją "ból"

Drążek bedzie pukał a nie chrobotał. Wymieniamy to co jest zużyte, choć ja wymieniam zawsze komplet czyli drążek plus końcówka, ponieważ za jednym razem i tak trzeba zrobić zbieżność.

Pozdrawiam


Dziki

marekber
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw cze 19, 2008 08:19
Lokalizacja: PRZEWORSK
Kontakt:

Post autor: marekber » pn kwie 06, 2009 22:16

maryjan pisze:...........Spróbój podjechac na hamownie za sprawdzenie zapłacisz 100 plnów a odrazu wykryją "ból"

Drążek bedzie pukał a nie chrobotał. Wymieniamy to co jest zużyte, choć ja wymieniam zawsze komplet czyli drążek plus końcówka, ponieważ za jednym razem i tak trzeba zrobić zbieżność.

Pozdrawiam
Dzieki maryjan, drążęk na pewno jest do wymiany. Tylko gdzie na Podkarpaciu jakąś hamowanie znaleźć?? Może ktoś z Podkarpacia będzie wiedział.

Z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony pn kwie 06, 2009 22:17 przez marekber, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości