Strona 1 z 1

Czujnik G-28 - nierówna praca

: ndz kwie 05, 2009 23:33
autor: lebiodek
Witam,
zauważyłem dziwne zachowanie silnika w moim MK4 (AXR). Niezależnie od temperatury silnik dostaje drgawek. Nie są to duże "trzęsawki", ale czuć to na budzie. Tak jakby w jednym cyklu nie palił na któryś cylinder, takie bujnięcie motorowni niewidoczne na obrotomierzu. Ostatnio wymieniałem rozrząd (już nadszedł na niego czas) i oczywiście nic to nie zmieniło. Synchronizacja wałka rozrządu jest ok, ale w chwilach bujnięcia zauważalne są zmiany - trochę się rozjeżdża. Vag wskazuje błąd 16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal. Czy może być to przyczyna takiego zachowania? Z tego co wyczytałem to czujnik ten odgrywa zasadniczą rolę przy rozruchu. A i jeszcze jedno: od czasu do czasu pojawia się problem z rozruchem ciepłego silnika szczególnie przy niskich temperaturach powietrza- trzeba kręcić kilka sekund. Czujniki temperatury ok - sprawdzone. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam

: pn kwie 06, 2009 02:10
autor: t0mal
Próbowałeś odpinać ten czujnik co ci wywala VAG?
Jeśli drgawki znikną po odpięciu wtyczki, podmień czujnik na taki ze sprawnego auta to będziesz miał pewność.

: pn kwie 06, 2009 09:30
autor: roman58
Bez G28 nie zapali wcale i powinien zgasnąć,
wtyczka G28 - rezystancja między pinem 1-2 wymagana wartoś 450-550 om
Sygnał czujnika prędkości obrotowej silnika
informuje o liczbie obrotów silnika i dokładnym
położeniu wału korbowego. Na podstawie tych
danych obliczony zostaje początek wtrysku i
wielkość dawki.

: pn kwie 06, 2009 10:14
autor: kompan
Kolejny AXR z problemami z G28 ... Kolego poczytaj poniższe tematy:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205627

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=152805

Może to Ci pomoże w rozwiązywaniu problemów.

: pn kwie 06, 2009 12:16
autor: lebiodek
Dziękuję kompan, a swój problem z G-28 udało Ci się rozwiązać? Odpalanie jakoś mogę przeżyć, ale te chole...... drgawki mnie strasznie irytują!!!

: pn kwie 06, 2009 19:03
autor: kompan
W środę będę rozbebeszał auto, żeby sprawdzić wiązkę na odcinku czujnik - ECU. Mam nadzieje, że znajdę źródło problemu.
Już się zoorientowałem, że w tym celu trzeba wymontować akumulator, jego podstwę, obudowę filtra powietrza i plastiki osłaniające kanał z wiązką elektryczną. Później demontaż podszybia.

Jak coś znajdę to dam znać

Tobie na początek sugeruje sprawdzić tą rezystancje czujniki. Jeżeli na pinach 1 i 2 wynosi ona około 500 Ohm to jest OK.

Drgawki silnika niekoniecznie muszą być związane z czujnikiem G28. Mogą to być również pompowtryski lub koło dwumasowe.

Pozdrawiam ;]

: śr paź 21, 2009 18:51
autor: makeć
witam
podłączę się by nie zakładać nowego wątku.
gdzie w ASZ (skrzynka manual) jest czujnik G28 i G40, nie mogę go zlokalizować albo tak się już zamotałem :(
gdzieś już kiedyś wspominałem, że ciężko pali bez względu na temperaturę i wilgotność.
... a mam dwa błędy:
środa,21,Październik,2009,17:47:40:25863
Wersja VCDS: AKP 805.4

Adres 01: Silnik
Numer seryjny sterownika: 038 906 019 FG
Komponent i/lub wersja: 1,9l R4 EDC 0000SG 1470
Kodowanie: 00002
Kod serwisu: WSC 49433
Dodatkowe informacje: WVWZZZ1JZ2U218871 VWZ6Z0A3722527
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

16705 - Czujnik obrotów silnika (G28): niezrozumiały sygnał
P0321 - 35-00 - -
16989 - Sterownik: błąd pamięci ROM
P0605 - 35-00 - -

Kody gotowości: 0 0 X X X


Wednesday,21,October,2009,17:48:35:25863
VCDS Version: Release 908.0

Address 01: Engine Labels: 038-906-019-ASZ.lbl
Control Module Part Number: 038 906 019 FG
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1470
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 49433
Additional Info: WVWZZZ1JZ2U218871 VWZ6Z0A3722527
2 Faults Found:

16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
P0321 - 35-00 - -
16989 - Internal Control Module: ROM Error
P0605 - 35-00 - -

ten odnośnie ECU już kiedyś się pojawił (wiosna), przeczyściłem styki przy sterowniku i do dziś było ok
Czujnik pojawił się pierwszy raz.
Z góry dzięki za info.
Pozdrawiam
Jacek

: śr paź 21, 2009 23:59
autor: Sztomel
jjacekkx pisze:gdzie w ASZ (skrzynka manual) jest czujnik G28 i G40, nie mogę go zlokalizować albo tak się już zamotałem
czujnik G40 jest pod osłoną rozrządu przy kole pasowym wałka rozrządu :
Obrazek

a czujnik G28 jest na bloku silnika w tym miejscu :
Obrazek

: czw paź 22, 2009 18:16
autor: makeć
Sztomel, serdeczne dzięki ...
Sztomel pisze:a czujnik G28 jest na
< choć fota nie jest raczej z ASZ, ale naświetliło mnie już troszkę i powinienem sobie poradzić z odnalezieniem tego czujnika.
.... a jak myślicie, czy błąd 16989 - Sterownik: błąd pamięci ROM
P0605 - 35-00 - - , może mieć związek z 16705 - Czujnik obrotów silnika (G28): niezrozumiały sygnał
P0321 - 35-00 - - , czy raczej jednak sterownik do wymiany ?? Czy może wystarczy wgranie nowej mapy ?? czy tylko przegląd g28 i g40 pomoże rozwiązać problem.
jeszcze raz dzięki.
Pozdrawiam

Czujnik G-28 - nierówna praca

: pn sty 31, 2011 14:55
autor: Brylant86
mam pytanko dot. G28 . Na zimnym silniku przed odpaleniem rano auta wartość na 1 i 2 pinie ok. 400 ohm (mam analogowy multimetr) , zaś po odpaleniu silnika , jak chwilke pochodził i go zgasiłem i zmierzyłem ohm. bylo ich juz 500. zaraz po odpaleniu silnik ma drgawki które z czasem tj po ok 3-5 minut ustają :/