Strona 1 z 5

Problem z Garretem T3, MBC ??

: ndz kwie 05, 2009 21:52
autor: Lukas-182
Witam.

Parę dni temu korzystając z ładnej pogody zabrałem się za wymianę filtru powietrza i przy okazji zajrzałem co tam widać przy turbosprężarce, tak więc oleju normalna ilość jak na turbo, luzy na wirniku minimalne i moim zdaniem od regeneracji nie zwiększyły się ;) a już blisko 40000km zrobione od regeneracji turbosprężarki, poskładałem i odkręciłem na maksa zawór MBC i wybrałem się na przejażdżkę i jakie było moje zdziwienie jak na wskaźniku widziałem 1.1bara, a spodziewałem się standardowego ciśnienia rzędu 0.6 - 0.7bara...
Wróciłem do domu, zdemontowałem MBC, przeczyściłem, sprawdziłem drożność MBC, zamontowałem i znowu na przejażdżkę...I dalej 1.1Bara, zatrzymałem się, skręciłem do oporu MBC, ruszyłem i nadal 1.1bara, a powinno być grubo powyżej 1.7bara...

MBC uszkodzony ?? Czy też zawór WG się zapiekł ?? Jakie są objawy zapieczonego WG w Garrecie T3 ??

Dzisiaj z ciekawości odkręciłem Downpipe aby oblookać co tam z zaworem WG i po dmuchaniu sprężarką w przewód od MBC, zawór chyba normalnie się otwiera, nagrałem filmik: http://www.youtube.com/watch?v=B4JeXOdk6Zw

Wydaje mi się, że zawór działa prawidłowo...Ale nadal jest 1.1bara, czy zawór MBC skręcony czy odkręcony cały czas jest 1.1bara ;(

: pt kwie 10, 2009 18:22
autor: souler
to omin wg i uzyj mbc jako wg

: pt kwie 10, 2009 22:23
autor: Lukas-182
souler, to jest jakaś myśl, nie próbowałem tego :chytry: Jutro ominę WG i zobaczymy co wyjdzie z tego.

Ale tak sobie myślę, że jak skręcony MBC to turbinka powinna porządnie dmuchać, a nie 1.1bara, jak montowałem turbo to w czasie testów lekko dochodziło do 1.7bara...Coś mi się wydaje, że jednak MBC strzeliło...Jutro chyba zaślepię całkiem przewód do WG i wtedy turbo powinno MAX pompować...Jak będzie to MBC do wymiany, tak myślę...

: pt kwie 10, 2009 22:42
autor: arwam
spróbój na moment zaślepić przewód idący do waste gate jeśli turbo osiąga wyższe ciśnienia to jest uszkodzone MBC
jak z dymieniem podczas maksymalnego obciążenia?

: pt kwie 10, 2009 23:05
autor: Lukas-182
jak z dymieniem podczas maksymalnego obciążenia?
Hmmm, no właśnie przy maksymalnym ciśnieniu, czyli 1.1bara wydaje mi się, że ciągle dymi, przy jeździe bez doładowania nic nie dymi, ale przy depkaniu puści dymek i nie ustaje przy maksymalnym ciśnieniu, jutro zaślepię WG i zobaczę...

Dawka nie jest za wysoka jak dla takiego ciśnienia (śruba od dawki obrócona o 1/3 obrotu), kąt wtrysku ustawiony poprawnie, rozrząd także może wtryskiwacze leją, bo niby ciśnienie 1.1 a w moim odczuciu autko się zmuliło porównując do jazdy w poprzednie lato...A nic nie grzebałem przy silniku aż do obecnej chwili...

: pt kwie 10, 2009 23:14
autor: arwam
sprawdź czy nie masz nigdzie w owężowaniu dziury która otwiera siępod wpływem ciśnienia.

: pt kwie 10, 2009 23:47
autor: Lukas-182
sprawdź czy nie masz nigdzie w owężowaniu dziury która otwiera siępod wpływem ciśnienia.
Kurcze ciężko będzie to zrobić...ale zrobię na pewno, będzie chociaż wiadomo, że wszystko szczelne.

A jeszcze małe pytanie, do zaworu WG w garecie T3 dochodzą dwa przewody, do tego z boku strony sprężającej wpiąłem MBC a ten drugi przewód od czego jest, wchodzi on także do strony sprężającej ale gdzieś od dołu ??

: sob kwie 11, 2009 08:27
autor: arwam
Lukas-182 pisze:A jeszcze małe pytanie, do zaworu WG w garecie T3 dochodzą dwa przewody, do tego z boku strony sprężającej wpiąłem MBC a ten drugi przewód od czego jest, wchodzi on także do strony sprężającej ale gdzieś od dołu ??
ten drugi jest odpowiedzialny za to żeby delikatnie podnosić ciśnienie doładowania wraz ze wzrostem i obrotów i poborem ciśnienia
gdybyś go zaślepił to ciśnienie wtedy może dość mocno się obniżyć

: sob kwie 11, 2009 10:03
autor: Lukas-182
No tak arwam, ale jak odłączę przewód odpowiedzialny za otwieranie zaworu WG (ten na którym się instaluje MBC)to ten drugi przewód nie będzie miał zasilania powietrzem, bo powietrze wędruje od strony sprężającej przewodem na którym jest MBC, dochodzi do WG i następnie idzie tym drugim przewodem do sprężarki, tak ??

Kurcze, ty także masz T3, jak u ciebie masz rozwiązane sterowanie i ile ci ciągnie na maksymalnym ciśnieniu turbinka ??

: ndz kwie 12, 2009 13:57
autor: arwam
ja mam tylko trujnik wstawiony i w przewód od WG i trzecia odnoga jest puszczona wolno.
u mnie dmucha 1,4bara w chwilach stresu ale myślę coś z tym zrobić i dobić z ciśnienim do 2,0bara
Lukas-182 pisze:No tak arwam, ale jak odłączę przewód odpowiedzialny za otwieranie zaworu WG (ten na którym się instaluje MBC)to ten drugi przewód nie będzie miał zasilania powietrzem, bo powietrze wędruje od strony sprężającej przewodem na którym jest MBC, dochodzi do WG i następnie idzie tym drugim przewodem do sprężarki, tak ??
poprostu zaślep ten wąż i będziesz wiedział czy problem nie możności osiągnięcia dużego ciśnienie leżu po stronie turba czy MBC.
to można tylko w celach testowych robić , ja stawiam że w MBC sprężynka się wygniotła

: ndz kwie 12, 2009 15:45
autor: patryk18
Witam moje pytanie jest takie mam identyczne turbo kiedys zaślepiłem przewód idący do WG
I sprawdziłem czy ciśnienie wzrosło ale to nic nie dało.

: ndz kwie 12, 2009 19:48
autor: Lukas-182
patryk18 pisze:Witam moje pytanie jest takie mam identyczne turbo kiedys zaślepiłem przewód idący do WG
I sprawdziłem czy ciśnienie wzrosło ale to nic nie dało.
Zaślepienie przewodu idącego do WG nie pozwoli zwiększyć ciśnienia, aby wzrosło należy odłączyć przewód idący do WG i zaślepić wyjście w turbinie po przewodzie, a nie sam przewód, wtedy po zaślepieniu teoretycznie turbo powinno pompować maksa ;)

Co do mojego problemu, to zajmę się nim dopiero we wtorek, zrobię tak jak piszesz arwam, no ale to będzie tylko dla maksymalnego ciśnienia, a dlaczego po odłączeniu MBC i podłączeniu wężów jak w serii to nadal dmuch ponad 1 bara ?? Zwiększona dawka paliwa i LDA mogą za to odpowiadać ??

: ndz kwie 12, 2009 20:17
autor: patryk18
Obrazek
możesz pokazać to schematycznie co z czym połączyć

: ndz kwie 12, 2009 20:37
autor: Lukas-182
Obrazek

Demontujesz wąż z czerwoną kropką i dokładnie zaślepiasz króciec z zieloną kropką, wtedy teoretycznie turbo powinno zapodawać na maksa...

A zawór MBC wpinasz szeregowo pomiędzy króciec (zielona kropa) a wąż (czerwona kropa) wtedy możesz dokładnie ustawiać sobie ciśnienie...

Do arwam, przewód z niebieską kropą masz po prostu zaślepiony czy też dmucha w atmosferę ?? U mnie podczas regeneracji wymieniono rurki na gumowe węże, robi to jakąś różnicę, bo chyba nie ???