Strona 1 z 1

Pompa, do czego to służy i kiedy ma to zadziałać

: ndz kwie 05, 2009 11:36
autor: adasko132
zdjęcie zamieszczam niżej w mojej pompie tego nie ma czy jest jakiś problem żeby złożyć pompę i nie połączać tego Obrazek
z góry dziękuję z odpowiedź

: ndz kwie 05, 2009 12:28
autor: andrew.zbyrko
Służy do przestawienia kąta wtrysku, napięcie jest podawane po przekroczeniu 2k7 rpm przez sterownik, mozesz zostawić wolno i nie podłączać, najlepsze efekty będą po podłaczeniu na stałe +12v np pod elektrozawór zatrzymania silnika.

: ndz kwie 05, 2009 15:34
autor: adasko132
a i mam jeszcze jedno pytanko sprawa dotyczy rannego odpalania motor łapie od strzału ale ma jakby za niskie obroty i trochę tak dziwnie pracuje jak to przy niskich obrotach jak popracuje jakieś 5 min jest ok
jak mu zwiększę obroty na biegu jałowym po 5min są jakby zdecydowanie za duże

: ndz kwie 05, 2009 17:07
autor: konrad141
a ssanie włączasz? jakie masz ssanie automatyczne czy manualne ? bo to mozliwe ze jak bez ssania to tak bedzie chodził na najnizszych obrotach nie rowno a po 5 min troche sie rozgrzeje i bedzie ok.

: ndz kwie 05, 2009 17:34
autor: adasko132
kolego ssanie mam ręczne a ta sytuacja zaistniała dopiero od tygodnia a wcześniej wszystko było ok nawet w zimę

: ndz kwie 05, 2009 20:25
autor: labrador
A czy to urządzenie ma wpływ na zużycie paliwa bo mój AAZ pali ok.10 l na 100 km i mam to urządzenie przy pompie

: ndz kwie 05, 2009 20:36
autor: andrew.zbyrko
A czy to urządzenie ma wpływ na zużycie paliwa bo mój AAZ pali ok.10 l na 100 km i mam to urządzenie przy pompie
wpływa na kąt wtrysku, ale w małych granicach[dokładnie nie wiem ile], a juz napewno nie powoduje takiego spalania 10l

: wt kwie 07, 2009 19:54
autor: trebron7
andrew.zbyrko, "najlepsze efekty będą po podłaczeniu na stałe +12v np pod elektrozawór zatrzymania silnika."
jak mam to rozumieć?? będzie lepiej przyspieszał? czy więcej palił? teraz mam około 15 sek do setki :-)) i mam taką pompe z elektrozaworem ale jeszcze nic z nim nie kombinowalem, jedynie sprawdzalem i faktycznie powyzej 2700rpm się załącza,pozdro

: wt kwie 07, 2009 20:04
autor: andrew.zbyrko
trebron7, chodzi o to że jak jest wyłączony czyli do 2k7 RPM wyprzedzenie kąta jest mniejsze, a gdy sie załącza czyli o 2k7 to jest większe[kąt wtrysku jest bardziej wczesny], róznice w mocy i w spalaniu wydaje mi sie że będa bardzo małe może nawet niezauwazalne.
niestety nie znam wartości wyprzedzenia kąta pzrez ten zawór, nie znalazłem żadnych konkretych danych na jego temat.

: wt kwie 07, 2009 20:22
autor: trebron7
andrew.zbyrko, ok dzięki za info, też szukałem i nic nie mam na ten temat, silnik trochę jakby lepiej się zbiera powyżej tych 2700rpm, albo mi się wydaje i sobie coś wmówiłem ;-)

: wt kwie 07, 2009 20:40
autor: andrew.zbyrko
trebron7, powinno zadzialac o ile zawór będzie szczelny, po przyłożeniu do niego napięcia zamyka się i blokuje dopływ paliwa pod ciśnieniem pompy niskiego ciśnienia, do tłoczka"[z drugiej strony] który przestawia kąt wtrysku, tłoczek swobodniej przsówa się pod ciśnieniem i zwiększa się wyprzedzenie kąta wtrysku wraz z rosnącymi obrotami.