Strona 1 z 2

regeneracja turbiny i zmiana oleju

: czw kwie 02, 2009 23:25
autor: di4blos
Oddalem auto do mechanika bo mi turbina przeladowala (mam silnik 1,9 tdi 110KM ASV)- diagnoza turbina do regeneracji. Po zregenerowaniu turbiny mechanik wymienil mi olej i nie wiem czy zrobil to dobrze bo jezdzilem 15tys. km na oleju mineralnym, a on teraz zalal mi pol synttyk 10W40 castrola bo to niby lepiej dla turbiny. Nie wiem jaki byl lany wczesniej olej bo kupilem auto 15tys km temu (ale wydaje mi sie z byl to 10w40). jego przebieg to 200tys. Jak myslicie mechanik dobrze zrobil czy na jego dzialaniu moze niezle ucierpiec moj klekot??

: czw kwie 02, 2009 23:42
autor: maroTdi
na mineralu to mozna jezdzic starym 1.9d a nie tdi.. min. to 10w
a tak wg. to jak jezdziles na mineralu to trzeba go bylo wczesniej wymienic..

: czw kwie 02, 2009 23:45
autor: grandi
Ja bym nawet powiedział że zle zrobuł powinien zalać 5w40

: pt kwie 03, 2009 00:13
autor: di4blos
tylko martwi mnie fakt ze auto bralo ok 1-2 litrów oleju na 10tys, przed regeneracją turbiny...

[ Dodano: Pią Kwi 03, 2009 00:27 ]
dodam jeszcze ze moim poprzednim tdi (1z) przejechalem 90kkm na mineralnym....

: pt kwie 03, 2009 09:26
autor: arwam
di4blos pisze:dodam jeszcze ze moim poprzednim tdi (1z) przejechalem 90kkm na mineralnym....
mineranly jest dobry do traktora a nie do TDI czy TD

: pt kwie 03, 2009 10:32
autor: di4blos
qrde to swietnego mialem mechanik...... :grrr:
Co myslicie na temat tego ze auto nawet bralo mi olej mineralny przy nie zregenerowanej turbinie?? Bo ja mam obawy ze po przejsciu na pol syntetyk auto bedzie bralo jeszcze wiecej tego oleju w koncu ten olej jest mniej gesty...

: pt kwie 03, 2009 10:45
autor: maroTdi
di4blos, pewnei przez turbo uciekal olej..

: pt kwie 03, 2009 10:50
autor: di4blos
jeszcze jedna rzecz mnie ciekawi. czy to mozliwe aby silnik po zmianie oleju (z15w40 na 10w40) zaczal ciszej chodzic?? Bo wydaje mi sie ze teraz silnik ciszej chodzi jak jest rozgrzany i nie wiem czy mi sie tylko tak wydaje....

: pt kwie 03, 2009 11:44
autor: KrisXP
Nigdy pod zadnym pozorem nie wolno cofac sie z wyzszego (Gorszego ) oleju na nizszy (lepszy. jesli juz zalales 15w40 to nie powinienes wracac do 10w40. poniewaz silnik sie szybciej wyeksplotuje. kazdry mądrzejszy mechanik ci to powie.

: pt kwie 03, 2009 11:47
autor: maroTdi
KrisXP, a Ty to skad wiesz? z badan jakis? 15tys na mineralu i przejscie na polsynt. wyjdzie tylko silnikowi na dobre.. nigdy to sie nie powinno zalewac mineralny do tdi..

: pt kwie 03, 2009 13:18
autor: Piasek
arwam pisze:mineranly jest dobry do traktora a nie do TDI czy TD
maroTdi pisze:nigdy to sie nie powinno zalewac mineralny do tdi..
No to obaj w wielkim błędzie jesteście. Ja poprzednim (AHU) zrobiłem prawie 350 tyś km na Lotosie Mineralnym 15W-40 i jak po zakupie (i 167 tyś km) brał litr od wymiany do wymiany, tak przy sprzedaży (512 tyś km) brał litr od wymiany do wymiany...
Absolutnie żadnego zużycia silnika - zauważalnego na słuch, zapach, odpalanie, spalanie czy cokolwiek innego.
Ja mam wielki RESPECT dla tego oleju.

P.S.
Skoro producent silnika zaleca stosowanie oleju 505.00 a producent oleju zapewnia iż jego produkt spełnią tą normę - to w czym problem... Wiadomo że w nowy silnik nikt minerala nie wleje... Ale w taki który ma już parę stów nabite... Jeżeli jest taka konieczność i potrzeba - bez obaw można stosować...

: pt kwie 03, 2009 23:33
autor: arwam
Nigdy pod zadnym pozorem nie wolno cofac sie z wyzszego (Gorszego ) oleju na nizszy (lepszy. jesli juz zalales 15w40 to nie powinienes wracac do 10w40. poniewaz silnik sie szybciej wyeksplotuje. kazdry mądrzejszy mechanik ci to powie.
jak się nie znasz to głupot nie gadaj bo ja jakoś do wszystkich swoich leję tylko syntetyki i nie mam żadnych problemów.
Jedyne ryzyko to takię że mogą stwardnieć simerringi i może zacząć lać ale jest to bardzo małe ryzyko.

[ Dodano: 03 Kwi 2009 23:36 ]
Piasek pisze:
arwam pisze:mineranly jest dobry do traktora a nie do TDI czy TD
maroTdi pisze:nigdy to sie nie powinno zalewac mineralny do tdi..
No to obaj w wielkim błędzie jesteście. Ja poprzednim (AHU) zrobiłem prawie 350 tyś km na Lotosie Mineralnym 15W-40 i jak po zakupie (i 167 tyś km) brał litr od wymiany do wymiany, tak przy sprzedaży (512 tyś km) brał litr od wymiany do wymiany...
Absolutnie żadnego zużycia silnika - zauważalnego na słuch, zapach, odpalanie, spalanie czy cokolwiek innego.
Ja mam wielki RESPECT dla tego oleju.

P.S.
Skoro producent silnika zaleca stosowanie oleju 505.00 a producent oleju zapewnia iż jego produkt spełnią tą normę - to w czym problem... Wiadomo że w nowy silnik nikt minerala nie wleje... Ale w taki który ma już parę stów nabite... Jeżeli jest taka konieczność i potrzeba - bez obaw można stosować...
Piasek,

Ja już bym od Ciebie auta nie kupił jak ty takimi rarytasami poisz własne auto Ciekaw jestem jeszcze na jakim paliwie jeździsz

[ Dodano: 03 Kwi 2009 23:42 ]
minerał to tylko do silnika który już jest w agonii i pobiera duże ilości oleju np 1l/1000km
ja do wszystkich aut w rodzinie leję syntetyk i najgorszy silnik bierze 0,5l od wymiany do wymiany czyli od zalania oleju przy wymianie to przed zlaniem przy następnej wymianie ubędzie go na bagnecie 2mm i między wymianami NIE DOLEWAM

: sob kwie 04, 2009 01:31
autor: grandi
arwam dobrze napisał ja nawet w swoim TD leje półsynetyk , co z tego że olej spełnia normy na papierku jak w realu jest inaczej i to w dodatku lotos olej do kosiarek

: sob kwie 04, 2009 08:45
autor: souler
Piasek, a ile lat tym 1z jezdziles? 350tys to kupa kilometrow. jesli robiles kilkadziesiat/kilkaset w ciagu dnia w trakcie jednej jazdy to nie widze problemu, zeby silnik mial sie niemilosiernie zuzyc. zacznij jezdzic na mineralu i robic w roku 10 tys, wiekszosc po miescie, na krotkich odcinkach, z niedogrzanym silnikiem. czasem jeszcze lekko przybutuj zimny silnik i dowiesz sie czy mineral zachowa sie tak samo jak polsyntetyk czy syntetyk. nie wlasciwosci oleju w temp roboczej, ale na zimnym silniku decyduja o zuzyciu silnika. parametry lepkosiowe olei w40 sa bardzo zblizone w temp 100 st.