Strona 1 z 1

co sie mogło stać?

: wt mar 31, 2009 22:15
autor: pawell407
witam
dziś zdjąłem głowice żeby zdiagnozować dziwne stukanie które brzmiało jakby odgłos uszkodzonych szklanek. mimo że szklanki były niedawno wymieniane przejechałem może 6 tyś. na nowych. A po wymianie to niewiele dało dalej to stukanie nie ustępowało więc podejrzenie padło na zawory, że mają luz na prowadnicy okazało się że luz mają ale nie to jest najciekawsze; okazało sie że jedna szklanka (pierwsza od rozrządu) jest wadliwa, w przeciwienstwie do innych jest strasznie miękka i teraz pytanie albo wadliwa szklanka albo zatkany kanał olejowy do tej szklanki? a druga sprawa jest taka że są one strasznie zniszczone co widac na zdjęciach i niech ktoś mnie oświeci czy to kiepska jakość szklanek czy coś innego. Dodam że stare szklanki tak nie wygłądały
Obrazek

vw bora 1.9 tdi pd ajm 2000r 180 tyś Obrazek Obrazek

: wt mar 31, 2009 23:43
autor: Tommi029
lipne szklanki, do zwrotu na gwarancji.
Co prawda z oryginalnymi tez sie tak dzieje ale nie po 6 tys. km.
jaki olej lejesz?

: śr kwie 01, 2009 00:03
autor: pawell407
olej leje castrol edge 5W40.
i najdziwniejsze jest to, że stare szklanki, które nie wiadomo ile czasu siedziały tego nie miały, a nowe po 6tyś tak się zniszczyły. dodam jeszcze, że ciśnienie oleju jest w normie.

: śr kwie 01, 2009 00:30
autor: t0mal
Ciekawi mnie jak wałek wygląda...
Kiedyś w fordzie escorcie :) (taa miałem takie cos) wymieniałem to ładne dołeczki były wykopane w szklankach, ale żeby dwie tak głębokie rysy?

to chyba wałek rozrządu jest papierem sciernym owinięty :crazy:

ps oczywiście szklanki do reklamacji, możesz jechać na polibude jakąś to za piwo majster zbada Ci twardość stali, bedziesz miał czarne na białym, a jak nie to ja moge załatwić badanie :bigok:

[ Dodano: 01 Kwi 2009 00:34 ]
A no i zapomnałem, jakby kanał olejowy do szklanki był zatkany to by wogóle zaworu nie otwierała, jeśli słabe smarowanie od strony wałka to krzywka nosiłaby wyraźne ślady zużycia, byłaby niższa.

: pt kwie 03, 2009 15:06
autor: roman58
Sprawdź oski dźwigienek pompo wtrysków,czy nie wyleciały kołeczki aluminiowe które blokują otwory w tych ośkach bo tam też gubi ciśnienie jak ich nie ma.Tak miałem jak ściągnąłem pokrywę zaworów a tam leżą dwa malutkie wałeczki a to były właśnie zaślepki od tych osi dźwigienek.I musiałem zmienić wałek rozrządu.

: pt kwie 03, 2009 19:59
autor: pawell407
kupiłem nowe szklanki oryginalne INA o takim samym symbolu jaki miały te przed ostatnią wymianą, troche mnie to kosztowało ale nie mam zamiaru jeszcze raz tego rozbierac. A te szklanki co widać na fotkach to były jakieś zamienniki czy coś i widocznie kiepska jakość, jak to mówią "chytry dwa razy traci". Ale ciekawi mnie jedno czemu pierwsza szklanka od rozrządu była mięka a pozostałe nie? czy to przypadek czy coś jest nie tak z głowicą??

[ Dodano: 03 Kwi 2009 20:03 ]
roman58 pisze:Sprawdź oski dźwigienek pompo wtrysków,czy nie wyleciały kołeczki aluminiowe które blokują otwory w tych ośkach bo tam też gubi ciśnienie jak ich nie ma.Tak miałem jak ściągnąłem pokrywę zaworów a tam leżą dwa malutkie wałeczki a to były właśnie zaślepki od tych osi dźwigienek.I musiałem zmienić wałek rozrządu.
sprawdze jutro dzięki za rade