Strona 1 z 1

Niedogrzewający się silnik AXR

: wt mar 31, 2009 22:08
autor: Tony2
Witam, serdecznie.
Wprawdzie na forum ten temat poruszany był dziesiątki razy jednak nie mogę rozwiązać mojego problemu. Objawy były następujące, silnik wolno się nagrzewał i nie mógł złapać 90 stopni, najczęściej w okolicach 80 i to po ok.12 km a w przypadku włączonego ogrzewania na bieg 2 powiedzmy spadało nawet do 70 stopni, lub nie rosło wcale. Czytając wiele postów diagnoza prosta termostat i wedle zaleceń z forum wymieniłem na oryginalny VW Niestety wymiana nie pomogła, dlatego idąc dalej za ciosem wymieniłem czujnik temperatury, również oryginalny z Aso. Ta czynność również nic nie pomogła. Temperatura powietrza jest teraz wyższe a silnik jak nie łapał 90 stopni tak nie łapie. Naddatek zauważyłem iż gdy zjeżdżam z wysokiego i długiego wzniesienia temperatura jeszcze o jakieś 5 stopni (pół kreski) opada na jakiś czas by później powrócić do 85 czy 80. Próbowałem już wszystkiego, nawet ostra, kilku kilometrowa dynamiczna jazda na wysokich obrotach nie pomaga. Płyn chłodniczy również był niedawno wymieniony na koncentrat również zalecany przez Aso. Nie wiem co robić?

Za wszelkie uwagi i sugestie z góry dziękuję.

Re: Niedogrzewający się silnik (Mk4 1.9 AXR)

: śr kwie 01, 2009 00:35
autor: MARTINEZ1027
Tony2 pisze:Witam, serdecznie.
Wprawdzie na forum ten temat poruszany był dziesiątki razy jednak nie mogę rozwiązać mojego problemu. Objawy były następujące, silnik wolno się nagrzewał i nie mógł złapać 90 stopni, najczęściej w okolicach 80 i to po ok.12 km a w przypadku włączonego ogrzewania na bieg 2 powiedzmy spadało nawet do 70 stopni, lub nie rosło wcale. Czytając wiele postów diagnoza prosta termostat i wedle zaleceń z forum wymieniłem na oryginalny VW Niestety wymiana nie pomogła, dlatego idąc dalej za ciosem wymieniłem czujnik temperatury, również oryginalny z Aso. Ta czynność również nic nie pomogła. Temperatura powietrza jest teraz wyższe a silnik jak nie łapał 90 stopni tak nie łapie. Naddatek zauważyłem iż gdy zjeżdżam z wysokiego i długiego wzniesienia temperatura jeszcze o jakieś 5 stopni (pół kreski) opada na jakiś czas by później powrócić do 85 czy 80. Próbowałem już wszystkiego, nawet ostra, kilku kilometrowa dynamiczna jazda na wysokich obrotach nie pomaga. Płyn chłodniczy również był niedawno wymieniony na koncentrat również zalecany przez Aso. Nie wiem co robić?

Za wszelkie uwagi i sugestie z góry dziękuję.

hej. moze autko osiaga swoja temperature czyli okolo 90stopni ale moze poprostu wskaznik wariuje ..... :kac:

: śr kwie 01, 2009 09:29
autor: Furios
jak Ci sie nie dogrzewa to pewnie wiecej paliwa porzera, tak wiec mam pytanie jakie masz spalanie na 100

: czw kwie 02, 2009 06:16
autor: Tony2
Raczej spalanie jest w normie - głównie cykl miejski, a nogi lekkiej raczej nie mam. Spalanie w granicach 6 - 6,7 maksymalnie.

: czw kwie 02, 2009 06:57
autor: Sztomel
Tony2, jak chcesz sprawdzić, która z tych rzeczy co wymieniłeś (termostat lub czujnik temperatury) jest uszkodzona to musisz umówić się z kimś kto ma Vag-Coma i wtedy należy sprawdzić wartości temperatur podawane przez zespolony czujnik G62/G2 a proponuję zrobić odczyty ich wartości najpierw na zimnym silniku przed jego pierwszym uruchomieniem, potem po około 10 minutach normalnej jazdy, w której silnik powinien osiągnąć (właściwą) temperaturę roboczą a ostatnie sprawdzenie gdy zauważysz spadek temperatury na wskaźniku w zegarach;
wartość temperatury dla czujnika G62 (podającego wskazania dla ECU) sprawdza się w bloku 01-Engine, grupa 007, pole 4
wartość temperatury dla czujnika G2 (podającego wskazania na wskaźnik w zegarach) sprawdza się w bloku 17-Instruments, grupa 003, pole 1;
jeśli wskazania z G62 różnią się od wskazań G2 (sprawdzane w tym samym czasie) to uszkodzony jest jeden z tych dwóch czujników temperatury znajdujących się w jednej obudowie,
a jeśli wskazania obydwu pokrywają się ze wskazaniem na wskaźniku zegarów to znaczy, że albo jest uszkodzony nowy termostat albo został Ci sprzedany niewłaściwy dla Twojego silnika - o innej wartości otwarcia i zamknięcia.

: sob kwie 04, 2009 11:49
autor: Tony2
Sztomel dzięki za podpowiedź, wprawdzie przy zimnym silniku wszystko było OK, wskazania obu czujników były równe, ale gdy już był nagrzany po ok 12 km dynamicznej jazdy jeden czujnik pokazuje 78 a drugi 86, a na desce ok 80,jak widać nawet ASO sprzedaje uszkodzone nowe czujniki temperatury. Pozdrawiam,

Niedogrzewający się silnik AXR

: pt lis 08, 2013 22:21
autor: kllimek
Mam ten sam problem dzis podłaczyłem VAG-a i skany zrobile :)
Może ktos zerknąć czy ten czujnik dobrze wskazuje?
Czujnik G62
http://zapodaj.net/e61fe01d43740.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czujnik G2
http://zapodaj.net/1bc8a8d27fecd.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;