Niedogrzewający się silnik AXR

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Tony2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 11:25
Lokalizacja: Szczecin

Niedogrzewający się silnik AXR

Post autor: Tony2 » wt mar 31, 2009 22:08

Witam, serdecznie.
Wprawdzie na forum ten temat poruszany był dziesiątki razy jednak nie mogę rozwiązać mojego problemu. Objawy były następujące, silnik wolno się nagrzewał i nie mógł złapać 90 stopni, najczęściej w okolicach 80 i to po ok.12 km a w przypadku włączonego ogrzewania na bieg 2 powiedzmy spadało nawet do 70 stopni, lub nie rosło wcale. Czytając wiele postów diagnoza prosta termostat i wedle zaleceń z forum wymieniłem na oryginalny VW Niestety wymiana nie pomogła, dlatego idąc dalej za ciosem wymieniłem czujnik temperatury, również oryginalny z Aso. Ta czynność również nic nie pomogła. Temperatura powietrza jest teraz wyższe a silnik jak nie łapał 90 stopni tak nie łapie. Naddatek zauważyłem iż gdy zjeżdżam z wysokiego i długiego wzniesienia temperatura jeszcze o jakieś 5 stopni (pół kreski) opada na jakiś czas by później powrócić do 85 czy 80. Próbowałem już wszystkiego, nawet ostra, kilku kilometrowa dynamiczna jazda na wysokich obrotach nie pomaga. Płyn chłodniczy również był niedawno wymieniony na koncentrat również zalecany przez Aso. Nie wiem co robić?

Za wszelkie uwagi i sugestie z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony czw kwie 02, 2009 08:11 przez Tony2, łącznie zmieniany 1 raz.



MARTINEZ1027
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pt lut 06, 2009 22:46
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Niedogrzewający się silnik (Mk4 1.9 AXR)

Post autor: MARTINEZ1027 » śr kwie 01, 2009 00:35

Tony2 pisze:Witam, serdecznie.
Wprawdzie na forum ten temat poruszany był dziesiątki razy jednak nie mogę rozwiązać mojego problemu. Objawy były następujące, silnik wolno się nagrzewał i nie mógł złapać 90 stopni, najczęściej w okolicach 80 i to po ok.12 km a w przypadku włączonego ogrzewania na bieg 2 powiedzmy spadało nawet do 70 stopni, lub nie rosło wcale. Czytając wiele postów diagnoza prosta termostat i wedle zaleceń z forum wymieniłem na oryginalny VW Niestety wymiana nie pomogła, dlatego idąc dalej za ciosem wymieniłem czujnik temperatury, również oryginalny z Aso. Ta czynność również nic nie pomogła. Temperatura powietrza jest teraz wyższe a silnik jak nie łapał 90 stopni tak nie łapie. Naddatek zauważyłem iż gdy zjeżdżam z wysokiego i długiego wzniesienia temperatura jeszcze o jakieś 5 stopni (pół kreski) opada na jakiś czas by później powrócić do 85 czy 80. Próbowałem już wszystkiego, nawet ostra, kilku kilometrowa dynamiczna jazda na wysokich obrotach nie pomaga. Płyn chłodniczy również był niedawno wymieniony na koncentrat również zalecany przez Aso. Nie wiem co robić?

Za wszelkie uwagi i sugestie z góry dziękuję.

hej. moze autko osiaga swoja temperature czyli okolo 90stopni ale moze poprostu wskaznik wariuje ..... :kac:



Furios
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt sty 23, 2009 23:14
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Furios » śr kwie 01, 2009 09:29

jak Ci sie nie dogrzewa to pewnie wiecej paliwa porzera, tak wiec mam pytanie jakie masz spalanie na 100



Tony2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 11:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tony2 » czw kwie 02, 2009 06:16

Raczej spalanie jest w normie - głównie cykl miejski, a nogi lekkiej raczej nie mam. Spalanie w granicach 6 - 6,7 maksymalnie.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw kwie 02, 2009 06:57

Tony2, jak chcesz sprawdzić, która z tych rzeczy co wymieniłeś (termostat lub czujnik temperatury) jest uszkodzona to musisz umówić się z kimś kto ma Vag-Coma i wtedy należy sprawdzić wartości temperatur podawane przez zespolony czujnik G62/G2 a proponuję zrobić odczyty ich wartości najpierw na zimnym silniku przed jego pierwszym uruchomieniem, potem po około 10 minutach normalnej jazdy, w której silnik powinien osiągnąć (właściwą) temperaturę roboczą a ostatnie sprawdzenie gdy zauważysz spadek temperatury na wskaźniku w zegarach;
wartość temperatury dla czujnika G62 (podającego wskazania dla ECU) sprawdza się w bloku 01-Engine, grupa 007, pole 4
wartość temperatury dla czujnika G2 (podającego wskazania na wskaźnik w zegarach) sprawdza się w bloku 17-Instruments, grupa 003, pole 1;
jeśli wskazania z G62 różnią się od wskazań G2 (sprawdzane w tym samym czasie) to uszkodzony jest jeden z tych dwóch czujników temperatury znajdujących się w jednej obudowie,
a jeśli wskazania obydwu pokrywają się ze wskazaniem na wskaźniku zegarów to znaczy, że albo jest uszkodzony nowy termostat albo został Ci sprzedany niewłaściwy dla Twojego silnika - o innej wartości otwarcia i zamknięcia.


Obrazek

Tony2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 11:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tony2 » sob kwie 04, 2009 11:49

Sztomel dzięki za podpowiedź, wprawdzie przy zimnym silniku wszystko było OK, wskazania obu czujników były równe, ale gdy już był nagrzany po ok 12 km dynamicznej jazdy jeden czujnik pokazuje 78 a drugi 86, a na desce ok 80,jak widać nawet ASO sprzedaje uszkodzone nowe czujniki temperatury. Pozdrawiam,



Awatar użytkownika
kllimek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt lip 20, 2010 20:54
Lokalizacja: LB

Niedogrzewający się silnik AXR

Post autor: kllimek » pt lis 08, 2013 22:21

Mam ten sam problem dzis podłaczyłem VAG-a i skany zrobile :)
Może ktos zerknąć czy ten czujnik dobrze wskazuje?
Czujnik G62
http://zapodaj.net/e61fe01d43740.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czujnik G2
http://zapodaj.net/1bc8a8d27fecd.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości