Strona 1 z 1

Turbina i prawdopodobnie zapieczone kierownice

: wt mar 31, 2009 20:27
autor: Kamil81Waw
Witam serdecznie.
Golf MK3 TDI AFN 97r

Zwracam sie z prośbą o pomoc, w połowie lutego zdecydowalem sie na diagnoze mojego silnika ponieważ ciągle i ciągle pojawiał sie "notlauf"
Pojechałem do jednego z warszatatow specialicującego sie w turbinach, po diagnostyce Pan powiedział ze mam do czyszczenia turbine. Cena-350. Po rozebraniu jej dostałem telefon z informacją ze mojej turbiny nie da sie wyczyscic bądz zregenerowac.
Zaoferowano mi zregenerowaną turbinkę od AWX-a, ok zgodziłem sie. Wymiana + turbina kosztowały mnie 1600zł :grrr:

Miało byc juz dobrze.... ale.. Po tygodniu i około 400 przejechanych kilometrach - Kolejny notlauf. Wrociłem do warsztatu, panowie wymienili gruche na nową.

I znowu miało byc dobrze... po 2 tygodniach ponowne notlauf-y, pomyslałem ze skoro mam juz zregenerowaną turbine i nową gruche na niej to nie moze byc jej wina wiec wymieniłem N75 i prawie całą instalacje podcisnienia (N75 + wężyki 280zł) :grrr: - nic nie pomogło jak przeładowywało tak przeładowuje w dalszym ciągu.

Wróciłem po raz 2 do Pana mechanika, diagnoza - przeładowane turbo, przyczyna zapieczone kierownice. W tym momencie od wymiany (na zregenerowaną turbine) przejechałem niecałe 1000 km. Ciekawe dlaczego tak szybko kierownice sie zapiekły.

Teraz po wyczyszczeniu turbiny jeszcze nie bylo zadnego notlauf-u ale ja juz czuje ze powoli zaczyna przeładowywac. Silnik im wiecej dni po wizycie w warszatacie pracuje jakby coraz ciężej i głosniej, tak jak to miało miejsce przed czyszczeniem kierownic.

Co może być przyczyną zapiekania sie kierownic?

Po zdjęciu węża prowadzącego od intercoolera do silnika zauważylem ze w srodku rury na jej sciankach sa slady oleju. Czy to jest prawidłowe?
Bardzo proszę was o rade bo mi forsa i pomysły już się skończyły.
Obrazek
Obrazek

: wt mar 31, 2009 20:30
autor: piter_s
może map sensor świruje, a co do oleju to troszkę może byc.

: wt mar 31, 2009 20:35
autor: Kamil81Waw
piter_s pisze:może map sensor świruje, a co do oleju to troszkę może byc.
Nie jestem w temacie, co to jest map sensor?

: wt mar 31, 2009 20:51
autor: piter_s
Kamil81Waw pisze:
piter_s pisze:może map sensor świruje, a co do oleju to troszkę może byc.
Nie jestem w temacie, co to jest map sensor?
czujnik ciśnienia doładowania, wiem ze były dwie opcje w afn, w sterowniku lub na rurze ciśnieniowej.
jak idzie wężyk do podszybia, tam jest sterownik i wężyk jest podpięty do niego to map sensor jest w ecu.
sprawdzić ten wężyk czy jest ok.

: wt mar 31, 2009 20:51
autor: sagon
Kamil81Waw pisze:Co może być przyczyną zapiekania sie kierownic?
Jeżeli masz katalizator,to koniecznie go wytnij.Jest częstą przyczyną takiego stanu rzeczy.

Ja proponuje zrobić logi dynamiczne doładowania turbiny,czyli podłączyć vaga.Raczej wątpię,że to wina map sensora.Ale idzie go sprawdzić montując wskaznik doładowania.
Porównujesz wskazania z wskazaniami vaga i wtedy wiesz co się wysrało.
Często wariują,ale te nowsze,gdyż są narażone na bezpośrednie działanie oleju,co powoduje ich zabrudzenie i w konsekwencji zły odczyt ciśnienia.

[ Dodano: 31 Mar 2009 20:56 ]
W golfach map sensory wbudowane były w komputer.Na rurze montowane były między innymi w passatach.

: wt mar 31, 2009 21:28
autor: Kamil81Waw
Jutro pojadę na wycięcie katalizatora.
Sprawdziłem, wąż podcisnienia idzie do podszybia, kiedy go dotknąłem zszedł z krućca prawie bez oporu, jutro postaram sie zapodać tam jakis cybant, bedzie ciezko bo jest tam bardzo mało miejsca.

: wt mar 31, 2009 23:13
autor: Adamm
jedno mnie tylko zastanawia, wsadziles wieksze turbo bez korekty softu??

: wt mar 31, 2009 23:20
autor: t0mal
Dodam, że jak już tak robisz wszystko na całego to sprawdź wtryski, jeśli źle rozpylają to niedokładnie spala się paliwo, pojawia się sadza i zapieka kierownice, tak samo może być po "ruskiej ropie"

[ Dodano: 31 Mar 2009 23:22 ]
jakiś malutki akumolatorek masz :) jak Ci pali na nim?

: śr kwie 01, 2009 19:56
autor: Kamil81Waw
Adamm pisze:jedno mnie tylko zastanawia, wsadziles wieksze turbo bez korekty softu??
Pan mechanik (rogalotti) nic nie mówił o koniecznosci korygowania softu, wiec trudno mi ocenić czy czy była/jest ona konieczna.

[ Dodano: 01 Kwi 2009 20:03 ]
t0mal pisze:Dodam, że jak już tak robisz wszystko na całego to sprawdź wtryski, jeśli źle rozpylają to niedokładnie spala się paliwo, pojawia się sadza i zapieka kierownice, tak samo może być po "ruskiej ropie"

[ Dodano: 31 Mar 2009 23:22 ]
jakiś malutki akumolatorek masz :) jak Ci pali na nim?

Akumulator mam 61 lub 62 ah jeszcze w miarę nowy, na "ruskiej" ropie nie jeżdzę, auto pali nawet w najwieksze mrozy z półobrotu :D Dodam jeszcze ze ma przejechane 252000KM i nie za bardzo wiek jak sprawdzic czy wtryski sa w dobrym stanie.

: śr kwie 01, 2009 20:03
autor: sagon
Po takim zabiegu niepotrzebna jest korekta softu.To nie 216tki.

: ndz kwie 05, 2009 23:26
autor: Kamil81Waw
sagon pisze:
Kamil81Waw pisze:Co może być przyczyną zapiekania sie kierownic?
Jeżeli masz katalizator,to koniecznie go wytnij.Jest częstą przyczyną takiego stanu rzeczy.

Ja proponuje zrobić logi dynamiczne doładowania turbiny,czyli podłączyć vaga.Raczej wątpię,że to wina map sensora.Ale idzie go sprawdzić montując wskaznik doładowania.
Porównujesz wskazania z wskazaniami vaga i wtedy wiesz co się wysrało.
Często wariują,ale te nowsze,gdyż są narażone na bezpośrednie działanie oleju,co powoduje ich zabrudzenie i w konsekwencji zły odczyt ciśnienia.

[ Dodano: 31 Mar 2009 20:56 ]
W golfach map sensory wbudowane były w komputer.Na rurze montowane były między innymi w passatach.
Po kilku dniach i wycieczce w polskie góry muszę powiedzieć ze problemy odeszły w niepamieć, silnik pracuje bardzo równo po wycięciu KATALIZATORA!!
Wielkie dzięki za podpowiedz masz plusa.