Strona 1 z 2

Dziwne zachowanie silnika potrzebuje porady

: wt mar 31, 2009 10:32
autor: BaTToR
Witam, mam taki problem iż przy wyższych obrotach silnika AGR w moim Golfie MK4 2000r. 1,9 TDi 90ps są skoki mocy np w miarę wzrastania obrotów czuć że raz ciągnie mocniej za sekundę słabnie znowu mocniej i znowu słabnie w niższych partiach obrotów wszystko jest ok, zdążyłem wczoraj zrobić logi turbawki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bee ... c3432.html , przed testem nie było żadnych błędów ale po teście były następujące
19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
P3105 - 35-00 - -
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
P1549 - 35-10 - - - Intermittent
17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground
P1441 - 35-00 - -
Wężyki sprawdzałem, N75 dochodzi do niego napięcie podłączałem go na krótko i chodzi, grupa 011BS Ecu przełącza z On na OFF ale sztanga od turbiny się nie rusza więc ją wyjąłem i sprawdziłem trochę ciężko chodzi ale chodzi.
Dodam jeszcze że samochód ma przejechane 178000 km i jest to oryginalny przebieg pali po mieście około 5L/100.
Prosiłbym o jakąś podpowiedź co jeszcze sprawdzić

: wt mar 31, 2009 11:35
autor: Adamm
BaTToR, faluje Ci doladowanie pewnie przez uszkodzony n-75

zmostkuj wezyki czerwoy i niebieski w oryginale ( ten ktory idzie do metaloweg okrucca w n-75 i tego ktory wychodzi pod katem 90 st wzgledem osi zaworu) i sie przejedz, jesli nie bedzie falowania wymien n-75

: pt kwie 03, 2009 13:58
autor: BaTToR
Wymieniłem zaworek N75 na nowy polepszyło się ale jeszcze jest efekt falowania mocy silnika ale mniejszy :grrr: , na połączonych przewodach na krótko był troszkę słabszy ale przyśpieszał równomiernie może mi ktoś powiedzieć jak wyregulować sztangę od turbiny może ktoś tam coś przestawił, rozregulował nie wiem co jeszcze zrobić POMOCY !!! Liczę na was drodzy forumowicze :bigok:

: pt kwie 03, 2009 16:16
autor: Spoiler01
BaTToR pisze:przed testem nie było żadnych błędów ale po teście były następujące
19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
P3105 - 35-00 - -
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
P1549 - 35-10 - - - Intermittent
17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground
P1441 - 35-00 - -
Po wymianie n75 dalej wywala błędy?

: pt kwie 03, 2009 16:55
autor: BaTToR
Sprawdziłem teraz i nie ma błędów

: ndz kwie 05, 2009 13:37
autor: darko_ch
witam

kolego BaTToR mam ten sam problem co opisujesz wczoraj mi sie to stało o wyleciał mi wąż od intercoolera (puściła mi opaska na wężu i zleciał przy dodawaniu gazu) założyłem jeszcze raz zacisnąłem mocno i moc jest :) zobacz u siebie też

pozdrawiam

: ndz kwie 05, 2009 21:52
autor: BaTToR
Sprawdziłem wszystkie przewody i wszystkie są ok :bajer: , niech mi ktoś podpowie jak sprawdzić ustawienie sztangi od turbiny bo tak mi się zdaje że tam może być coś nie tak :chytry:

: ndz kwie 05, 2009 22:25
autor: Adamm
BaTToR, ale w 1Z sie nie reguluje sztangi

: ndz kwie 05, 2009 22:50
autor: Gitner
Adamm pisze:BaTToR, ale w 1Z sie nie reguluje sztangi
Przeca on o AGR pyta :grin:

: ndz kwie 05, 2009 23:09
autor: Sztomel
przy turbinie niczego nie ruszaj bo błędy wyskoczyły tylko z winy elektryki i wyglądają tak jakbyś mył silnik karcherem bo nastąpiło zwarcie istotnych elektrozaworów sterowania turbiną, klapą gaszącą i zaworu EGR albo chwilowe odcięcie ich zasilania, mam nadzieję, że filtry paliwa i powietrza są zmienione, przejedź się jeszcze raz i sprawdź czy jakieś błędy ponownie się pojawiły a po sprawdzeniu i wykasowaniu błędów napisz co się dalej dzieje.

: pn kwie 06, 2009 08:05
autor: Adamm
Gitner, AGR tak samo :P

: pn kwie 06, 2009 10:30
autor: BaTToR
Jak narazie nie ma żadnych błędów ale ciągle faluje to doładowanie, zaworek odpada bo kupiłem nowy, przewody sprawdzone, napięcie do zaworka też dochodzi więc gdzie teraz szukać ??

: pn kwie 06, 2009 13:57
autor: darko_ch
witam raz jeszcze
mój problem sie jednak nie skończył na włożeniu węża dolotowego i zaciśniecia go opaską metalową. niestety po przejechaniu wywaliło mi znów wąż. zatrzymałem sie skręciłem raz jeszcze na maxa ale po uruchomieniu i nie ma wcale mocy coś przy dodawaniu gazu słychać jakby powietrze gdzieś zasysał. czy olej w rurze dolotowej intercoolera w małej ilości to normalne??

: pn kwie 06, 2009 15:34
autor: BaTToR
Olej w rurze dolotowej to normalne musisz sprawdzić wszystkie połączenia czy gdzieś jeszcze się nie rozszczelniło, ale chciałem nadmienić że w tym poście chyba zajmujemy się moim problemem :goof: