Strona 1 z 1

Dużo pali po naprawie TDI 1Z

: pt mar 27, 2009 22:24
autor: shaggysasiad
Witam, mam problem, co prawda z Seatem ale widzę po wypowiedziach że na tym forum uzyskam raczej konkretną pomoc, więc postanowiłem spróbować. Zaczęło się od tego że TDI 1Z bardzo kiepsko odpalał, musiałem odłączać czujnik od świec, grzać ok 10 sekund i po konkretnym zakopceniu odpalał, zdjąłem więc głowice, okazało się że zawory mają luz w prowadnicach, wymieniłem prowadnice, doszlifowałem i dotarłem zawory, sprawdziłem wtryski, trzymają ok 195barów, więc książkowo, poskładałem wszystko i nadal nie odpalał jak powinien, ustawiłem zapłon na Vagu na ok 048, taki parametr znalazłem na Waszym forum. Po ustawieniu zapłonu pali na dotyk, czy zimny czy ciepły, przyspieszenie ma całkiem niezłe, ciśnienie na cylindrach książkowe. Po całym zabiegu pojawił się problem ze spalaniem, przed naprawą palił w mieście ok 6-7litrów, na chwilę obecną pali 9-10 litrów więc zdecydowanie za dużo, co może być przyczyną tak nagłej zmiany w spalaniu. Mam Vaga od niedawna i nie wiem jakie parametry mógłbym sprawdzić żeby stwierdzić przyczynę, i jakie powinny być parametry w danych polach. Proszę o pomoc bo brakuje mi pomysłów. Dodam jeszcze że auto sprowadziłem z Niemiec z Boxem, którego zdemontowałem ale od jego demontażu do naprawy głowicy palił jak już napisałem 6-7litrów w mieście. Z góry dziękuje za pomoc.

: pt mar 27, 2009 22:32
autor: edzio
jaka dawka ? znajdziesz w bloku 1

: pt mar 27, 2009 22:39
autor: Adamm
vag com --> silnik -- > mess blocks --> grupa 001 --> pozycja 02 ---> dawka paliwa na cieplym silniku ma byc ok 4,4 (przy ok 80 - 90 st)

: sob mar 28, 2009 13:43
autor: shaggysasiad
Sprawdziłem właśnie - przy temp. silnika 89,1st C i obrotach 903obr/min ma dawkę 3,2mg/R. Jak mogę ją zwiększyć na 4,4mg/R jak pisałeś?? Czy za mała dawka może mieć wpływ na tak duże spalanie??

: sob mar 28, 2009 15:51
autor: damcio151
shaggysasiad pisze:Sprawdziłem właśnie - przy temp. silnika 89,1st C i obrotach 903obr/min ma dawkę 3,2mg/R
nie jest aż tak duża ...
shaggysasiad pisze:Jak mogę ją zwiększyć na 4,4mg/R
zmniejszyć ;)
shaggysasiad pisze:Czy za mała dawka może mieć wpływ na tak duże spalanie??
nie taka ...
jakie wartości temp. są w grupie 007 ? jak wyglądają korekcje w 013 ?

: sob mar 28, 2009 16:09
autor: shaggysasiad
Może byłoby dobrze jakbyś napisał mi jakie bloki będą miały z tym związek a wrzuce moje wyniki na forum??

: sob mar 28, 2009 16:18
autor: damcio151
shaggysasiad pisze:Może byłoby dobrze jakbyś napisał mi jakie bloki będą miały z tym związek a wrzuce moje wyniki na forum??
001 007 013

: sob mar 28, 2009 20:14
autor: edzio
zrób jeszcze blok ''0"jak możesz.

: sob mar 28, 2009 20:49
autor: shaggysasiad
Grupa 001 blok1 = 903obr/min; blok2 = 3,4mg/R; blok3 = 1.380V; blok4 = 85,5st C

Grupa 007 blok1 = 43,2st C; blok2 = pusty; blok3 = 32,4st C; blok4 = 85,5st C

Grupa 013 blok1 = -0,28mg/R; blok2= -0,07mg/R; blok3 = -0,54mg/R; blok4 = pusty

Takie wyniki pokazał VAG, jakby był potrzebny pomiar innych bloków poza 000 - bo ten wrzuce jutro, jak spiszę, napiszcie a wrzuce na forum, wielkie dzięki za pomoc.

: sob mar 28, 2009 21:15
autor: edzio
grupa 001 blok 3 ,ale tylko włączony zapłon,silnik nie pracuje.Interesuje mnie ta wartośc .

: sob mar 28, 2009 21:17
autor: piter_s
niby wszystko ok
pokaż ten 000.
co do kata to w 1Z jaki nie podpinałem to wszystkie maja dość opóźniony kąt ok 30-40st.
dawka 3,2 czy 4mg to nie ma praktycznie różnicy w spalaniu, ale ja sie juz przekonałem że nie dogrzany silnik potrafi łyknąć nawet do 8l, osobiście jeżdzę na krótkich odcinkach i spalanie zimą mam ok 7.5, w trasie duzo mniej.

: sob mar 28, 2009 21:24
autor: edzio
piter_s pisze:niby wszystko ok
.
a co sądzisz o wartości grupa001 blok 3 (1.380V)

: sob mar 28, 2009 21:28
autor: piter_s
edzio pisze:
piter_s pisze:niby wszystko ok
.
a co sądzisz o wartości grupa001 blok 3 (1.380V)
że wszystko jest ok

[ Dodano: Sob Mar 28, 2009 20:29 ]
1,35 do 2,10v oczywiście na działającym silniku

: sob mar 28, 2009 22:42
autor: shaggysasiad
Wielkie dzięki za skontrolowanie tego co wrzuciłem, jutro dorzucę blok 000 i sprawdzę napięcie na zgaszonym silniku. Jakby przyszła Wam jeszcze jakaś możliwość do sprawdzenia będę wdzięczny.

[ Dodano: 29 Mar 2009 17:38 ]
Sprawdziłem dzisiaj 000 i pokazał takie parametry:
blok1 = 043, blok2 = 044, blok3 = 000, blok4 = 020, blok5 = 097, blok6 = 200, blok7 = 071, blok8 = 137, blok9 = 147, blok10 = 104

Grupa 001 na zgaszonym silniku:
blok1 = pusty, blok2 = pusty, blok3 = 0,680V, blok4 = 84,7st C

Nie wiem czy blok3 nie ma za małej wartości, znamionowo pod oknem jest napisane że powinien mieścić się w granicach 1,35V - 2,1V, ale nie wiem czy dotyczy to też wyłączonego silnika.

[ Dodano: 03 Kwi 2009 21:36 ]
Wielkie dzięki, okazało się że była lekko wydmuchana uszczelka pod EGR, była lekka poprawa, dodatkowo okazało się że mój silnik lubi lekko opóźniony zapłon, ustawiłem na 038 i pali prawie jak przed naprawą, poczekam co będzie działo się dalej. Jeszcze raz dzięki, dopisałem Wam punkty do pomocy.