Strona 1 z 1

upocona część turbiny?

: pt mar 27, 2009 14:25
autor: piotrekgal
Dostrzeglem olej w zaznaczonych miejscach na zdjeciach, czy to okrutny symbol konczacej sie turbiny? Czy czegos innego, gdzie problem? Koniec turbiny mysle, ze raczej niemozliwy bo turbina dalej pompuje 1,4bara ( zawor upustowy zapieczony, niedlugo przedmucham ) nie kopci, zdejmowalem ta rure gumowa ktorej zreszta i na zdjeciu nie ma to jest sucha bez oleju. Olej ogolnie lubi popijac. Na 6.000km z 1l wzial :crazy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: pt mar 27, 2009 16:18
autor: t0mal
To niekoniecznie jest padnięte turbo, możesz mieć uszczelniacze zaworów do wymiany, zwróć uwagę, czy po dłuższym postoju przy odpaleniu nie dymi spalonym olejem (siwo-niebieski dym).

Przy padniętej sprężarce bedzie puszczał niebieską chmurkę przy przegazówce, u mnie dodatkowo turbo gwizdało pod obciążeniem.

: pt mar 27, 2009 16:47
autor: piotrekgal
Jezeli chodzi o odpalanie to nie ma problemu, tzn przy nizszych temperaturach przy odpalaniu pierwszym w ciagu dnia to zakopci i zatelepie bo swieczki do wymiany mam.

: pt mar 27, 2009 17:05
autor: abrams
koło 30 zl jakiś warsztat weźmie za wymianę uszczelniaczy ... potem zobacz jaki efekt jaki olej używasz ?

: pt mar 27, 2009 17:25
autor: piotrekgal
Hm,
mam mobil 1 super s 10W/40

: sob mar 28, 2009 01:41
autor: grandi
Olej 10w40 GULF

U mnie to samo było

Obrazek

Obrazek

Po wymianie uszczelniaczy

Obrazek

W muszli było trochę oleju , proponuje wytrzeć dokładnie Turbo zobaczyć czy nie ma oleju w filtrze powietrza -wsadzić rękę w rurę po wymianie uszczelniaczy powinno być ok

: sob mar 28, 2009 11:47
autor: piotrekgal
grandilodz w takim razie mysle, ze masz racje bo widze objawa identyczna, zaraz wyskocze do samochodu i ocenie jak sie ma rura od filtra powietrza.
Czy wymiana uszczelniaczy moze pozytywnie wplynac na ilosc pobieranego oleju?

: sob mar 28, 2009 13:52
autor: grandi
Ja tak na 10 tys dolewam około 0,5 L ojeju

: sob mar 28, 2009 16:06
autor: abrams
grandilodz pisze:Ja tak na 10 tys dolewam około 0,5 L ojeju
co 10 tyś to się chyba olej wymienia a nie dolewa ;)

: sob mar 28, 2009 19:44
autor: grandi
Ja tak na 10 tys dolewam około 0,5 L ojeju

: sob mar 28, 2009 20:05
autor: Dj Darecki
abrams pisze:koło 30 zl jakiś warsztat weźmie za wymianę uszczelniaczy ..
Tak tanio? chyba 130?

POzdraVWiam

: sob mar 28, 2009 20:30
autor: piotrekgal
Dj Darecki pisze:
abrams pisze:koło 30 zl jakiś warsztat weźmie za wymianę uszczelniaczy ..
Tak tanio? chyba 130?

POzdraVWiam

no wlasnie mnie tez zdziwilo takie koszta, wie ktos ile ta przyjemnosc kosztuje ?

: pn mar 30, 2009 11:26
autor: grandi
Moja rada jak dawno nie zmieniałeś uszczelki pod głowicą zmień ją przy okazjo uszczelniacz i świece żarowe to jedna robota

: pn mar 30, 2009 11:31
autor: piotrekgal
grandilodz pisze:Moja rada jak dawno nie zmieniałeś uszczelki pod głowicą zmień ją przy okazjo uszczelniacz i świece żarowe to jedna robota
no uszczelka to nie wymieniana ho ho ...ale niby metalowe one sa wiec czy mus ja zmieniac? fakt, ze uszczelke pod pokrywa zaworow na pewno mam stuknieta bo blok tak z prawej strony jest orzygany olejem ale to juz stary temat.