Strona 1 z 2

Drgania podczas przyspieszania, czy to pompowtryski

: pt mar 27, 2009 10:02
autor: trefil
Witam,
auto szarpie/drga podczas przyspieszania na 3,4,5,6 biegu i tylko jak się rozgrzeje. Dodaje logi z bloku 13 i 23, proszę o ocenę
13

Group A: '013
Cyl 1 Cyl 2 Cyl 3 Cyl 4
TIME -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H
MARKER STAMP mg/R mg/R mg/R mg/R
0.01 -2.19 0.42 1.51 0.31
0.40 -2.16 0.40 1.51 0.31
0.80 -2.09 0.38 1.48 0.28
1.18 -2.16 0.31 1.51 0.16
1.58 -2.16 0.31 1.51 0.16
1.98 -2.16 0.31 1.51 0.16
2.38 -2.16 0.31 1.51 0.16
2.78 -2.16 0.31 1.51 0.16
3.17 -2.16 0.31 1.51 0.16
3.57 -2.16 0.31 1.51 0.16
3.97 -2.16 0.31 1.51 0.16
4.37 -2.16 0.31 1.51 0.16
4.77 -2.16 0.31 1.51 0.16
5.15 -2.16 0.31 1.51 0.16
5.55 -2.16 0.31 1.51 0.16
5.95 -2.16 0.31 1.51 0.16
6.35 -2.16 0.31 1.51 0.16
6.75 -2.16 0.31 1.51 0.16
7.13 -2.16 0.31 1.51 0.16
7.53 -2.16 0.31 1.51 0.16
7.92 -2.16 0.31 1.51 0.16
8.32 -2.16 0.31 1.51 0.16
8.72 -2.16 0.31 1.51 0.16
9.10 -2.16 0.31 1.51 0.16
9.50 -2.16 0.31 1.51 0.16
9.88 -2.16 0.31 1.51 0.16
10.28 -2.16 0.31 1.51 0.16
10.69 -2.16 0.31 1.51 0.16
11.08 -2.16 0.31 1.51 0.16
11.48 -2.16 0.31 1.51 0.16
11.87 -2.16 0.31 1.51 0.16
12.27 -2.02 0.47 1.36 0.19
12.67 -1.91 0.52 1.27 0.09
13.07 -1.84 0.59 1.22 0.05
13.47 -1.93 0.54 1.46 0.02
13.85 -2.12 0.33 1.91 0.02
14.25 -2.33 0.26 2.12 0.02
14.64 -2.42 0.21 2.24 0.00
15.04 -2.49 0.26 2.31 0.00
15.44 -2.54 0.26 2.33 0.00
15.84 -2.59 0.28 2.31 0.02
16.24 -2.54 0.31 2.19 0.00

23

Group A: '023
(no units) (no units) (no units) (no units)
TIME
MARKER STAMP
0.00 7.0 11.0 -4.0 43.0
0.40 8.0 14.0 -5.0 45.0
0.80 8.0 12.0 -4.0 42.0
1.18 10.0 14.0 -5.0 45.0
1.58 10.0 14.0 -4.0 46.0
1.97 5.0 16.0 -4.0 45.0
2.37 5.0 11.0 -3.0 44.0
2.77 8.0 8.0 -1.0 46.0
3.17 6.0 11.0 -6.0 44.0
3.57 5.0 10.0 -7.0 43.0
3.95 5.0 12.0 -6.0 45.0
4.35 7.0 11.0 -5.0 44.0
4.75 7.0 9.0 -4.0 40.0
5.15 8.0 12.0 -6.0 41.0
5.55 8.0 12.0 -3.0 40.0
5.93 9.0 11.0 -4.0 43.0
6.33 8.0 11.0 -3.0 43.0
6.73 4.0 9.0 -6.0 42.0
7.13 7.0 12.0 -6.0 39.0
7.53 8.0 11.0 -6.0 38.0
7.92 6.0 8.0 -5.0 40.0
8.32 4.0 8.0 -6.0 41.0
8.72 5.0 7.0 -8.0 42.0
9.12 6.0 7.0 -7.0 42.0
9.52 6.0 9.0 -7.0 43.0
9.90 4.0 10.0 -6.0 44.0
10.30 6.0 8.0 -2.0 41.0
10.68 7.0 9.0 -2.0 41.0

: pt mar 27, 2009 14:20
autor: czyzaczek
Przy jakiej temperaturze silnika robiłeś te logi?

Ja bym zaczął od zdjęcia pokrywy zaworów i sprawdzenia okablowania przy pompkach, bo masz dość duży BIP na 4 cylindrze.

Korekcja na dwóch pompkach też już spora.... Ale zacznij od okablowania. I wrzuć logi czy się poprawiło w 023.

: pt mar 27, 2009 14:58
autor: trefil
czyzaczek pisze:Przy jakiej temperaturze silnika robiłeś te logi?

Ja bym zaczął od zdjęcia pokrywy zaworów i sprawdzenia okablowania przy pompkach, bo masz dość duży BIP na 4 cylindrze.

Korekcja na dwóch pompkach też już spora.... Ale zacznij od okablowania. I wrzuć logi czy się poprawiło w 023.
Temperatura 80 stopni, więcej nie chce podejść, jutro sprawdzę te kable. Czy jak zdejmę tą pokrywę to trzeba nowej uszczelki?

: pt mar 27, 2009 15:12
autor: czyzaczek
Jak przeżyje zdejmowanie, tzn. nie uszkodzisz jej to nie będzie nowa potrzebna....

: pn mar 30, 2009 22:54
autor: roman58
Pompo wtryski.
Na kanale 18 - powinien być status pompo-wtryskiwaczy. 0 - jest O.K. natomiast każda inna liczba oznacza uszkodzenie pompo-wtryskiwacza, przerwę w ciągłości obwodu, braki paliwa, powietrze w układzie paliwowym.

: śr kwie 01, 2009 11:37
autor: trefil
roman58 pisze:Pompo wtryski.
Na kanale 18 - powinien być status pompo-wtryskiwaczy. 0 - jest O.K. natomiast każda inna liczba oznacza uszkodzenie pompo-wtryskiwacza, przerwę w ciągłości obwodu, braki paliwa, powietrze w układzie paliwowym.
Sprawdziłem blok 18 i są same 0, ciekawe czy to dwumas jest przyczyna tych drgań podczas przyspieszania. Dziwi mnie tylko, że te drgania wystepują dopiero po rozgrzaniu silnika.

: śr kwie 01, 2009 13:47
autor: czyzaczek
Sprawdziłeś okablowanie?

: śr kwie 01, 2009 14:31
autor: trefil
niby z kablami wszystko ok, chyba że gdzieś jeszcze te kable posprawdzać

: pt kwie 03, 2009 15:26
autor: roman58
Może słabe ciśnienie na pompie zasilającej,jak masz manometr to możesz sprawdzić.

Tu masz foto.
Obrazek

: wt kwie 07, 2009 09:36
autor: Dodi79
u mnie przyczyną drgan podczas przyspieszania okazały się przeguby wewnętrzne...

: wt kwie 07, 2009 11:42
autor: lebiodek
Witam,
u mnie też był to przegub wewnętrzny prawy. Po wymianie jak rękę odjął :grin:

: wt kwie 07, 2009 11:45
autor: Dodi79
to jest własnie bolączka nowszych TDI , moment obrotowy jest coraz wiekszy a technologia nadal ta sama co przed laty i bardzo czesto własnie te przeguby (wewnetrzne) sie wyrabiaja... a objawy podobne do padajacej "dwumasy"

: wt kwie 07, 2009 14:11
autor: Gebi
ja mam ten sam problem, dodam tylko że mam ALH na pompie więc chyba to te zakichane przeguby, i też mam te objawy podczas przyspieszania no i tylko w trasie jak już dobrze auto się rozgrzeje (po kilkudziesięciu kilometrach), czasem to zanika by potem znów powrócić??? jak sprawdzić ewentualnie, który przegub do wymiany?

: wt kwie 07, 2009 14:58
autor: Dodi79
wyjmij ten co sie łatwiej wyjmuje czyli z długieł półosi, jak bedzie zły to napewno i drugi juz jest nietęgi... lepiej dwa wymienic...