Strona 1 z 1

Wymiana rolki napinacza paska wieloklinowego

: czw mar 26, 2009 18:03
autor: TDIoman
Witam. Ma problem w moim mk3, muszę wymienić rolkę napinacza paska wieloklinowego, czy da się to zrobić bez kanału ? jak to odkręcić ? może ktoś wymieniał i podpowie jak to wygląda ? jest to silnik 1Z. Z góry dziękuje za wszytskie info.
pozdrawiam

: czw mar 26, 2009 18:35
autor: To_mas
przecież ta rolka jest widoczna od góry po co Ci kanał ?
(chyba ze myslę nie o tej co autor tematu )

: czw mar 26, 2009 19:22
autor: GSOWIEC
TDIoman pisze:czy da się to zrobić bez kanału ? jak to odkręcić ? może ktoś wymieniał i podpowie jak to wygląda ?
Z kanału, ciężko będzie to zrobić :grin: Zaopatrz się w jakąś breszkę lub długi śrubokręt, podważ rolkę, zdejmij pasek. Potem wykręcasz rolkę i zakładasz nową.
15 minut roboty. :bigok:

: czw mar 26, 2009 20:50
autor: piter_s
dokładnie, od góry wszystko zrobisz, rolkę odciągniesz kluczem wsadzając go na pręt rolki.

: czw mar 26, 2009 21:06
autor: TDIoman
dzięki.
Czyli nie trzeba luzować alternatora ?.
Wkładam klucz lub śrubokręt, podważam rolkę, zdejmuje na bok pasek i odkręcam

: czw mar 26, 2009 21:35
autor: marrcin

: czw mar 26, 2009 21:58
autor: Razal
TDIoman pisze:dzięki.
Czyli nie trzeba luzować alternatora ?.
Wkładam klucz lub śrubokręt, podważam rolkę, zdejmuje na bok pasek i odkręcam
Dokładnie tak.
Alternator zostawiasz w spokoju :-)

: pt mar 27, 2009 00:09
autor: To_mas
TDIoman pisze:Wkładam klucz lub śrubokręt, podważam rolkę, zdejmuje na bok pasek i odkręcam
tylko ze tak łatwo to ona nie idzie 3a albo mieć długi klucz albo sie wysilić szczólnie by potem pasek nałożyć :P

Re

: pt mar 27, 2009 08:38
autor: Razal
To_mas pisze:
TDIoman pisze:Wkładam klucz lub śrubokręt, podważam rolkę, zdejmuje na bok pasek i odkręcam
tylko ze tak łatwo to ona nie idzie 3a albo mieć długi klucz albo sie wysilić szczólnie by potem pasek nałożyć :P
Hehh no tak dokładnie, a napinacz trzyma mocno... Ale spokojnie przy odrobinie wysiłku idzie to bez problemu zdjąć i założyć. Dobrze mieć coś dłuższego jak kluch co byś sobie zrobił dłuższą dźwignię - mniej siły będzie potrzebne do użycia, a i lepszą kontrolę będziesz miał nad tym prętem...

: pt mar 27, 2009 09:56
autor: prusax
jak już ściągniesz rolkę to wyjmij pręt na którym ona pracuje i nasmaruj go, tam lubi popiskiwać i blokować ramię

: pt mar 27, 2009 10:05
autor: Robertuss
GSOWIEC pisze:Zaopatrz się w jakąś breszkę lub długi śrubokręt
albo klucz typu "żabka" :)

: pt mar 27, 2009 15:25
autor: kkolekk
lebszy dostęp będziesz miał po ściągnięciu obudowy filtra powietrza

: pt mar 27, 2009 15:30
autor: Pruszkowiak
Razal pisze:Dobrze mieć coś dłuższego jak kluch co byś sobie zrobił dłuższą dźwignię - mniej siły będzie potrzebne do użycia, a i lepszą kontrolę będziesz miał nad tym prętem...
To wynika z prawa fizyki (siła razy ramię)=moment

Im dłuższe ramie tym większym momentem można zadziałać na napinacz i łatwiej go będzie odciągnąć.Ja dobre narzędzia się weźmie to góra 15 minut i rolka zmieniona :bigok:

: sob mar 28, 2009 08:08
autor: jaszczur
Pruszkowiak pisze:Ja dobre narzędzia się weźmie to góra 15 minut i rolka zmieniona
dokładnie dlatego breszka jest wskazana