Strona 1 z 2

sucha miska olejowa do AFNa

: śr mar 25, 2009 00:15
autor: witek-b5
na początek wkleje cytat: "W autach wyczynowych stosowana jest tzw. sucha miska olejowa. W tym rozwiązaniu nie ma miski olejowej w normalnym opisanym wyżej znaczeniu, a olej przechowywany jest w oddzielnym od silnika zbiorniku, skąd zasysa go pompa i doprowadza pod ciśnieniem do miejsc smarowania. Zaletą suchej miski jest dostępność oleju dla pompy zawsze, niezależnie od położenia auta i przeciążeń, które mogłyby spowodować wynurzenie się ssaka pompy z oleju. Dodatkową zaletą jest zmniejszenie wysokości silnika i obniżenie środka ciężkości."

ktoś się orientuje gdzie coś takiego można dostać i ile mniejwiecej może to kosztować (dokładnie do silnika 1.9tdi 110KM oznaczenie: AFN; auto passat b5 sdn)?

: śr mar 25, 2009 01:40
autor: szatanek
A co chcesz zrobic z AFN-a silnik wyczynowy??

: śr mar 25, 2009 01:45
autor: Tommi029
koszt przekroczy wartośc twojego auta. Daj sobie spokój.

: śr mar 25, 2009 09:17
autor: witek-b5
szatanek pisze:A co chcesz zrobic z AFN-a silnik wyczynowy??
nie, ale miska posadzona niżej niż ława i do tego przed ława uniemozliwia mi konkretne zglebienie auta... :/ więc po prostu kombinuje co by zrobić z tą miską

[ Dodano: 25 Mar 2009 08:18 ]
Tommi029, aż tak źle? wyslij może na pw jakieś konkretne cyferki

: śr mar 25, 2009 10:08
autor: homsky
witek-b5 pisze:Tommi029, aż tak źle? wyslij może na pw jakieś konkretne cyferki
Chyba żartujesz :grin: ktos ma ci podać koszt takiej rzeźby ????

Dla twojego przemyślenia - jak chcesz rozwiązać "transport" oleju z suchej misy na dole silnika do zbiornika oleju ??? Domyślasz sie że trzeba zastosowac dwie pompy oleju lub pompe dwusekcyjną i jakoś je napędzić , zmienić totalnie magistrale olejową i mase róznych kłopotów po drodze.

Jeśli całe przedsięwżięcie ma na celu tylko oddalić miskę od asfaltu to pomysł jest absurdalny .

: śr mar 25, 2009 10:27
autor: cowboy
Albert z SR zamontował sobie takie cudo w swoim audi:

http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 484&st=480

"Zestaw składa się z:
-pump and it's fittings
-CNC billett sump pan and screen fittings
-oil filter adapter to relocate the filter
-oil fitting to feed the oil through the point where the filter normally is
-screen fitting to the head
-Pace Products oil tank with patentend de-airing internals
-special timing belt pulley, incorporated with pump drive pulley
-custom front cover incorporating pump bracket
-pump drive belt, and a spare for that"

Obrazek

Obrazek

pompa 5 -sekcyjna

koszty - myslę że około 7-8 k PLN ale strzelam zupełnie :)

: śr mar 25, 2009 14:24
autor: Bronco
cowboy pisze:
pompa 5 -sekcyjna

koszty - myslę że około 7-8 k PLN ale strzelam zupełnie :)
Witek-B5 jakby trochę zaniemówił... :cool:

: śr mar 25, 2009 14:51
autor: Adamm
a gdyby podobna miske (ksztaltem) zastosowac z normalnym (ewentualni skroconym) smokiem?

zdaloby chyba egzamin jesli chodzi o "podniesienie" miski

wiem ze w tej jeszcze chodzi o przeciazenia ale mowa tutaj takze o tym zeby nie wadzic miska i to by sie udalo chyba zrobic?

: śr mar 25, 2009 14:56
autor: cowboy
Adamm pisze:wiem ze w tej jeszcze chodzi o przeciazenia ale mowa tutaj takze o tym zeby nie wadzic miska i to by sie udalo chyba zrobic?
no włąsnie sucha miska to pomysł na tor gdzie w zakrętach sie oliwa przelewa na boki :)

jak dasz płytszą miskę to jeszcze większa szansa jest że nawet w cywilnym aucie na zakretach pompa zassie powietrza, czym to grozi - nie trzeba tłumaczyć :)

: śr mar 25, 2009 15:33
autor: Adamm
cowboy, ale zrobic stozkowa miske zeby byl lej i tam umiescic smoka

nie powiesz mi ze w ori misce olej nie lata na boki :P

: śr mar 25, 2009 17:08
autor: szatanek
Wszystko ładnie pięknie, mozna zastosowac jakąs krótszą miskę i do tego w kształcie stożka ale pamietajcie ze miska olejowa musi pomieścic w sobie cały olej gdy silnik nie pracuje w przypadku 1,9 TDI 4,5 litra. A w przypadku płytkiej miski, olej ten moze sięgac do poziomu wału, prędzej czy puźniej pojawią sie jakies wycieki uszczelniaczami wału lub olej bedzie sie przedostawał w nadmiarze do odmy.

: śr mar 25, 2009 17:22
autor: jarciu_T4
a kto ci kaze lać 4,5 litra... myslisz ze jak bedzie 3,5 baz 3 to coś sie stanie złego??? najwyzej częsciej wymienić

: śr mar 25, 2009 17:37
autor: szatanek
Jasne mozesz lać 3l i wtedy to napewno smok będzie bezpiecznie zalany olejem. A wiesz kolego po co tego oleju jest tyle w misce mimo ze do smarowania moze wysterczyc mniej? Bo gdyby jego zasób był mniejszy to ściekający z góry olej nie zdązył by go uzupełniać i smok zassał by powietrze.

: śr mar 25, 2009 19:08
autor: witek-b5
Bronco pisze:
cowboy pisze:
pompa 5 -sekcyjna

koszty - myslę że około 7-8 k PLN ale strzelam zupełnie :)
Witek-B5 jakby trochę zaniemówił... :cool:
no tak troche mnie ta cena przeraziła... trzeba będzie raczej pomyśleć nad czymś innym, lub nad jakimś wzmocnieniu standardowej dzieki wszystkim za odp