Strona 1 z 1

Co to za czujnik, zwiazany z kopceniem przy odpalaniu?

: wt mar 24, 2009 11:41
autor: chrisg2
Witam,
Ostatnio pojawił sie olej w dolocie do EGR, nie jest to mala ilosc, auto również zaczęło kopcić na niebiesko podczas odpalania rano.
Mam pytanie co to za czujnik który cały czas zaczął wydawać jednostajne "cykanie", po przekręceniu zapłonu, wcześniej zachowywał sie normalnie a auto nie kopciło przy odpalaniu, czy wymiana owego czujnika pomoże w kopceniu czy jednak padła już turbina, Auto odejście ma nie kopci na ciskaniu nie dławi sie:
czujnik znajduje sie kolo zaworu N75 po prawej stronie:
Jeszcze dodam błąd z Vaga:
17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Pozdrawiam Obrazek

: wt mar 24, 2009 12:44
autor: Gebi
to co pokazujesz to nie jest czujnik a zawór sterujący EGR, działa bliźniaczo co N75 nazwy nie pamiętam, ten zawór otwiera bądź zamyka przepustnicę recyrkulacji spalin czyli właśnie EGR, w mojej ocenie nie odpowiada on za dostawanie się oleju do dolotu, olej widocznie już tam masz, przeczytaj to:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=227266
a samo cykanie tego zaworka może wskazywać na jego uszkodzenie i tyle
Błąd o którym piszesz świadczy o przeładowaniu czyli klasycznym notlauf, tutaj kłania się szukajka :bajer:

: wt mar 24, 2009 12:50
autor: To_mas
to co pokazujesz to nie jest czujnik a zawór sterujący EGR, działa bliźniaczo co N75 nazwy nie pamiętam
N18
chrisg2 pisze:Jeszcze dodam błąd z Vaga:
17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
wykasuj mogłeś włączyć stacyjke przy odłączonym czujniku lub gdzieś sie kabelek przeciera
jeśli sie pojawi znowu trzeba będzie szukać przyczyny

: wt mar 24, 2009 15:21
autor: darko_ch
chętnie dowiem sie co to za czujnik i do czego służy, przetarł mi sie tam jeden przewód i miałem zabrudzione jakąś sadzą czy oliwą i nie wiem od czego to?:chytry:

: wt mar 24, 2009 15:43
autor: edzio
ten co zaznaczyłeś na zdjęciu jako N75 to jest N18,a ten o który pytasz to zawór regulujący ciśnienie w kolektorze dolotowym i nr. błędu może wskazywac na jego uszkodzenie choc nie koniecznie ,trzeba go po prostu sprawdzic. Jeżeli "cyka" to elektrycznie jest sprawny ,ale może miec usterkę mechaniczną nie otwierac i zamykac odpowiednio króccy.

: wt mar 24, 2009 16:44
autor: chrisg2
Gebi pisze:to co pokazujesz to nie jest czujnik a zawór sterujący EGR, działa bliźniaczo co N75 nazwy nie pamiętam, ten zawór otwiera bądź zamyka przepustnicę recyrkulacji spalin czyli właśnie EGR, w mojej ocenie nie odpowiada on za dostawanie się oleju do dolotu, olej widocznie już tam masz, przeczytaj to:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=227266
a samo cykanie tego zaworka może wskazywać na jego uszkodzenie i tyle
Błąd o którym piszesz świadczy o przeładowaniu czyli klasycznym notlauf, tutaj kłania się szukajka :bajer:
Mój problem dotyczy raczej tego tematu:
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=79520
auto jest słabe max prędkość to 120-130km/h, po wyłączeniu stacyjki moc wraca.
Mam tylko jeszcze jedno pytanie ponieważ zamówiłem już zawór, tylko czy to rozwiąże, problem kopcenia na zimnym silniku podczas odpalania, czy raczej może to bedzie uszkodzenie turbiny. Zrobiłem tym autem ok 4tys olej nie ubywa, do 100-120km/h turbina pompuje dobrze powyżej wpada w tryb awaryjny.

: śr mar 25, 2009 09:19
autor: Gebi
chrisg2 pisze: Auto odejście ma nie kopci na ciskaniu nie dławi sie
w jednym poście
chrisg2 pisze:auto jest słabe max prędkość to 120-130km/h, po wyłączeniu stacyjki moc wraca.
w drugim poście trochę ciężko się połapać :grin: ale spoko, już Ci pisałem
Gebi pisze:Błąd o którym piszesz świadczy o przeładowaniu czyli klasycznym notlauf, tutaj kłania się szukajka
to zupełnie zmienia postać rzeczy bo albo jest to wina N75 i nie wysterowuje Ci turbawki i masz notlauf albo zapieczone kierownice turbo tylko nie wiem czy w silniku AGR turbo jest ze zmienną geometrią łopatek??? Musisz więcej pogrzebać no i njprędzej logi dynamiczne dadzą odpowiedź :bigok:

: śr mar 25, 2009 11:17
autor: Sztomel
Gebi pisze:tylko nie wiem czy w silniku AGR turbo jest ze zmienną geometrią łopatek???
jest tam zwykłe turbo z zaworem upustowym wastegate, w tej sytuacji odpada czyszczenie kierownic zmiennej geometrii :grin:

: śr mar 25, 2009 14:47
autor: chrisg2
edzio pisze:ten co zaznaczyłeś na zdjęciu jako N75 to jest N18,a ten o który pytasz to zawór regulujący ciśnienie w kolektorze dolotowym i nr. błędu może wskazywac na jego uszkodzenie choc nie koniecznie ,trzeba go po prostu sprawdzic. Jeżeli "cyka" to elektrycznie jest sprawny ,ale może miec usterkę mechaniczną nie otwierac i zamykac odpowiednio króccy.
Zamówiłem na próbę 2 zawory jednak maja inne numery, ale wiem ze działały bez problemu w innym aucie 90 km motor ALH . Czy będą działały poprawnie, czy muszę szukać dokładnie o takich samych numerach mój motor to AGR?

: śr mar 25, 2009 15:42
autor: edzio
bez zaczenia numer,byle zasada działania była taka sama,ja zakładam co mam pod ręką i działa

: śr mar 25, 2009 16:21
autor: Sztomel
chrisg2 pisze:działały bez problemu w innym aucie 90 km motor ALH . Czy będą działały poprawnie, czy muszę szukać dokładnie o takich samych numerach mój motor to AGR?
nie będą działały bo ALH ma sterowanie podciśnieniem a AGR nadciśnieniem, szukaj do Twojego o takich samych oznaczeniach jak masz na tych starych.