Strona 1 z 1

Skad ten wyciek oleju? Turbina, IC ?

: pn mar 23, 2009 17:48
autor: PCJR
Witam. Moj pierwszy post na forum :-)

Od pewnego czasu zauwazylem ze po kazdorazowym zatrzymaniu pojawiaja sie 2,3 plamy oleju pod autem ( z przodu z prawej strony ). Widac to na zdjeciu ponizej. Zalaczam tez zdjecie elementu mocno zabrudzonego olejem. Czym moze byc spowodowany ten wyciek? Czy zrodlem wycieku moze byc turbina, intercooler ? Czy oznacza to ze pilnie nalezy poddac turbine regeneracji ? Jesli tak to bede wdzieczny za wskazanie sprawdzonych, zaufanych adresow w Warszawie gdzie mozna regenerowac turbine.
Dzieki z gory.
Obrazek Obrazek Obrazek

: pn mar 23, 2009 17:55
autor: Kulon
najpierw wyczyścić IC i sprawdź ile sie w nim oleju zbiera

prawdopodobnie z odmy trochę oleju idzie i się trochę nazbierało i teraz kapie

: pn mar 23, 2009 18:22
autor: mms79
Miałem podobny problem, auto straciło moc i dodatkowo było słychać dziwny szum. Okazało się, że na naszych równych drogach odkręciła się śruba uchwytu mocującego rurę wchodzącą do IC. Na skutek wibracji uszkodziła się obejma przy IC i pojawiła się nieszczelność, rura wylazła z IC i całe powietrze odkurzało chodnik. U Ciebie póki co pewnie jeszcze rura nie wylazła z IC, ale jest już nieszczelność. Polecam zamiast tej "fajnej" oryginalnej obejmy założyć zwykłą zaciskaną na śrubę. Inna sprawa to pojawienie się w IC oleju...

: pn mar 23, 2009 21:08
autor: PCJR
Dzieki za rady.Poki co nie daje sie odczuc spadku mocy.
Czy pojawienie sie oleju w IC to usterka ktora nalezy pilnie sie zajac ? Jakie moga byc skutki obecnosci oleju w IC ?
Czy w takiej sytuacji nalezy tez przyjrzec sie turbinie - regeneracja, wymiana ???

: pn mar 23, 2009 21:25
autor: t0mal
Skutkiem może być łyknięcie oleju i rozbieganie się silnika

: wt mar 24, 2009 09:19
autor: Gebi
Powodem zbierania się oleju w IC i całym dolocie mogą być między innymi:
- puszczająca olej turbina - ale z tym to spokojnie najpierw wyeliminuj pozostałe opcje,
- puszczające olej uszczelniacze zaworów (zwykła sprawa spowodowana starzeniem się gumy itp),
- odma (tak jak pisał Kolega wyżej) może Ci puszcza olej no i zbiera się w IC gdzieś na forum była super fotoporada jak skierować opary z odmy do butelki zamiast dolotu
tutaj dwa linki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211619
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2310781
- no i jeszcze jedna sprawa a mianowicie ja miałem podobny problem co Ty z tą różnicą, że mi ubywał również olej. Okazało się, że powodem była zapchana syfem siateczka na rurze doprowadzającej powietrze do obudowy filtra powietrza. W MKIV dolot powietrza do filtra jest zabezpieczony taką siatką, która łatwo się brudzi i zawala na amen, pewnie dla tego producent przewidział obok klapkę na sprężynie (rodzaj zaworu), która się podnosi i puszcza powietrza jak w rurze z powodu zapchanej siatki stworzy się podciśnienie. Przez powstawanie w dolocie nadmiernego podciśnienia silnik zasysa również więcej oparów z odmy a z nimi olej, u mnie po wyczyszczeniu tej siatki temat się uspokoił, przejechałem 2 tyś km i oleju mi nie ubyło ani grama, co ważne wcześniej miałem taki charakterystyczny zapach spalonego oleju w spalinach teraz tego nie ma. Myślę, że warto zacząć od najprostszych rozwiązań.
Pozdrawiam :bajer:

: czw kwie 23, 2009 08:19
autor: Aroboss
Witam,
miałem ten sam problem, pojechałem do mechanika wylał olej z rury przy IC gdzie pojawił sie wyciek i wymienił zaciski.
Mam pytanie:
czy ten olej który wczesniej wyciekał (bo miał któredy) jeśli dalej sie tam zbiera i nie ma ujscia może zaszkodzić silnikowi ???
Proszę o odpowiedz Dzieki :)

: czw kwie 23, 2009 08:35
autor: Przemek512
Witam
Czy masz moze silnik o symbolu AJM w tym passacie?

: czw kwie 23, 2009 08:47
autor: Aroboss
Przemek512 pisze:Witam
Czy masz moze silnik o symbolu AJM w tym passacie?
BORA silnik AHF 110 koni 1,9 TDI

: czw kwie 23, 2009 11:40
autor: trefil
Przemek512 pisze:Witam
Czy masz moze silnik o symbolu AJM w tym passacie?
Ja mam AJM i olej ucieka przez EGR