Strona 1 z 1
Co to jest za przełącznik??
: ndz mar 22, 2009 16:28
autor: Łobuz24
Witam wszystkich. Panowie jestem od kilku dni posiadaczem Golfika 3 1.9 TD i nie moge dojść do czego służy jeden przełącznik- zaznaczony na zdjęciu!!
Autko kupiłem od znajomego który w zeszłym roku sprowadził go z Niemiec i mówi że też nie wie do czego ten przełącznik. Był założony w Niemczech.
Jest to przełącznik "jednogiegowy"-tylko w prawo lub w lewo, i niby nic sie nie dzieje jak go przełączam na zapalonym silniku, ale jak jest kluczyk cofnięty i ustawię go po środku (ani w prawo ani w lewo) to zapalają mi się kontrolki na zegarze tak jakbym przekręcił kluczykiem????
Dodam że pytałem już innego znajomego który też ma Golf 3 w dieslu i u niego nie ma tego przełącznika wogóle.
Jakby ktoś miał jakis pomysł po kiego niemcy go założyli w moim Golfiku to bede wdzięczny.
: ndz mar 22, 2009 17:54
autor: Virus177
nie jest to orginalny przelacznik i raczej nikt na forum nie da Ci satysfakcjonujacej odpowiedz bo przeciez nikt nie jest jasnowidzem, najlatwiej bedzie wymontowac i zobaczyc gdzie kabelki ida
-moze to byc jesli to diesel, reczne podgrzewanie swiec
-moze reczne uruchamienie wentylatorow (kumpel mial tak u siebie)
-moze jakies dziwne neony zamontowane
jest duzo tego moze dlatego zrob tak jak napisalem wyzej
Pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniach
: ndz mar 22, 2009 18:24
autor: Łobuz24
jasne że nikt nie jest jasnowidzem, ale miałem nadzieje że może jednak w jakiejś wersji ktoś ma podobny przełącznik
dziś właśnie go wymontowałem żeby zobaczyć jakie przewody do niego idą i tak: są podłączone 3 przewody i wszystkie 3 idą w stronę stacyjki-liczników
- myśle tak teraz o tych świecach co napisałeś, bo to że załącza mi kontrolki na liczniku no właśnie i kontrolkę od podgrzewania świec, która tak samo jak po przekręceniu kluczykiem po paru sekundach gaśnie, tylko po co komuś byłoby takie ręczne podgrzewanie świec bez wkładania kluczyka do stacyjki??
: ndz mar 22, 2009 19:00
autor: ranczer56
dO WŁANCZANIA MOŻE NIE ALE DO WYLANCZANIA TAK mam podobny włacznik i jest on wylącznikiem grzania świecżarowych.Niewidzisz tego ale instalacja elektryczna jest tak ułozonza gdy zamkniesz drzwi od strony kierowcy 2 razy lub naciśniesz włącznik świateł wdrzwiach zalanczają się swiece podgrzewające chyba że masz temp na silniku wyższą jak 35oC.Zobaczysz to dopiero jak zalozysz kontrolę grzania świec czyli kiedy świece są pod prądem.Grzeją przez około40sek i autuomatycznie się wyłanczają,nawet jak nie uiruchomisz silnika.Podłącz żarówkę bezpośrednio do świec może to być neonówka .Tym włacznikiem blokuje się przekażnik grzania .Jak będziesz ciekaw to pytaj co nie zrozumiałe.Powodzenia.
[ Dodano: 22 Mar 2009 22:29 ]
Wiąże się to z aku jak masz trochę słabszy przy zimnym silniku nie wiedząc otym rozwalisz aku i potem wielkie zdziwienie byl dobry a go niema rozładowł się.a A przecież świece biorą około 50A .
: pn mar 23, 2009 20:40
autor: ector
ranczer56 pisze:Niewidzisz tego ale instalacja elektryczna jest tak ułozonza gdy zamkniesz drzwi od strony kierowcy 2 razy lub naciśniesz włącznik świateł wdrzwiach zalanczają się swiece podgrzewające chyba że masz temp na silniku wyższą jak 35oC
nie bardzo rozumiem, czy jak się naciśnie dwa razy włącznik światła ten przy drzwiach, to zaczną grzać świece żarowe?
: pn mar 23, 2009 20:54
autor: ranczer56
dobrze zrozumiałeś anajlepiej sprawdz.Jak podałem weż miernik isprawdz bezpośrednio na listwie świec.lub na bezpieczniku 50A.Możesz zamknąc i otworzyć czyli symukując zamykanie i otwieranie drzwi i się zdziwisz ale tak jest bynajmniej umnie w gofinie3 z 93 z silnikiemAAZ .Miłej lektury.Tylko silnik musi by ć zimny lub do 35oC.Taki wyłącznik grzania świec jest wynalazkiem niestandartowym .Kwestia schematu połączeń nie istnieje i jest indywidualna dla smochodu.
: pn mar 23, 2009 21:02
autor: ector
ranczer56 pisze:dobrze zrozumiałeś anajlepiej sprawdz.Jak podałem weż miernik isprawdz bezpośrednio na listwie świec.lub na bezpieczniku 50A.Możesz zamknąc i otworzyć czyli symukując zamykanie i otwieranie drzwi i się zdziwisz ale tak jest bynajmniej umnie w gofinie3 z 93 z silnikiemAAZ .Miłej lektury.Tylko silnik musi by ć zimny lub do 35oC.Taki wyłącznik grzania świec jest wynalazkiem niestandartowym .Kwestia schematu połączeń nie istnieje i jest indywidualna dla smochodu.
sprawdzę jutro rano przed pracą, czy jest u mnie takie coś i napiszę, jak wrócę z pracy.
kontrolki się zaświecą, czy nie? bo ja mam ukryty wyłącznik odcięcia zapłonu i może to nie zadziałać, jeśli w ogóle jest tam takie coś.
: pn mar 23, 2009 21:12
autor: ranczer56
tego włącznika pewnie miał nie będziesz bo spotkałem się dopiero pierwszy raz że ktoś to ma ja stosuję to już 2rok a do tego mam zało zoną mała didę która sygnalizuje że świece załączone i grzeją , dlatego zauważułem zjawisko załanczania świec i kiedy,jak dlugo itd.
: pn mar 23, 2009 22:32
autor: ector
heh..ok
ciekawe, do czego komuś w niemczech był ten przełącznik przydatny?
: wt mar 24, 2009 14:12
autor: ranczer56
Być może do zabezpieczenia samochodu w celu oszcędnościowym akumulatora.Trudno jest gdybać ja zamontowałem najpierw diodę by mieć kontrolę grzania świec bo przecież swiecąca kontrolka wcale nie sygnalizuje że świece grzeją tylko że zadziałał przekażnik.Następnie zamontowałem taki przełącznik bo jak zobaczyłem że świece grzeją po otwarciu izamknięciu drzwi a skasować można tylko przez załaczenie stacyjki lub samoczynnie po upływie czasu ,szkoda aku.grzejących nie potrzebnie świec,a nie zawsze było uruchamiane auto.
: czw mar 26, 2009 07:27
autor: stanley24
A proppo przełącznika w MK$ od strony pasażera na piecyku tuż przy podłodze jest jakiś przełącznik może ktoś wie do czego on jet??? Zwykły przełącznik O-! jest to oryginalny przełącznik...Pozdrawiam
: czw mar 26, 2009 20:31
autor: ranczer56
To już są indywidualne wynalazki,tego nikt nie jest w stanie tak określić musisz sam dochodzić po kablach i dedukować.