Strona 1 z 2

sztanga+ notlauf

: sob mar 21, 2009 17:51
autor: Velthar
Witam wszystkich.

może już poruszałem ten temat, ale dalej jest coś nie tak.

Jadę ładnie do 120km/h i słynny notlauf. Ale jak zejdę niżej z prędkością to jest dalej dynamiczny, nie muszę wyłączać silnika, aby wyszedł z awaryjnego. (gdzieś wyczytałem, że niby notlauf tak się objawia.)

Wymieniłem: n75, wszystkie wężyki od niego + wężyk od ECU.

Ma ktoś jakieś pomysły?? Przez ten notlauf przy 120km/h staram się lekko dodawać gazu i odejmować i takim dodawaniem i odejmowaniem udaje mi się z ciężkim bólem wykręcić 155km/h i 3k obrotów.

Ściągnąłem osłonę silnika i starałem się znaleźć sztangę. Znalazłem jakiś element w kształcie walca z którego wychodziła jakaś śruba połączona z obudową turbiny. Popsikałem wszystko WD40 i nic. Nie wiem jak dokładnie wygląda ta sztanga w silniku 1Z.

Już ręce opadają. Ma ktoś jakiś pomysł?

Moje logi dynamiczne.

Obrazek

Z góry dzięki za pomoc i prośba do modów o nie krytykowanie tematu, że już to było. Niestety sklejając wszystko do kupy nikt jeszcze nie miał chyba aż tak zje**ne jak ja:(

Pozdrawiam

: sob mar 21, 2009 20:08
autor: gOOzOl
moze westgate sie przycina. za duze te cisnienia.

zobacz to http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=148018

: sob mar 21, 2009 20:35
autor: sagon
Velthar pisze:Nie wiem jak dokładnie wygląda ta sztanga w silniku 1Z.
Tu masz fotkę takiej turbinki.

[ Dodano: 21 Mar 2009 19:37 ]
Obrazek

: sob mar 21, 2009 20:45
autor: piter_s
gOOzOl pisze:moze westgate sie przycina. za duze te cisnienia
może,
może gruszka puszcza.
N75 cyka, słychać go czasem???.
może map sensor.
nie ma błędów???.

: sob mar 21, 2009 20:56
autor: Velthar
piter_s pisze:
gOOzOl pisze:moze westgate sie przycina. za duze te cisnienia
może,
może gruszka puszcza.
N75 cyka, słychać go czasem???.
może map sensor.
nie ma błędów???.
N75 nowiutki jest cyka jak szalony.

Nie wiem co to jest ten map sensor:(

Jest tylko jeden błąd dotyczący przeładowania. myślałem, że to nieszczelność IC ale nawet bączka siwego nie puści mi z rurki :)


A na tym zdjęciu to gdzie jest ten westgate?

: sob mar 21, 2009 21:00
autor: sagon
Map sensor,to czujnik ciśnienia doładowania turbiny.W golfach 3 wbudowany on jest w komputer.Ten wężyk wchodzący w ecu idzie właśnie do niego.

: sob mar 21, 2009 21:03
autor: antojuja
ta srebrna puszka na pierwszym planie z wystajaca sztanga po prawej to m.in. WG choc samego WG nie widac

: sob mar 21, 2009 21:06
autor: Velthar
na te puszke tam do srodka chyba z "litr" wd40 wylałem i nic. A wężyk od ECU się prawie rozpuścił od syfu i jest teraz nowiuteńki, tak samo n75 i wężyki od niego są nówki sztuki nie śmigane.

A ten map sensor to wymienny jest i sama ta sztanga??

: sob mar 21, 2009 21:07
autor: piter_s
Velthar pisze:myślałem, że to nieszczelność IC ale nawet bączka siwego nie puści mi z rurki :)
jak by bła nieszczelność to by nie było takich ciśnień.

: sob mar 21, 2009 21:12
autor: Velthar
piter_s pisze:
Velthar pisze:myślałem, że to nieszczelność IC ale nawet bączka siwego nie puści mi z rurki :)
jak by bła nieszczelność to by nie było takich ciśnień.
ja mam większe ciśnienie jak tylko pomyślę o tym notlaufie:P

: sob mar 21, 2009 21:57
autor: sagon
Map sensor jest wymienny,ale to nie jego wina.Jest sprawny,bo czyta ciśnienie.Problem stanowi turbina,a konkretnie moim zdaniem gruszka.Może mieć pęknięta membramę i dlatego WG się w porę nie otwiera,a co za tym idzie turbina nie zrzuca ciśnienia i stąd notlauf.

: sob mar 21, 2009 22:07
autor: Velthar
a ma ktoś jakiś namiar na takie gruszki?? i czy w ogóle da radę to wymienić? czy turbiniarz wymieni? czy sam mechanik wystarczy? na allegro są jakieś, ale nie wiem która? proszę o link jak ktoś wie.

Dzięki za pomoc.
:pub:

: ndz mar 22, 2009 00:38
autor: PvD
NIe wiem czy w turbinach przy 1 Z jest taka sama zasada jak przy 110 KM AHF ale może trzeba sprawdzić jak ładuje z odlaczonym n75 bo jak dalej przesterowuje to wtedy gruszka raczej odpada

: ndz mar 22, 2009 08:41
autor: Velthar
Ale ja mam nowy n75. Nie powinien się rozwalić zaraz po podłączeniu.