Strona 1 z 1

Dym spod korka oleju, brak mocy w 1Z

: sob mar 21, 2009 15:07
autor: karol26
Witam
Mój brat ma problem z silnikiem 1.9TDI 1Z. Ostatnio niespodziewanie jego auto odmówiło posłuszeństwa.Na początku padł zawór N75 silnik łapał notlaufa na 5 przy 140 km/h,podmiana na działający zawór problem wyeliminowała( podmienił z passata ojca,na chwilę).Brat jeździł z tym uszkodzonym zaworem przez tydzień aż do wczoraj.Wczoraj zauważył że silnik zaczął brać olej i zużył go tyle że nie ma stanu, spod korka oleju i ze stalki daję kompresją, silnik nie ma mocy i na dodatek kopci takim delikatnym niebieskim dymem.
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i podanie ewentualnych kosztów naprawy.
Podejrzewam że coś jest nie tak z pierścieniami ew.dziura w tłoku ,ale jak do tej pory silnik chodził bardzo dobrze.

: sob mar 21, 2009 17:24
autor: roman58
Głowica w górę jest nie uniknione wymontowanie i wszystko się okaże.Pierścienie lub rysy po cylindrach od pękniętych pierścieni.

: ndz mar 22, 2009 01:02
autor: arwam
na 90% pierścienie mogły na którymś pęknąć.

: ndz mar 22, 2009 08:33
autor: Piasek
Brak prawidłowego "przewietrzana" bloku i głowicy (niedrożne odmy) mogą być przyczyną zatrważająco szybkiego znikania oleju, dymienia i braku mocy (mieliśmy tak w kilku LT-kach)
Kolejna to powypalanie gniazda zaworowe...
Przestawiony rozrząd (ale to byłoby słychać po pracy silnika a domyślam się ze ten dźwięk się nie zmienił...)
Ale wielce prawdopodobna jest wersja o popękanych pierścieniach... Może ktoś zbutował na zimnym i ... pozamiatane...
Jak już zdejmiesz głowicę to koniecznie sprawdź szczelność na zaworach

: ndz mar 22, 2009 10:29
autor: arwam
Piasek pisze:Brak prawidłowego "przewietrzana" bloku i głowicy (niedrożne odmy) mogą być przyczyną zatrważająco szybkiego znikania oleju, dymienia i braku mocy (mieliśmy tak w kilku LT-kach)
Kolejna to powypalanie gniazda zaworowe...
Przestawiony rozrząd (ale to byłoby słychać po pracy silnika a domyślam się ze ten dźwięk się nie zmienił...)
Ale wielce prawdopodobna jest wersja o popękanych pierścieniach... Może ktoś zbutował na zimnym i ... pozamiatane...
Jak już zdejmiesz głowicę to koniecznie sprawdź szczelność na zaworach
popieram

: ndz mar 22, 2009 13:32
autor: roman58
Sprawdź katalizator czy nie jest załadowany,też będzie dymił z pod korka i bagnetu oleju.Bo nie mają dobrego ujścia spaliny.

: ndz mar 22, 2009 14:43
autor: karol26
Co do butowania na zimnym to nie sądzę bo wiem jak brat jeździ,więc tę opcję odrzucam :).
A jak mogę sprawdzić czy odma jest zapchana?
Co do powypalanych gniazd to wydaje mi się że jeśli by takie coś zaistniało to silnik podupadał by powoli na zdrowiu a nie tak nagle.

: ndz mar 22, 2009 15:07
autor: arwam
karol26 pisze:Co do butowania na zimnym to nie sądzę bo wiem jak brat jeździ,więc tę opcję odrzucam :).
A jak mogę sprawdzić czy odma jest zapchana?
Co do powypalanych gniazd to wydaje mi się że jeśli by takie coś zaistniało to silnik podupadał by powoli na zdrowiu a nie tak nagle.
zdarzają się wyjątki
przeważnie wtedy gdy podstawi zawory co jest przypadłością silników 1,9.
raczej to nie będzie odma bo by powoli sie zużycie oleju powiększało a nie nagle a gdy by tak było to by bagnet podsadzało

: ndz mar 22, 2009 15:23
autor: karol26
Arwam poszło pw

[ Dodano: 28 Mar 2009 10:12 ]
Diagnoza - pęknięty tłok :(. koszt naprawy w granicach 1000 zł .Brat wybrał sobie drogi i dobry zakład, no ale zobaczymy jak go naprawią.
Dodatkowo okazało się że turbina się wysrała regeneracja 800 zł :crazy: