Strona 1 z 1

Jak wymienic pasek wieloklinowy oraz lampka oleju.

: pt mar 20, 2009 19:40
autor: Krzysiek2
Ostatnio urwał mi się pasek klinowy lecz towarzyszy temu od tamtej pory migająca lampka oleju. Dlatego pytanie jak jak w temacie, w jaki sposób mam to zrobić ?
Silnik to 1.9 TD 75KW z napinaczem bez klimatyzacji.
Jak zauważyłem założenie paska jest niby proste luzuje śrubę alternatora i nakładam pasek ale do nałożenia muszę zdjęć inny pasek (chyba od wspomagania) i z tym mam problem...
Powiedzcie jak to mam zrobić bo nie chcę nic zepsuć :P kupiłem pasek 6PK923 lecz mam wątpliwość czy to dobra długość, niestety poprzedni pasek zaginął w akcji więc nie mam porównania. Co do tej lampki oleju, cały czas miga. Faktycznie gdy sprawdziłem olej było go za mało, ale uzupełniłem go i nadal miga. Ostatnio moje GTD niestety zakopało się w błocie i zawisło na silniku że musiał go ciągnik wytargać z tego bagna czy mogło mieć to wpływ na smarowanie lub coś innego że ta lampka się świeci?

: pt mar 20, 2009 20:51
autor: bulek888
Witaj,
co prawda sam nie wymieniałem tego paska ale byłem przy tym jak robił to mechanik.
Zabierz się do tego od dołu. Tam znajdziesz śrubę napinającą pasek od wspomagania, odkręcasz i jest to podobna procedura jak przy zdejmowaniu paska z alternatora. Ogólnie cała operacja jest banalna ale łatwiej według mnie wykonać ją od dołu.
Jeżeli chodzi o tą lampkę oleju to może przy strzale paska czujnik oleju padł. (to jest tylko hipoteza czysto teoretyczna.)

: pt mar 20, 2009 22:06
autor: Dj Darecki
Krzysiek2 pisze:Co do tej lampki oleju, cały czas miga.
Mi też migała po urwaniu paska więc to chyba norma :)

: pt mar 20, 2009 22:50
autor: Neoarti
Jak miałem MK3 i nie ładował mi alternator to tez migała lampka od oleju więc chyba jest jakoś połęczona z układem ładowania

: sob mar 21, 2009 09:48
autor: goryl3
Ja ostatnio wymienialem ten pasek, musisz poluzowac alernator, jedn sruba jest pod nim druga jest nad nim, musisz tez poluzowac sruby od pompy wspomagania (to na dole z cienkim paskiem, tez 2 sruby), pompe wspomagania bedziesz musial poklepac mlotkiem przze drewienko bo onaa trzyma sie nawet odkrecona, pod alternatorem masz sprezzyne ktora ci go podnosi do gory i napina wiec przy zakladaniu paska trzeba altka nacisnac w dol. Ja sobie do tego zdjalem kolo bo jeszcze sprawdzalem srube kółka na wale.

PZDR