Strona 1 z 1
koledzy jak rozruszać sztange od westgate
: śr mar 18, 2009 21:49
autor: woojas25
zauważyłem żę ta sztanga mi nie chodzi , zapodałem nanią cisnienie i ani nie drgnie(auto nie łapie notfaula tylko nie ma takiego zrywau jak kiedyś)i terz mam pytanko czy da rade jakoś rozruszać te klapke bez wykrecnia czegokolwiek turbiny rury itp da sie to zrobić na aucie , i wogole jaki powinna miec skok ta sztanga ?i czy jak ją bede próbował rozruszac to trzeba ciśnieniem działać? czy bedzie sie nią dało rady ruszac
: czw mar 19, 2009 01:34
autor: To_mas
moze by wypadało wyczyścić całe turbo ?? a nie tylko próbować rozruszać tą sztangę?? a WD40 nie daje nic ??
: czw mar 19, 2009 09:55
autor: woojas25
na razie nie chce czyscic całej turbiny , tylko samą klapke rozruszać , i czy jest to możliwe bez rozbieranie turbo i wyciagania
: czw mar 19, 2009 13:38
autor: Adamm
To_mas, a co w 1Z jest do czyszczenia w turbo??
woojas25, duzo WD40 i mloteczkiem w jedna strone a cisnieniem z kompresora w druga, jednak i tak dobrze by bylo turbo zdjac bo bys widzial jak chodzi klapka
: czw mar 19, 2009 13:57
autor: bradley
woojas25, tej sztangi palcami nie ruszysz. Ja tam od spodu wkladalem srubokret i robilem dzwignie to moze drneglo o 0,5cm-1cm max (a raczej to ciegno sie ruszalo a nie sztanga).
Jesli w logach w grupie 11 masz za male cisnienie doladowania a w duty cycle wartosci rzedu 30-40% to na dziendobry przedmuchaj n75 i wymien niebieski przewod idacy od n75 do gruchy waste gatu bo jest zawalony olejem. U mnie pomoglo skutecznie

: czw mar 19, 2009 14:10
autor: To_mas
Adamm pisze:To_mas, a co w 1Z jest do czyszczenia w turbo??
nie pomyślałem ze on ma 1Z i nie doczytałem ze chodzi o WG

sorki mój błąd (ale profil mógłby uzupełnić)
: czw mar 19, 2009 14:32
autor: woojas25
n75 mam wymieniałem ze 2 lata temu , a ta klapa mi nie chodzi wogóle ale notfaula nie łapie i podejrzxewam ze bedzie uchylona
: czw mar 19, 2009 14:51
autor: Adamm
woojas25, diagnostyke vagiem robiles?
jakie masz doladowanie przy obciazeniu?
: czw mar 19, 2009 15:03
autor: woojas25
kumpel mi robił , ale mnie przy tym nie było mówił ze turbina troche mało dmucha od niskich obrotów , a wczoraj sprawdzałem wszystkie węzyki i połecznia do turbo , ogólnie auto dobrze chodzi tylko troche z niskich słabo bierze
: czw mar 19, 2009 15:11
autor: To_mas
woojas25, ale mozesz przecyzyjniej ?? bo zniskich tzn z jakich obrotów to źle idzie a z jakich byś chciał by szło lepiej ? bo skoro masz 1Z to mi sie wydaje ze troche za dużo wymagasz

: czw mar 19, 2009 15:22
autor: woojas25
tzn moje odczucie jest takie ze wczesniej mi zabeirał fajnie tak od 1800 rmp , a teraz to tak ok 2100 rpm i jak wsadziłem reke i namacałem tę sztange od gruchy

i gazowałem auto to nic sie z nią nie działo , może przewrazliwiony jestenm tzn żona gazowała a wogole jak dmuchałem w węzyk od gruchy ciśnieniem ze 2 bary to tez ani drgneła
: czw mar 19, 2009 15:31
autor: bradley
Podeslij logi dynamiczne bo tak to mozemy sobie mowic o odczuciach.
Moj 1Z tez cos slabo ciagnie ostatnio... 125KM to jednak nie to

: czw mar 19, 2009 15:44
autor: woojas25
logów narazie nie dam rady zrobic bo mi komp padł , a to co mi kupmel sprawdzał to było robione taki jakims małym skanerem, rozruszam te sztange i dam znac czy sie poprawiło
: czw mar 19, 2009 18:01
autor: Adamm
woojas25 pisze:gazowałem auto to nic sie z nią nie działo
i prawidlowo, czego sie spodziewales ze bedzie latac?
na postoju to sobie mozesz gazowac do woli a turbo nawet nie napompuje zadanego cisnienia, nie mowiac o uchylaniu sztangi
ja bym zaczal od logow a nie ruszania sztanga bo przyczyn slabego zbierania moze byc pare