Strona 1 z 1

czujnik tempertaury paliwa nr. katalogowy

: pn mar 16, 2009 14:57
autor: jaruhna
po bdaniu vag wyskoczył bład 539 czujnik temp. paliwa
Jaki ma numer katalogowy ten czujnik??
6u0 919 501 - to numer czujnika temp. cieczy chłodzącej
357 919 501 - czujnik podgrzania świec
a takie numery wyszukałem na forum który czujnik jest poprawny?? a może jest jakiś inny numer a te są złe. Czujnik wygląda jak mała lornetka jest zamontowany na pompie wtryskowej .
Auto to ibiza AFN

: pn mar 16, 2009 15:07
autor: To_mas
jaruhna, wg tego http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... ury+paliwa


to Numer czujnika to 028 906 040 C

: pn mar 16, 2009 15:16
autor: AFN140KM
Czujnik temperatury paliwa znajduje się w nastawniku, a jego numery:
- OE 028 906 040C
- Bosch 2 464 509 008 / 2 464 509 012 / 2 464 509 015 wszystkie zamienne

Obrazek

Obrazek

PS. Przyczyną błędu mogą być zabrudzone styki we wtyczce idącej od pompy wtryskowej, lub montaż BOX,a.

: pn mar 16, 2009 16:23
autor: jaruhna
styki we wtyczce obczaiłem i są czyste ruszałem jeszcze kablem być może coś nie łączy ale bład dalej przez 3 dni. więc myśle że pora wymienić czujnik.
W grupie 007 tem -5,4C,
w grupie 000 w drugim okienku kąt wtrysku przy zablokowanych nastawach 6-9 czyli coś nie halo?? :crazy:

: pn mar 16, 2009 21:11
autor: AFN140KM
Wygląda na przerwę w obwodzie czujnika.
No to do pomiaru:

1. Zapłon wyłączony
2. Rozłącz wtyczkę od pompy wtryskowej
3. Miernik w dłoń i pomiar między pinem 4, a 7 wtyczki

Obrazek

Tabela parametrów czujnika G81:

Obrazek

4. Jeżeli pomiar wypadnie pomyślnie i tabela zgadza się z rzeczywistością (czyli czujnik wyglądna na sprawny) wtedy:
5. Sprawdzenie ciągłości przewodów instalacji elektrycznej pojazdu
6. Pomiar między pinem 7 wtyczki, a 63 ECU (max. 1,5Ω)
7. Pomiar między pinem 4 wtyczki, a 33 ECU (max. 1,5Ω)
8. Dodatkowo sprawdź, czy któryś z przewodów nie jest zwarty do "+" (∞Ω)
9. Jeśli wyniki pomiarów mieszczą się w tolerancjach, wtedy ECU do wymiany :grin: .

: pn mar 16, 2009 22:23
autor: jaruhna
myśle że nie bedzie takiej tragedi że do wymiany ecu skoro teraz jeździ i jakoś nie zauważyłem różnicy gdyby nie vag to pewnie bym jeszcze pół roku tak jeździł, nie ma problemu z odpalanie zimny/ciepły może dlatego że kiedyś były robione mapy rozruchowe, jutro zrobie pomiar bo czujnik czeka już w sklepie wiec zanim wydam 45 ziko dla pewności zrobie pomiar oporności :bajer:


za czujnik dałem 40 ziko roboty raptem 20 min ( z kluczem energetycznycm) oporność sprawwdziłe stary miał 32 om a nowy 3,2kom) wiec wymieniłem autko w dzisiejszą deszczową pogodę rwało dużo mocniej niż przedtem. na 3 traci przyczepnossc
wszystkim dzieki za pomoc

: pn mar 30, 2009 17:35
autor: malomal
Czy ktoś mi pomoże jaki numer tego czujnika jest w VW LUPO 1,7 SDI 2000r