coś piszczy po starcie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

coś piszczy po starcie

Post autor: zielu » pn mar 16, 2009 10:14

jak odpalę samochód to spod maski dobiega dziwny pisk... ale na pewno nie jest to pasek.. dźwięk na pewno cichszych i mniej piszczący od paska... piszczy tak tylko chwile po starcie (około minuty ale czasami mniej czasami więcej), jak podniosę trochę obroty to piszczy bardziej..
jak podnosiłem maskę to dobiega gdzieś z okolic alternatora...

co to może być :?:
Ostatnio zmieniony wt mar 17, 2009 13:48 przez zielu, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

arwam

Post autor: arwam » pn mar 16, 2009 11:04

a jaki silnik masz?
to co piszesz to na 90% pasek alternatora lub tłumik drgań skrętnych na kole pasowym.
P.S. nie giba Ci się ono? bo ja właśnie ten temat przerabiam i wymieniam wał na TDI i wreszcię można będzie być spokojnym i nie czekać na ten "sądny" dzień w którym rozrząd zatrzyma się wcześniej niż wał borbowy



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » pn mar 16, 2009 12:29

silnik 1,9TD - aaz...
pisałem ze to na pewno nie pasek bo dźwiek jest inny... i dobiega jakby z alternatora...


Obrazek

Awatar użytkownika
maroTdi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maroTdi » pn mar 16, 2009 12:41

Quatro7, a rolka napinajaca pasek alternatora? mi wlasnie to popiskuje jak pale na zimno.. jak sie rozgzeje jest lepiej..



Awatar użytkownika
mativw13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn mar 16, 2009 12:09
Lokalizacja: olszyny
Kontakt:

Post autor: mativw13 » pn mar 16, 2009 12:44

witam, ten pisk to morze być albo pompa wody albo pompa wspomagania. :bajer:



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » pn mar 16, 2009 13:31

maroTdi, jak do tego dojść zeby sprawdzić czy to na pewno to :?: :)


Obrazek

Awatar użytkownika
maroTdi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maroTdi » pn mar 16, 2009 13:37

Quatro7, nie wiem.. ja sluchalem..na poczatku bylo cicho slychac.. teraz glosniej popiskuje(szczegolnie na zimnym) ale zrobilem na niej juz jakies 50tys i jakos jezdzi dalej.. :bigok:



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » pn mar 16, 2009 14:02

maroTdi, no włąsnie u mnie tez na początku było ciszej.. a teraz się podgłośniło...
a w którym miejscy jest ten napinacz?


Obrazek

Awatar użytkownika
mativw13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn mar 16, 2009 12:09
Lokalizacja: olszyny
Kontakt:

Post autor: mativw13 » pn mar 16, 2009 21:18

najlepiej to weś ściągnij pasek od pompy wspomagania i odpal samochód w ten sposób zobaczysz czy to pompa wspomagania tak piszczy a jak nie to pompa wody,a jak pompa wody to dobrze by było odrazu rozrząd wymienić czyli pasek i rolke napinacza.



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » wt mar 17, 2009 08:20

dziś zauważyłem jedną rzecz która być moze wyjaśni o co chodzi...

a mianowicie rano jak odpaliłem i piszczało (jak już ruszyłem) to obrotomierz w sumie stał poniżej 1tys ale silnik pracował normalnie... a jak przestało piszczeć to był nagle taki skok obrotomierza na właściwą pozycję...


Obrazek

arwam

Post autor: arwam » wt mar 17, 2009 09:50

tak jak pisałem pasek alternatora się ślizga
jak nie masz napinacza to poluzuj alternator i go ponownie dokręć
pod alternatorem masz sprężynę która po poluzowaniu mocowań alternatora zapewnia odpowiedni naciąg paska



smoku114
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr sty 24, 2007 21:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: smoku114 » wt mar 17, 2009 12:53

arwam pisze:tak jak pisałem pasek alternatora się ślizga
jak nie masz napinacza to poluzuj alternator i go ponownie dokręć
pod alternatorem masz sprężynę która po poluzowaniu mocowań alternatora zapewnia odpowiedni naciąg paska
Dokładnie tak jak kolego napisał przerabiałem to parę razy klucz 13 i z dołu trzeba poluzować i z góry co trzyma alternator a sprężynka sama napnie pasek i dokręcić :)
Ostatnio zmieniony wt mar 17, 2009 12:53 przez smoku114, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » wt mar 17, 2009 13:11

i ze pasek za luźno trochę to obrotek by tak skakał :?:


Obrazek

smoku114
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr sty 24, 2007 21:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: smoku114 » wt mar 17, 2009 13:21

Quatro7 pisze:i ze pasek za luźno trochę to obrotek by tak skakał :?:
tak dokładnie się dzieje bo jak pasek się nagrzeje to staje się bardziej "lepki" i przestaje piszczeć

Obroty silnika są mierzone na alternatorze :)
Ostatnio zmieniony wt mar 17, 2009 13:22 przez smoku114, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 142 gości