Olej TDI PD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tomekk87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw mar 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Wielko-PO-lska

Olej TDI PD

Post autor: tomekk87 » sob mar 14, 2009 09:39

Witam,posiadam Bore AJM PD, mechanik wlal mi polsyntetyk 505 00,zrobilem 5 000km i nic sie nie dzieje,ale wertując forum wyczytalem ze jak najszybciej musze zmienic na olej o normie 505 01 i pytanie do was jakie znacie oleje polsyntetyczne o normie 505 01??i jakie polecacie??przerylem pol internetu i kazdy olej jaki spełniał norme 505 01 byl olejem syntetycznym a jak wyczytalem na forum nie jest dobrym rozwiazaniem przejscie z polsyntetyka na pelen....pozdro



indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: indyczes » sob mar 14, 2009 09:50

Musisz koniecznie zmienić na normę 505.01, np tutaj gość ma w dobrej cenie i sprawdzone, śmiało możesz kupić http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0



Awatar użytkownika
stanislawski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57

Post autor: stanislawski » sob mar 14, 2009 09:50

Może ten "mechanik" chce mieć stałego klienta! :green_fuck:
A tak na poważnie!
Olej MUSI spełniać normę! Ja słusznie zauważasz ten wlany nie jest przeznaczony do PD (pompowtrysków) - te urządzenia są zdecydowanie bardzo precyzyjne, a ich praca w środowisku dla nich nie przeznaczonym jest nie wskazana.
Osobiście mam silnik AXR na PD i w życiu nie pomyślał bym, aby poprawiać w tym zakresie producenta.
Z drugiej strony może "mechanik" obawia się, że okaże się, że trzeba więcej robić z silnikiem niż może, gdyż zacznie cieknąć. Nic nie piszesz o przebiegu i historii auta, ale stosowanie oleju niezgodnego z przeznaczeniem nie jest dobrym pomysłem.
Miałem na początku doświadczeń z Golf'em też taki problem, ale zmieniłem mechanika na dobre, a następnie i olej, gdyż gość był mechanikiem na etapie Golf II, a technika po 2000 r. przerastała go!
Ostatnio zmieniony sob mar 14, 2009 09:51 przez stanislawski, łącznie zmieniany 1 raz.


Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.

Awatar użytkownika
tomekk87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw mar 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Wielko-PO-lska

Post autor: tomekk87 » sob mar 14, 2009 09:55

na zegarach jest 165 000 rocznik 99.....a ile naprawde to tylko dobry Boże wie :grin: niby serwisowany do 135 000 ale auto z niemiec i kupione od handlarza wiec nie wiem ile w tym wszystkim prawdy, "indyczes" dzieki za link !!



indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: indyczes » sob mar 14, 2009 10:03

Podany przebieg pomnóż x3 i wtedy będziesz miał przybliżony przebieg Twojej furki :grin:



Awatar użytkownika
tomekk87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw mar 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Wielko-PO-lska

Post autor: tomekk87 » sob mar 14, 2009 10:10

niech ma nawet 500 000,ważne ze jeżdzi i jest bestia na drodze :grin: zalezy mi na zmianie oleju bo chce zeby silniczek drugie 500 000 ukulal....czekam na wasze opinie pozdro



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob mar 14, 2009 10:25

a jakich opinii oczekujesz? jasno i wyraznie zostalo napisane - masz zalac olejem 505.01. niezależnie od tego co obecnie masz wlane!!! firme wybierz sobie sam. z polecanych motul, valvoline, fuchs, ostatecznie mobil.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
tomekk87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw mar 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Wielko-PO-lska

Post autor: tomekk87 » sob mar 14, 2009 10:38

souler pisze:a jakich opinii oczekujesz? jasno i wyraznie zostalo napisane - masz zalac olejem 505.01. niezależnie od tego co obecnie masz wlane!!! firme wybierz sobie sam. z polecanych motul, valvoline, fuchs, ostatecznie mobil.
czyli olac to ze mam teraz polsyntetyk i wlac pelen syntetyk spelniajacy norme??pomimo ze forumowicze odradzaja takich ruchow, ok dzieki za post



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob mar 14, 2009 10:54

tomekk87 pisze:
souler pisze:a jakich opinii oczekujesz? jasno i wyraznie zostalo napisane - masz zalac olejem 505.01. niezależnie od tego co obecnie masz wlane!!! firme wybierz sobie sam. z polecanych motul, valvoline, fuchs, ostatecznie mobil.
czyli olac to ze mam teraz polsyntetyk i wlac pelen syntetyk spelniajacy norme??pomimo ze forumowicze odradzaja takich ruchow, ok dzieki za post
ktory forumowicz odradza? to zapytaj go skad ma takie info i czy sam sprawdzil. jesli nie to niech sobie taka gadke wsadzi gleboko w ... pozyje, doswiadczy roznej zabawy z silnikiem, to nie bedzie pisal po raz kolejny glupot

zreszta wiekszosc olei 505.01 to polsyntetyki, oprocz mobila i motula, takze zadnej zmiany nie wykonujesz.

olej mozna zmieniac dowolnie, tylko trzeba wiedziec kiedy, jak i na co. wiedze i rozum trzeba miec!!!


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

dodo14
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:35
Lokalizacja: Dębica

Post autor: dodo14 » sob mar 14, 2009 11:45

souler pisze:
tomekk87 pisze:
souler pisze:a jakich opinii oczekujesz? jasno i wyraznie zostalo napisane - masz zalac olejem 505.01. niezależnie od tego co obecnie masz wlane!!! firme wybierz sobie sam. z polecanych motul, valvoline, fuchs, ostatecznie mobil.
czyli olac to ze mam teraz polsyntetyk i wlac pelen syntetyk spelniajacy norme??pomimo ze forumowicze odradzaja takich ruchow, ok dzieki za post
ktory forumowicz odradza? to zapytaj go skad ma takie info i czy sam sprawdzil. jesli nie to niech sobie taka gadke wsadzi gleboko w ... pozyje, doswiadczy roznej zabawy z silnikiem, to nie bedzie pisal po raz kolejny glupot

zreszta wiekszosc olei 505.01 to polsyntetyki, oprocz mobila i motula, takze zadnej zmiany nie wykonujesz.

olej mozna zmieniac dowolnie, tylko trzeba wiedziec kiedy, jak i na co. wiedze i rozum trzeba miec!!!
I tu się kolego mylisz, jak się nie znasz to Ty nie pisz bzdur i nie pouczaj innych.


Co do oleju to tak jak wyżej piszą koledzy : każdy olej który spełnia normę VW 505.01 a tylko od Ciebie zależy czy to będzie:Mobil, El, Castrol, Motul.



lukitdi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob lut 21, 2009 16:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lukitdi » sob mar 14, 2009 17:10

mam taki sam silnik w borze a miałem podobny problem tez mi mechanik zalał(i twardo sie zapierał że to nie ma żadnego znaczenia ) castrol maganatec nie spełniającej normy 505.01 i tak przejechałem 25 tys km ale na szczęscie po czytałem troche tutaj na forum i zalałem castrol edge ale może być inny ważne aby spełniał tą norme, po tej zmianie jakby samochód lepiej chodził przewaznie to chodzi o to ze lepiej od pala z rana jak jest zimny, także zmieniaj czym predzej ten olej póki jeszcze nie jest za późno



MARTINEZ1027
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pt lut 06, 2009 22:46
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Olej TDI PD

Post autor: MARTINEZ1027 » pn mar 16, 2009 00:55

tomekk87 pisze:Witam,posiadam Bore AJM PD, mechanik wlal mi polsyntetyk 505 00,zrobilem 5 000km i nic sie nie dzieje,ale wertując forum wyczytalem ze jak najszybciej musze zmienic na olej o normie 505 01 i pytanie do was jakie znacie oleje polsyntetyczne o normie 505 01??i jakie polecacie??przerylem pol internetu i kazdy olej jaki spełniał norme 505 01 byl olejem syntetycznym a jak wyczytalem na forum nie jest dobrym rozwiazaniem przejscie z polsyntetyka na pelen....pozdro
witam!! proponuje ci zmienic na olej z norma 505 01 , ja tez podobnie zrobilem , koledzy na forum mi doradzili ;-) teraz czuje sie spokojniej jezdzac ;-) zmienilem na CASTROL EDGE 5w40. jest ok .
podaje link poczytaj
http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7028274



Awatar użytkownika
corben
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: czw lut 07, 2008 13:41
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: corben » pn mar 16, 2009 17:58

Zgadzam się z poprzednikiem. Olej jaki sobie wybierzesz ale spełniający normy VW 505.01 tylko taki warunek. Może być też spełniający normę 507 ale nie należy sugerować się tym, że jest do long lifa, wymieniać wcześniej.

Ja osobiście do mojego SZARIKA na PD leję Castrola Edge 5w40 i śpię spokojnie.

pozdro


VW Sharan 1.9 TDI 115 KM 2000 r, MK II
CB TTI 770 + Sirio ML-145
Sony GiGaPanel + 10 głośników
Mój SZARIK http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=225559

Awatar użytkownika
tomekk87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw mar 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Wielko-PO-lska

Post autor: tomekk87 » pn mar 16, 2009 23:51

dzieki za wpisy,nakierowaliscie mnie w dobra strone,wybralem CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 mysle ze pompowtryski beda zadowolone :grin: pozdro



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 83 gości