Strona 1 z 1
pompa w 1.9 TD, brakuje elementów czy tak jest fabrycznie?
: sob mar 14, 2009 00:07
autor: estek1988
Witam w tym tygodniu skończyłem swapa na 1.9 TD silnik z 1994 roku. Dużo czytałem o podkręcaniu pompy i turbawkii chciałem to dzisiaj zrobić lecz gdy odkręciłem górny dekielek na 4 śrubki i wyjąłem membrane okazało się że nie mam podkładki plastikowej tej do zmniejszenia i koła zębatego pod spreżyna, dodam że trzpień mam oryginalny od pompy 1.9- w 1.9 td tak jest to montowane fabrycznie?????jakbym chciał zmienić to moge kupic sam sworzeń czy kupić komplet z podkładką,membraną i sworzniem?????
A tak na marginesie to w tym grzybku podcisnieniowym moze byc ropka czy powinno byc sucho bo u mnie po otwarciu byla ropa
: sob mar 14, 2009 00:16
autor: arwam
gdy odkręciłem górny dekielek na 4 śrubki i wyjąłem membrane okazało się że nie mam podkładki plastikowej tej do zmniejszenia i koła zębatego pod spreżyna, dodam że trzpień mam oryginalny od pompy 1.9- w 1.9 td tak jest to montowane fabrycznie?????
tak jest to fabryczne rozwiązanie w nie których AAZ'ach
rzuć fotki bo nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem
jak dobrze to napiszę Ci więcej ale niechcę powiedzieć czegoś po " omacku " żeby nie zbłaźnić się
: sob mar 14, 2009 00:44
autor: estek1988
fotek niestety nie mam zadnych
chodzi mi dokaladniej o podkladke ta zwiekszajaca ruch trzpienia i o kolo zebate ktorym reguluje sie wstepne napiecie sprezyny zeby nie kopcil na biegu jalowym gdy to kolo minimalnie wzkrecimy, a ropa powinna byc pod membrana w tym grzybku...
: sob mar 14, 2009 01:04
autor: arwam
ropy nie powinno być pod membraną
a podkładki to o ile pamiętam dobrze to nie ma w AAZ'ach
: sob mar 14, 2009 12:31
autor: anaba255
estek1988 pisze:chodzi mi dokaladniej o podkladke ta zwiekszajaca ruch trzpienia i o kolo zebate ktorym reguluje sie wstepne napiecie sprezyny zeby nie kopcil na biegu jalowym gdy to kolo minimalnie wzkrecimy, a ropa powinna byc pod membrana w tym grzybku...
mama taka pompe i jest dokladnie tak jak w Twojej, inaczej niz w 1.6 TD
: sob mar 14, 2009 20:08
autor: munior
Nie masz się co martwić ,masz wszystko tak jak ma byc... koledzy ci już napisali :w orginalnej pompie 1,9 TD aaz niema żadnej plastykowej podkładki pod membraną .Jest tylko sprężyna i cieniutka stalowa podkładka zapobiegająca przesuwaniu się sprężyny na boki .Podkładka z tworzywa i tzw.słoneczko jest w pompie od 1,6 TD ...
: ndz mar 15, 2009 15:28
autor: estek1988
[quote="arwam"]ropy nie powinno być pod membraną
u mnie niestety jest ....
czym to może być spowodowane????
czy może to utrudniać prace pompy???
: ndz mar 15, 2009 18:10
autor: munior
estek1988 pisze:ropy nie powinno być pod membraną
u mnie niestety jest ....
czym to może być spowodowane????
czy może to utrudniać prace pompy???
Spowodowane to jest zużyciem uszczelnienia (oringu)bolca który zwiększa dawkę paliwa i po którym przesuwa się boost pin.O ile są to nie wielkie ilości mozna sobie to odpuścić (u mnie też lekko wilgotno od ropy)ewentulnie wymienić oring ale z tym jest sporo roboty bo trzeba górę pompy rozbierać .Pracy pompy to nie utrudnia ,jeżeli ropy jest dużo to utrudnia pracę membrany z boost pinem bo jak LDA jest pełne ropy stanowi opór dla przemieszczającego się pina .Ale piszesz że masz orginalny czyli prosty pin to niema czego utrudniać bo ori pin i tak w zasadzie prawie wcale nie zwiększa dawki
: pn mar 16, 2009 00:46
autor: estek1988
no nie mam tam dużo ropy,
a jak założe pin od 1.6 to będzie wszystko zgrywac????bo już złożyłem zamówienie

: pn mar 16, 2009 17:37
autor: munior
estek1988 pisze:no nie mam tam dużo ropy,
a jak założe pin od 1.6 to będzie wszystko zgrywac????
Wymiana pina napewno nie zatrzyma wycieku ropy ,może go nawet zwiększyć bo bolec od zwiększania dawki po którym porusza się pin będzie się bardziej wysuwał przy pinie ze stożkiem niż przy płaskim orginale
: wt mar 17, 2009 00:56
autor: estek1988
no cóż za 3 dni się przekonam jak pin od 1.6 przyjdzie, jak będzie duża nieszczelność to będe zmuszony poświęcić sporo czasu i wymienić ten oring